Variasjonar i Troldsalen
Mahan Esfahani frå Teheran likar å skilja seg ut. Det merka me frå fyrste frase av det enkle, elegante temaet («Aria») som dannar grunnlaget for Johann Sebastian Bachs (1685–1750) 30 Goldbergvariasjonar, BWV 988 (1741): I Troldsalen 31. mai utelét han ornamenta som Bach har prydd det musikalske temaet med, slik at berre sjølve grunnstammen i melodien stod att. Som eksperiment er det artig, for ornament er jo i grunnen noko som kjem utanpå ein struktur; slik sett er dei ein variasjon i seg sjølv. Men fungerte det musikalsk?
Ikkje for meg. Eg ser på ornamenta i barokkmusikken som ein integrert del av verket – dei er like strukturberande som «hovudtonane», og tek ein dei bort, ribbar ein melodien for fjør. Ein står då att med ein slags musikalsk telegramstil som læt endå dårlegare på cembalo enn på moderne klaver.
Men bortsett frå den underlege opninga var tolkinga til Esfahani framifrå. Den fyrste variasjonen var som ein ubunden foss av metallisk klang. Den sjuande variasjonen, som er ein engelsk «gigue»-dans, hadde ein herleg vrikkande karakter. Og i den femtande variasjonen, ein staseleg fransk ouverture, fekk Esfahani fram orkestrale kvalitetar i cembaloen, sjølv om pulsen i framføringa kunne vore jamnare.
Teknisk imponerte han òg. For det å halda seg konsentrert i eit slikt mest halvannan time langt verk med så omskiftelege uttrykk er ein kraftprestasjon.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Mahan Esfahani frå Teheran likar å skilja seg ut. Det merka me frå fyrste frase av det enkle, elegante temaet («Aria») som dannar grunnlaget for Johann Sebastian Bachs (1685–1750) 30 Goldbergvariasjonar, BWV 988 (1741): I Troldsalen 31. mai utelét han ornamenta som Bach har prydd det musikalske temaet med, slik at berre sjølve grunnstammen i melodien stod att. Som eksperiment er det artig, for ornament er jo i grunnen noko som kjem utanpå ein struktur; slik sett er dei ein variasjon i seg sjølv. Men fungerte det musikalsk?
Ikkje for meg. Eg ser på ornamenta i barokkmusikken som ein integrert del av verket – dei er like strukturberande som «hovudtonane», og tek ein dei bort, ribbar ein melodien for fjør. Ein står då att med ein slags musikalsk telegramstil som læt endå dårlegare på cembalo enn på moderne klaver.
Men bortsett frå den underlege opninga var tolkinga til Esfahani framifrå. Den fyrste variasjonen var som ein ubunden foss av metallisk klang. Den sjuande variasjonen, som er ein engelsk «gigue»-dans, hadde ein herleg vrikkande karakter. Og i den femtande variasjonen, ein staseleg fransk ouverture, fekk Esfahani fram orkestrale kvalitetar i cembaloen, sjølv om pulsen i framføringa kunne vore jamnare.
Teknisk imponerte han òg. For det å halda seg konsentrert i eit slikt mest halvannan time langt verk med så omskiftelege uttrykk er ein kraftprestasjon.
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkeleg skuffande
Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.
Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Samuel Hess
Mindre er meir
Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.
Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.
Foto: Laurent le Crabe
Oppussinga
Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.
Foto: Kim E. Andreassen / UiB
Israel-boikott splittar akademia
Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.
Lite mat: Det er ikkje mykje mat å spore i 17. mai-biletarkivet til NTB, men Andrea (2) har iallfall fått is. Hurra!
Foto: Per Løchen /NTB
Mat på nasjonaldagen
Kva bør vi ete i dag om vi lèt årstida styre menyen?