JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Under jarnhimmelen

Vi treng songar om kampen mellom lyset og mørket.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Musikken til Kari Harneshaug er både dempa og finstilt og tung og rocka.

Musikken til Kari Harneshaug er både dempa og finstilt og tung og rocka.

Prressefoto

Musikken til Kari Harneshaug er både dempa og finstilt og tung og rocka.

Musikken til Kari Harneshaug er både dempa og finstilt og tung og rocka.

Prressefoto

3076
20200214
3076
20200214

Rock

Avind:

Så ser eg inn i mørket

Snertingdal Records

Rock

Kari
Harneshaug:

Deeper / Further

Øra Fonogram

«Såg du nokon gong tankane eg bar?»

Slik er spørsmålet i «Så ser eg inn i mørket», Avinds fine tolking av ein av dei høgast skatta songane frå katalogen til Bonnie «Prince» Billy, «I See a Darkness». Oppmodinga er tydeleg og viktig: Lat oss prøve å få auge på mørket som kan regjere innvendes i dei som står oss nært, og prøve å vere der for dei.

Tonje Tafjord, som står for den fine omsetjinga, treng ikkje anna enn ein gitar i hendene og si eiga røyst for å få fram det inderlege håpet som kviler i botnen av songen. Det var våren 2018 vi sist omtala Avind på desse sidene, då dei kom ut med albumet Evig blenda, ei utgiving det var vel verdt å merke seg, og då ikkje minst meloditeften og det gode grepet om ord som låtskrivar Tafjord demonstrerte. «Du kan bruke mørket innafrå til lys», song ho den gongen, på klingande sunnmørsk. Den nye singelen får oss til å sjå fram mot neste album.

Formativt

Tafjord er ikkje åleine om å løfte fram Will Oldhams – Bonnie «Prince» Billys ­– song; til dømes gjorde Johnny Cash det. Gode låtskrivarar har ofte eit eige blikk for den verkeleg gode songen. Det å nærme seg ord og tonar andre har skapt, kan vere formativt for ein artist og opne opp noko nytt i ein sjølv. Som lyttarar kan vi også oppdage nye artistar gjennom tolkingar av songar vi held kjært, og så har du det gåande, i ei verd av songar som stadig fører oss til nye songar, til ei røyst vi ikkje visste at vi trong å høyre, før vi ein dag høyrde henne.

Slikt omsetjingsarbeid er også vesentleg for å skaffe eit kunstnarskap ein sterkare plass i vår eigen språkkultur. Til dømes når Brit Bildøen gir oss Patti Smiths bøker på klingande nynorsk, og vitjar ulike scener i landet i kompaniskap med artist Kari Harneshaug og gitarist Kyrre Laastad, med framføring av tekstar og songar av Smith, sistnemnde i norsk omsetjing av Bildøen, Harneshaug, Agnes Ravatn og Ragnar Hovland.

Finstilt og rocka

Det var via denne omvegen eg fekk auga opp for Kari Harneshaugs eigne plater, inkludert vinterens nye album, Deeper/Further, og det er eg glad for. Også Harneshaug gir ord og tone til kampen mellom mørkret og lyset, med nærleik og autoritet, i «Need to Let It Go», der Lars Ove Fossheim får det til å skimre med eit munnspel, og ekkoa frå Patti Smith vert tydelege og verknadsfulle mot slutten av songen.

Harneshaugs uttrykk, som har vorte til i samarbeid med produsent Karl Klaseie i Øra Studio, kan vere både dempa og finstilt, tungt og rocka, alt etter kva som best tener til å løfte fram og omgi den solide røysta til artisten. Det kviler eit kompromisslaust alvor i dei uredde songane på Deeper/Further, som i svimlande vakre «Iron Sky», som sirklar rundt det slåande biletet av ein himmel av jarn.

Kanskje er det han vi stirer inn i, når vi skuvar jorda bort frå oss, og no finst det ein song som skildrar nett det.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Rock

Avind:

Så ser eg inn i mørket

Snertingdal Records

Rock

Kari
Harneshaug:

Deeper / Further

Øra Fonogram

«Såg du nokon gong tankane eg bar?»

