Variasjonar i Troldsalen
Mahan Esfahani frå Teheran likar å skilja seg ut. Det merka me frå fyrste frase av det enkle, elegante temaet («Aria») som dannar grunnlaget for Johann Sebastian Bachs (1685–1750) 30 Goldbergvariasjonar, BWV 988 (1741): I Troldsalen 31. mai utelét han ornamenta som Bach har prydd det musikalske temaet med, slik at berre sjølve grunnstammen i melodien stod att. Som eksperiment er det artig, for ornament er jo i grunnen noko som kjem utanpå ein struktur; slik sett er dei ein variasjon i seg sjølv. Men fungerte det musikalsk?
Ikkje for meg. Eg ser på ornamenta i barokkmusikken som ein integrert del av verket – dei er like strukturberande som «hovudtonane», og tek ein dei bort, ribbar ein melodien for fjør. Ein står då att med ein slags musikalsk telegramstil som læt endå dårlegare på cembalo enn på moderne klaver.
Men bortsett frå den underlege opninga var tolkinga til Esfahani framifrå. Den fyrste variasjonen var som ein ubunden foss av metallisk klang. Den sjuande variasjonen, som er ein engelsk «gigue»-dans, hadde ein herleg vrikkande karakter. Og i den femtande variasjonen, ein staseleg fransk ouverture, fekk Esfahani fram orkestrale kvalitetar i cembaloen, sjølv om pulsen i framføringa kunne vore jamnare.
Teknisk imponerte han òg. For det å halda seg konsentrert i eit slikt mest halvannan time langt verk med så omskiftelege uttrykk er ein kraftprestasjon.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Mahan Esfahani frå Teheran likar å skilja seg ut. Det merka me frå fyrste frase av det enkle, elegante temaet («Aria») som dannar grunnlaget for Johann Sebastian Bachs (1685–1750) 30 Goldbergvariasjonar, BWV 988 (1741): I Troldsalen 31. mai utelét han ornamenta som Bach har prydd det musikalske temaet med, slik at berre sjølve grunnstammen i melodien stod att. Som eksperiment er det artig, for ornament er jo i grunnen noko som kjem utanpå ein struktur; slik sett er dei ein variasjon i seg sjølv. Men fungerte det musikalsk?
Ikkje for meg. Eg ser på ornamenta i barokkmusikken som ein integrert del av verket – dei er like strukturberande som «hovudtonane», og tek ein dei bort, ribbar ein melodien for fjør. Ein står då att med ein slags musikalsk telegramstil som læt endå dårlegare på cembalo enn på moderne klaver.
Men bortsett frå den underlege opninga var tolkinga til Esfahani framifrå. Den fyrste variasjonen var som ein ubunden foss av metallisk klang. Den sjuande variasjonen, som er ein engelsk «gigue»-dans, hadde ein herleg vrikkande karakter. Og i den femtande variasjonen, ein staseleg fransk ouverture, fekk Esfahani fram orkestrale kvalitetar i cembaloen, sjølv om pulsen i framføringa kunne vore jamnare.
Teknisk imponerte han òg. For det å halda seg konsentrert i eit slikt mest halvannan time langt verk med så omskiftelege uttrykk er ein kraftprestasjon.
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.
Foto: Erika Hebbert
Sterkt om livsløgn og overleving
Gode skodespelarprestasjonar i intens kamp på liv og død.
Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.
Foto: Stephane De Sakutin / Reuters / NTB
Ny statsminister med gjeld, utan budsjett
No lyt alt skje raskt i fransk politikk for å avverje nye kriser.
Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.
Foto: Thomas Fure / NTB
– No ser me effekten av færre politifolk
Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).
Den oppdaterte boka om rettens ironi er ei samling av tekstar frå Rune Slagstad gjennom førti år.
Foto: André Johansen / Pax Forlag
Jussen som styringsverktøy
Rettens ironi, no i fjerde og utvida utgåve, har for lengst blitt ein klassikar i norsk idé- og rettshistorie.
Finn Olstad har doktorgrad i historie og er tidlegare professor ved Seksjon for kultur og samfunn ved Noregs idrettshøgskule.
Foto: Edvard Thorup
Det nye klassesamfunnet
Finn Olstads nye bok er eit lettlese innspel til ei sårt tiltrengd innsikt i skilnaden mellom fakta og ideologi.