JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Tvitydige Noreg

Den nye plata til Cassandra Jenkins spring ut av livsomveltande erfaringar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Cassandra Jenkins har gjeve ut eit heilstøypt album, skriv Øyvind Vågnes.

Cassandra Jenkins har gjeve ut eit heilstøypt album, skriv Øyvind Vågnes.

Pressefoto

Cassandra Jenkins har gjeve ut eit heilstøypt album, skriv Øyvind Vågnes.

Cassandra Jenkins har gjeve ut eit heilstøypt album, skriv Øyvind Vågnes.

Pressefoto

2886
20210219
2886
20210219

Rock

Cassandra Jenkins:

An Overview on Phenomenal Nature

Ba Da Bing! / Border

Drakta kom i posten i dag, heiter det heilt først i «Ambiguous Norway», femte sporet på Cassandra Jenkins’ nye album, som lèt oss følgje artisten idet ho pakkar opp og prøver på. I neste strofe er vi på veg over Atlanteren i eit fly. «I can’t seem to grasp what happened», heiter det: «No matter where I go/ you’re gone, you’re everywhere

Tap

Røysta kryp tett på, over eit elegisk tema, og ein treng eigentleg ikkje å vite meir for å leve seg inn i tapserfaringa songen skildrar og levandegjer, med dempa intensitet. I fleire intervju kjem det likevel fram at Jenkins syng om ei konkret oppleving frå sitt eige liv. Drakta i posten var eit turnéantrekk, meint brukt på konsertar med David Bermans Purple Mountains, som Jenkins skulle spele med. Men då pakken kom fram, hadde Berman teke livet sitt.

Fleire enn meg vil hugse kvar dei var då dei fekk høyre at Berman hadde gått bort, 52 år gammal, sommaren 2019. «Farewell, Purple Mountains», heiter det i den i utgangspunktet underleg titulerte «Ambiguous Norway». Kvifor heiter songen det? Rett etter at Berman gjekk bort, reiste Jenkins til Noreg. Mindre enn ei veke hadde gått sidan dødsfallet, ho sat og skreiv, og fekk ei tekstmelding med ei teikning Berman hadde laga av eit hus. På botnen av huset hadde han skrive «Ambiguous Norway».

Jenkins fortel om dette, og mangt anna, i eit fint, omfattande intervju med Jordan Mainzer som det er lett å finne vegen til på nettet. An Overview on Phenomenal Nature er lada med rå, fersk livserfaring, og samtalen med Mainzer utstyrer dei sju songane med eit slags noteapparat for interesserte lyttarar. Det er fascinerande og til og med gripande lesnad.

Høgdepunkt

Likevel klarer Jenkins’ nye album seg godt utan eit slikt underlag. Låtane nærmar seg livsomveltande erfaringar, men hevar seg over det anekdotiske, sjølv om dei spring ut av det. Ein song som «Hard Drive», til dømes, spelar seg ut som ei rekkje samtalar, først framført som ein flytande, voice-memo-poesi, så, etter kvart som det dreg seg til, som ein drivande poplåt som kulminerer i pusteteknikk som refreng – det er litt av ei reise.

An Overview on Phenomenal Nature er eit heilstøypt album, tett på høgdepunkt. «Crosshairs» er ein av dei finaste songane eg har høyrt på ei stund, ein tindrande meditasjon over spenninga mellom tilbaketrekking og tilhøyrsle, som skriven for pandemiens omskiftelege, påkravde isolasjon, med elegant, subtilt gitarspel.

Det er noko sårt, men også noko fritt over musikken til Jenkins som ikkje kvir seg for å flyte over i jazza, fri form, som med sistesporet «The Ramble». Eg kan ikkje tenkje meg noko betre å lytte til desse vinterkveldane.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Cassandra Jenkins:

An Overview on Phenomenal Nature

Ba Da Bing! / Border

Drakta kom i posten i dag, heiter det heilt først i «Ambiguous Norway», femte sporet på Cassandra Jenkins’ nye album, som lèt oss følgje artisten idet ho pakkar opp og prøver på. I neste strofe er vi på veg over Atlanteren i eit fly. «I can’t seem to grasp what happened», heiter det: «No matter where I go/ you’re gone, you’re everywhere

Tap

Røysta kryp tett på, over eit elegisk tema, og ein treng eigentleg ikkje å vite meir for å leve seg inn i tapserfaringa songen skildrar og levandegjer, med dempa intensitet. I fleire intervju kjem det likevel fram at Jenkins syng om ei konkret oppleving frå sitt eige liv. Drakta i posten var eit turnéantrekk, meint brukt på konsertar med David Bermans Purple Mountains, som Jenkins skulle spele med. Men då pakken kom fram, hadde Berman teke livet sitt.

Fleire enn meg vil hugse kvar dei var då dei fekk høyre at Berman hadde gått bort, 52 år gammal, sommaren 2019. «Farewell, Purple Mountains», heiter det i den i utgangspunktet underleg titulerte «Ambiguous Norway». Kvifor heiter songen det? Rett etter at Berman gjekk bort, reiste Jenkins til Noreg. Mindre enn ei veke hadde gått sidan dødsfallet, ho sat og skreiv, og fekk ei tekstmelding med ei teikning Berman hadde laga av eit hus. På botnen av huset hadde han skrive «Ambiguous Norway».

Jenkins fortel om dette, og mangt anna, i eit fint, omfattande intervju med Jordan Mainzer som det er lett å finne vegen til på nettet. An Overview on Phenomenal Nature er lada med rå, fersk livserfaring, og samtalen med Mainzer utstyrer dei sju songane med eit slags noteapparat for interesserte lyttarar. Det er fascinerande og til og med gripande lesnad.

Høgdepunkt

Likevel klarer Jenkins’ nye album seg godt utan eit slikt underlag. Låtane nærmar seg livsomveltande erfaringar, men hevar seg over det anekdotiske, sjølv om dei spring ut av det. Ein song som «Hard Drive», til dømes, spelar seg ut som ei rekkje samtalar, først framført som ein flytande, voice-memo-poesi, så, etter kvart som det dreg seg til, som ein drivande poplåt som kulminerer i pusteteknikk som refreng – det er litt av ei reise.

An Overview on Phenomenal Nature er eit heilstøypt album, tett på høgdepunkt. «Crosshairs» er ein av dei finaste songane eg har høyrt på ei stund, ein tindrande meditasjon over spenninga mellom tilbaketrekking og tilhøyrsle, som skriven for pandemiens omskiftelege, påkravde isolasjon, med elegant, subtilt gitarspel.

Det er noko sårt, men også noko fritt over musikken til Jenkins som ikkje kvir seg for å flyte over i jazza, fri form, som med sistesporet «The Ramble». Eg kan ikkje tenkje meg noko betre å lytte til desse vinterkveldane.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Foto: Eduardo Munoz Alvarez / AP / NTB

Samfunn

Ei verdsordning i oppløysing

Internasjonal politikk tek meir og meir farge av dei resultatlause samkomene, med Tryggingsrådet i FN som fremste symbolet på manglande handlekraft.

Bernt Hagtvet
Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Foto: Eduardo Munoz Alvarez / AP / NTB

Samfunn

Ei verdsordning i oppløysing

Internasjonal politikk tek meir og meir farge av dei resultatlause samkomene, med Tryggingsrådet i FN som fremste symbolet på manglande handlekraft.

Bernt Hagtvet
Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal
Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis