JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Tungt og lett frå Haim

Det tredje albumet til søstrene Haim er det beste dei har laga så langt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Tre søstrer utgjer bandet Haim: Este, Danielle og Alana.

Tre søstrer utgjer bandet Haim: Este, Danielle og Alana.

Foto: Universal

Tre søstrer utgjer bandet Haim: Este, Danielle og Alana.

Tre søstrer utgjer bandet Haim: Este, Danielle og Alana.

Foto: Universal

3013
20200703
3013
20200703

Rock

Haim:

Women in Music Pt III

Universal

«Hey man, what kind of question is that?»

Slik lyder ei av verselinene i «Man From the Magazine», ein av songane på Women in Music Pt. III, det tredje albumet frå Haim som nett er ute. Låten byggjer på ei grim, og diverre sann, forteljing, om møtet Este Haim hadde med ein mannleg musikkjournalist, og er nok eit vitnesbyrd om bransjens seigliva sexisme, i ord og tone.

Det dreier seg om eit velretta knyttneveslag og ei naudsynt påminning om kor smaklaus åtferd somme der ute trur dei kan tillate seg. «Man From the Magazine» er dessutan ein elegant hyllest til Joni Mitchell, som songen heilt tydeleg er inspirert av, og svært passande låner frå, og har ei av dei mest slagkraftige sistestrofene eg kan hugse å ha høyrt frå nokon artist.

Nære forteljingar

Tre søstre utgjer Haim: Este (34 år), Danielle (31) og Alana (28) Haim. Første album, Days Are Gone, kom ut i 2013, og dermed fortel enkel matematikk at yngste blad Haim har brukt tjueåra på å venje seg til livet som artist og medlem i familieband.

Songane på Women in Music Pt. III er fulle av brytingstid og sirklar inn ein del dyrekjøpte erfaringar, ikkje berre på det profesjonelle, men også på det private planet. «Hallelujah», til dømes, er ein gripande låt som fortel om tapet Alana leid då ein nær ven døydde i ei bilulukke for nokre år sidan. Søstrene syng kvar si strofe og fortel om ei takksemd for venskapen seg imellom, som har gitt dei styrke i motgangstid.

Women in Music Pt. III skyr altså ikkje det vanskelege og er svært så direkte i tekstane, der det også vert fortalt om depresjon, terapi og sjukdom, mot eit bakteppe som vi gjennom diverse presseomtalar og intervju får vite er eksplisitt biografisk. Dette høyrest gjerne ut som tungt materiale, men det ville likevel vere gale å seie at det er tungt å lytte, for Haim lagar lett, melodiøs, smart og kontant poprock, med djupn og tyngd i botnen. Variasjonen i uttrykket er større enn nokon gong før. Impulsane er fleire og kjem frå mange ulike stader.

Sommarplate

Albumet skulle eigentleg verte lansert i mars, med ein liten, halvhemmeleg turné på førehand, men det gjekk jo i vasken. I staden har Haim prøvd å halde fansen varme med alskens påfunn på nettet, og den siste tida har dei av openberre grunnar kjent seg kalla til å engasjere seg politisk, med ulike former for aktivisme, i det som utvikla seg til å verte opprivande vårmånader i USA.

No vert altså dette forsinka albumet for mange ei veritabel sommarplate. Høyr berre opningssporet «Los Angeles», ein song så varm av amerikansk vestkystsol at gløden tek knekken på eit kaldt vinterminne, eller «Summer Girl», bandets herlege variant over Lou Reeds «Walk on the Wild Side» (Reed er kreditert som medkomponist). Women in Music Pt. III gløder av sosialt engasjement, nære forteljingar og musikk som fengjer.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Rock

Haim:

Women in Music Pt III

Universal

«Hey man, what kind of question is that?»

Slik lyder ei av verselinene i «Man From the Magazine», ein av songane på Women in Music Pt. III, det tredje albumet frå Haim som nett er ute. Låten byggjer på ei grim, og diverre sann, forteljing, om møtet Este Haim hadde med ein mannleg musikkjournalist, og er nok eit vitnesbyrd om bransjens seigliva sexisme, i ord og tone.

Det dreier seg om eit velretta knyttneveslag og ei naudsynt påminning om kor smaklaus åtferd somme der ute trur dei kan tillate seg. «Man From the Magazine» er dessutan ein elegant hyllest til Joni Mitchell, som songen heilt tydeleg er inspirert av, og svært passande låner frå, og har ei av dei mest slagkraftige sistestrofene eg kan hugse å ha høyrt frå nokon artist.

Nære forteljingar

Tre søstre utgjer Haim: Este (34 år), Danielle (31) og Alana (28) Haim. Første album, Days Are Gone, kom ut i 2013, og dermed fortel enkel matematikk at yngste blad Haim har brukt tjueåra på å venje seg til livet som artist og medlem i familieband.

Songane på Women in Music Pt. III er fulle av brytingstid og sirklar inn ein del dyrekjøpte erfaringar, ikkje berre på det profesjonelle, men også på det private planet. «Hallelujah», til dømes, er ein gripande låt som fortel om tapet Alana leid då ein nær ven døydde i ei bilulukke for nokre år sidan. Søstrene syng kvar si strofe og fortel om ei takksemd for venskapen seg imellom, som har gitt dei styrke i motgangstid.

Women in Music Pt. III skyr altså ikkje det vanskelege og er svært så direkte i tekstane, der det også vert fortalt om depresjon, terapi og sjukdom, mot eit bakteppe som vi gjennom diverse presseomtalar og intervju får vite er eksplisitt biografisk. Dette høyrest gjerne ut som tungt materiale, men det ville likevel vere gale å seie at det er tungt å lytte, for Haim lagar lett, melodiøs, smart og kontant poprock, med djupn og tyngd i botnen. Variasjonen i uttrykket er større enn nokon gong før. Impulsane er fleire og kjem frå mange ulike stader.

Sommarplate

Albumet skulle eigentleg verte lansert i mars, med ein liten, halvhemmeleg turné på førehand, men det gjekk jo i vasken. I staden har Haim prøvd å halde fansen varme med alskens påfunn på nettet, og den siste tida har dei av openberre grunnar kjent seg kalla til å engasjere seg politisk, med ulike former for aktivisme, i det som utvikla seg til å verte opprivande vårmånader i USA.

No vert altså dette forsinka albumet for mange ei veritabel sommarplate. Høyr berre opningssporet «Los Angeles», ein song så varm av amerikansk vestkystsol at gløden tek knekken på eit kaldt vinterminne, eller «Summer Girl», bandets herlege variant over Lou Reeds «Walk on the Wild Side» (Reed er kreditert som medkomponist). Women in Music Pt. III gløder av sosialt engasjement, nære forteljingar og musikk som fengjer.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Foto: Samuel Hess

MusikkMeldingar
Øyvind Vågnes

Mindre er meir

Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Foto: Laurent le Crabe

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Oppussinga

Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

ReportasjeFeature

Doguekspressen

ANATOLIA: Sett frå ein togkupé midt inne i landet blir Tyrkia ubegripeleg.

Ida Lødemel Tvedt
Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

ReportasjeFeature

Doguekspressen

ANATOLIA: Sett frå ein togkupé midt inne i landet blir Tyrkia ubegripeleg.

Ida Lødemel Tvedt

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis