Variasjonar på Troldhaugen
Pianisten Paul Lewis i Griegs stove på Troldhaugen.
Foto: Thor Brødreskift
Ved sida av J.S. Bachs «Goldbergvariasjonar» er Ludwig van Beethovens (1770–1827) monumentalverk «Diabellivariasjonar», op. 120, høgdepunktet innan pianistisk variasjonskunst, både når det gjeld uttrykket og når det gjeld teknikken som blir kravd av utøvaren. Sistnemnde gjorde at jamvel Franz Liszt, romantikkens store klavervirtuos, unngjekk å spela dei offentleg.
Men engelske Paul Lewis, som seint på fredagskvelden 24. mai breidde seg på Griegs eige flygel i villaen på Troldhaugen, gjekk ikkje utanom: Alt i den vesle valsen av Anton Diabelli som dannar utgangspunktet for dei 33 variasjonane, demonstrerte han utsøkt fingerteknikk. Og sjølv i nest siste variasjon, den trestemmige fugen som kronar dette mest 40 minuttar lange opuset, var framføringa fokusert og teknisk perfekt som i ei studioinnspeling.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Ved sida av J.S. Bachs «Goldbergvariasjonar» er Ludwig van Beethovens (1770–1827) monumentalverk «Diabellivariasjonar», op. 120, høgdepunktet innan pianistisk variasjonskunst, både når det gjeld uttrykket og når det gjeld teknikken som blir kravd av utøvaren. Sistnemnde gjorde at jamvel Franz Liszt, romantikkens store klavervirtuos, unngjekk å spela dei offentleg.
Men engelske Paul Lewis, som seint på fredagskvelden 24. mai breidde seg på Griegs eige flygel i villaen på Troldhaugen, gjekk ikkje utanom: Alt i den vesle valsen av Anton Diabelli som dannar utgangspunktet for dei 33 variasjonane, demonstrerte han utsøkt fingerteknikk. Og sjølv i nest siste variasjon, den trestemmige fugen som kronar dette mest 40 minuttar lange opuset, var framføringa fokusert og teknisk perfekt som i ei studioinnspeling.
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Små-ulovleg: Godtet er smått, men er denne reklamen retta mot små eller store menneske? Det kan få alt å seie dersom ei ny forskrift vert vedteken.
Foto: Cornelius Poppe / NTB
«Om høyringsinnspela frå Helsedirektoratet vert inkluderte, risikerer ein å kriminalisere heilt vanleg mat.»
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
Teikning: May Linn Clement
«Me har ikkje grunnlag for å seia at bokmålsbrukarar har kvassare penn enn andre, men nokre av dei evnar å kløyva kvass i to.»
Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.
Foto: Another World Entertainment
Propaganda på agendaen
Fører og forfører er ein drivande historietime om tidenes skumlaste skrønemakar.