Slik er spørsmålet i «Så ser eg inn i mørket», Avinds fine tolking av ein av dei høgast skatta songane frå katalogen til Bonnie «Prince» Billy, «I See a Darkness». Oppmodinga er tydeleg og viktig: Lat oss prøve å få auge på mørket som kan regjere innvendes i dei som står oss nært, og prøve å vere der for dei.

Tonje Tafjord, som står for den fine omsetjinga, treng ikkje anna enn ein gitar i hendene og si eiga røyst for å få fram det inderlege håpet som kviler i botnen av songen. Det var våren 2018 vi sist omtala Avind på desse sidene, då dei kom ut med albumet Evig blenda, ei utgiving det var vel verdt å merke seg, og då ikkje minst meloditeften og det gode grepet om ord som låtskrivar Tafjord demonstrerte. «Du kan bruke mørket innafrå til lys», song ho den gongen, på klingande sunnmørsk. Den nye singelen får oss til å sjå fram mot neste album.

Formativt

Tafjord er ikkje åleine om å løfte fram Will Oldhams – Bonnie «Prince» Billys ­– song; til dømes gjorde Johnny Cash det. Gode låtskrivarar har ofte eit eige blikk for den verkeleg gode songen. Det å nærme seg ord og tonar andre har skapt, kan vere formativt for ein artist og opne opp noko nytt i ein sjølv. Som lyttarar kan vi også oppdage nye artistar gjennom tolkingar av songar vi held kjært, og så har du det gåande, i ei verd av songar som stadig fører oss til nye songar, til ei røyst vi ikkje visste at vi trong å høyre, før vi ein dag høyrde henne.

Slikt omsetjingsarbeid er også vesentleg for å skaffe eit kunstnarskap ein sterkare plass i vår eigen språkkultur. Til dømes når Brit Bildøen gir oss Patti Smiths bøker på klingande nynorsk, og vitjar ulike scener i landet i kompaniskap med artist Kari Harneshaug og gitarist Kyrre Laastad, med framføring av tekstar og songar av Smith, sistnemnde i norsk omsetjing av Bildøen, Harneshaug, Agnes Ravatn og Ragnar Hovland.

Finstilt og rocka

Det var via denne omvegen eg fekk auga opp for Kari Harneshaugs eigne plater, inkludert vinterens nye album, Deeper/Further, og det er eg glad for. Også Harneshaug gir ord og tone til kampen mellom mørkret og lyset, med nærleik og autoritet, i «Need to Let It Go», der Lars Ove Fossheim får det til å skimre med eit munnspel, og ekkoa frå Patti Smith vert tydelege og verknadsfulle mot slutten av songen.

Harneshaugs uttrykk, som har vorte til i samarbeid med produsent Karl Klaseie i Øra Studio, kan vere både dempa og finstilt, tungt og rocka, alt etter kva som best tener til å løfte fram og omgi den solide røysta til artisten. Det kviler eit kompromisslaust alvor i dei uredde songane på Deeper/Further, som i svimlande vakre «Iron Sky», som sirklar rundt det slåande biletet av ein himmel av jarn.

Kanskje er det han vi stirer inn i, når vi skuvar jorda bort frå oss, og no finst det ein song som skildrar nett det.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Foto: Dreyer

BokMeldingar

Hegel utan støv

Sigurd Hvervens omfattande bok om Hegel er noko av det mest imponerande eg har lese på lang tid.

Jan Inge Sørbø
Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Foto: Dreyer

BokMeldingar

Hegel utan støv

Sigurd Hvervens omfattande bok om Hegel er noko av det mest imponerande eg har lese på lang tid.

Jan Inge Sørbø

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
RichardAubrey White

Tendensiøs statistikk om senfølger

Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.

Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)

Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)

Foto: Javad Parsa / NTB

Ordskifte
AndreasBjelland Eriksen

Bedre forhold for villreinen

Villreinen som lever i fjellområdene i Sør-Norge, sliter. Skal vi lykkes med å snu utviklingen, må vi finne løsninger sammen.

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Foto: Ida Lødemel Tvedt

ReportasjeFeature
Ida Lødemel Tvedt

Krossveg i den georgiske draumen

TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.  

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes
Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis