JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Variasjon i konstant tempo

I Dillons elektroniske musikk er lydbiletet uvant ryddig.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1650
20200221
1650
20200221

Elektronisk
musikk

Beatrice Dillon:

Workaround

PAN

Musikken til den britiske musikaren og biletkunstnaren Beatrice Dillon er inspirert av mellom anna afrikansk rytmikk, karibisk dub og ymse variantar av elektronisk musikk, og heile debutalbumet hennar går i eit tempo på 150 slag i minuttet. Likevel læt det på ingen måte einspora.

Det er det metriske som står i sentrum her: Medan Dillon har med seg Kuljit Bhamra på dei tradisjonelle indiske trommene som heiter tabla, blir bidraga til andre gjestemusikarar i omtrent like stor grad handsama primært som perkusjon. Nokre døme er Lucy Railtons eksperimentelle cellospel, Jonny Lams (kjend frå Pharoah Sanders Band) steelgitararbeid og Griot Kadialy Kouyatés koraklimpring (kora er eit vestafrikansk bass-strenginstrument).

Melodi og harmoni spelar ei underordna rolle, og desse bidraga vert heller brukte som rytmisk krydder og gir kreativ klangfarge til ein alt rytmisk kompleks elektronisk miks.

Lydbiletet er uvant tydeleg. Der mange produsentar av elektronisk musikk tyr til effektar som reverb for å skape eit inntrykk av samanflytande fylde, har Dillon basert arbeidet sitt på gating, som i rak motsetnad avgrensar omfanget til kvar enkelt lyd og ryddar opp i støy, etterklang og brumming, slik at kvar vesle detalj får stå fram i full, krystallklar, nærast avkledd prakt. Resultatet læt ikkje som noko anna og fungerer framifrå. På Workaround er alle element ein høyrer, plasserte med høg presisjon og hensikt.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er biletkunstnar, trommeslagar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Elektronisk
musikk

Beatrice Dillon:

Workaround

PAN

Musikken til den britiske musikaren og biletkunstnaren Beatrice Dillon er inspirert av mellom anna afrikansk rytmikk, karibisk dub og ymse variantar av elektronisk musikk, og heile debutalbumet hennar går i eit tempo på 150 slag i minuttet. Likevel læt det på ingen måte einspora.

Det er det metriske som står i sentrum her: Medan Dillon har med seg Kuljit Bhamra på dei tradisjonelle indiske trommene som heiter tabla, blir bidraga til andre gjestemusikarar i omtrent like stor grad handsama primært som perkusjon. Nokre døme er Lucy Railtons eksperimentelle cellospel, Jonny Lams (kjend frå Pharoah Sanders Band) steelgitararbeid og Griot Kadialy Kouyatés koraklimpring (kora er eit vestafrikansk bass-strenginstrument).

Melodi og harmoni spelar ei underordna rolle, og desse bidraga vert heller brukte som rytmisk krydder og gir kreativ klangfarge til ein alt rytmisk kompleks elektronisk miks.

Lydbiletet er uvant tydeleg. Der mange produsentar av elektronisk musikk tyr til effektar som reverb for å skape eit inntrykk av samanflytande fylde, har Dillon basert arbeidet sitt på gating, som i rak motsetnad avgrensar omfanget til kvar enkelt lyd og ryddar opp i støy, etterklang og brumming, slik at kvar vesle detalj får stå fram i full, krystallklar, nærast avkledd prakt. Resultatet læt ikkje som noko anna og fungerer framifrå. På Workaround er alle element ein høyrer, plasserte med høg presisjon og hensikt.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er biletkunstnar, trommeslagar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen
Johannes Engelsen Espedals «Brottsjø» (2023) er laga av eit gamalt stakittgjerde frå kyrkjegarden ved Hoff kyrkje på Toten.

Johannes Engelsen Espedals «Brottsjø» (2023) er laga av eit gamalt stakittgjerde frå kyrkjegarden ved Hoff kyrkje på Toten.

Foto: Eva Furseth

Meldingar
Eva Furseth

Retrobølgje på Haustutstillinga

Haustutstillinga 2024 er ei spenstig og særs variert utstilling. Her er det ingen kunstnarar som trampar i takt.

Partileiinga etter landsmøtet i Sosialistisk Venstreparti 22. februar 1976: Frå venstre nestleiar Steinar Stjernø, ny formann Berge Furre, nestleiar Berit Ås, parlamentarisk leiar Reidar T. Larsen og partisekretær Rune Fredh. Plakat: Mot kapitalmakt.

Partileiinga etter landsmøtet i Sosialistisk Venstreparti 22. februar 1976: Frå venstre nestleiar Steinar Stjernø, ny formann Berge Furre, nestleiar Berit Ås, parlamentarisk leiar Reidar T. Larsen og partisekretær Rune Fredh. Plakat: Mot kapitalmakt.

Foto: Henrik Laurvik / NTB

BokMeldingar
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Personleg rapport om SV

Boka Steinar Stjernø har skrive om SV, reiser indirekte mange spørsmål utan svar.

Ukrainsk personell bruker søkjelys når dei ser etter russiske dronar.

Ukrainsk personell bruker søkjelys når dei ser etter russiske dronar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

Samfunn
Andrej Kurkov

Pengar er makt

Krigen utløyser stadig nye kontroversar, som når kopeken får nytt namn, medan dei russiske droneåtaka forsterkar konflikten mellom Belarus og Russland.

Sjukepleiar støttar ein pasient ved eit norsk sjukehus. Sidan 2019 har sjukefråværet auka med 25 prosent i Noreg, og sjukepleiarar er blant yrkesgruppene med høgast sjukefråvær.

Sjukepleiar støttar ein pasient ved eit norsk sjukehus. Sidan 2019 har sjukefråværet auka med 25 prosent i Noreg, og sjukepleiarar er blant yrkesgruppene med høgast sjukefråvær.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Samfunn

Ei skrantande folkehelse

Kan det tenkast at sjukefråværet aukar fordi fleire enn før blir sjuke?

Per Anders Todal
Sjukepleiar støttar ein pasient ved eit norsk sjukehus. Sidan 2019 har sjukefråværet auka med 25 prosent i Noreg, og sjukepleiarar er blant yrkesgruppene med høgast sjukefråvær.

Sjukepleiar støttar ein pasient ved eit norsk sjukehus. Sidan 2019 har sjukefråværet auka med 25 prosent i Noreg, og sjukepleiarar er blant yrkesgruppene med høgast sjukefråvær.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Samfunn

Ei skrantande folkehelse

Kan det tenkast at sjukefråværet aukar fordi fleire enn før blir sjuke?

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis