JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Tradisjonelt og godt

Bassisten Oddmund Finnseth er ein god låtskrivar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1957
20210129
1957
20210129

Jazz

Oddmund Finnseth:

Dedi­cations

Roy Nikolaisen, trompet og flygelhorn; Alan Barnes, altsaks og klarinett; Øystein Norvoll, gitar; Oddmund Finnseth, bass og vokal; Roger Johansen, trommer; Kenneth Ekornes, perkusjon (2, 5, 10 og 12); Eilif Hallingstad Finnseth, trommer (11). Finito Bacalao Records

Bassisten Oddmund Finnseth frå Sortland platedebuterer i ein alder av 63. Han har vore frilans jazzmusikar heilt sidan slutten av 1980-åra, då han studerte ved jazzlinja i Trondheim. Han var medlem av Asmund Bjørkens orkester og Bjørn Krokfoss oktett. Etter at han vende nordover att, har han vore med i Marit Sandviks Bossa nordpå i tillegg til eigne og ei mengd ad hoc-prosjekt, men det meste av arbeidskapasiteten har han brukt som pedagog ved vidaregåande skular i både Sortland og Harstad.

Finnseth har også skrive alle elleve låtane på plata. Sambaen «O Passado e o Futuro» er også spelt inn i ein bossanovaversjon. Stilistisk plasserer han seg i ein 50–60-tals mainstreamtradisjon, men han flørtar også med latinamerikanske former og funken. Han har sans for velformulerte melodilinjer og effektive riff. Det heile er trygt innanfor tradisjonen.

Bandet er handplukka for denne innspelinga i Rainbow Studio. Norvoll og Johansen høyrer båe til Finnseths musikalske kohort, men det er uråd å høyra at nokon i dette bandet er femte hjul på vogna. Barnes er virtuos både på altsaksen og klarinetten. I klarinettkoret på «Karin» er all briljering lagd til side. Då er alt berre vakkert. Norvoll spelar som alltid økonomisk og tenksamt. Roy Nikolaisen rår tydelegvis over ei utømmeleg kjelde av melodiske kor. Finnseth spelar kor på bassen, scattar og kombinerer desse i beste Slam Stewart-stil. Likar du eit klassisk jazzuttrykk spelt med overskot og overtyding, er plata Dedications noko for deg.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

Oddmund Finnseth:

Dedi­cations

Roy Nikolaisen, trompet og flygelhorn; Alan Barnes, altsaks og klarinett; Øystein Norvoll, gitar; Oddmund Finnseth, bass og vokal; Roger Johansen, trommer; Kenneth Ekornes, perkusjon (2, 5, 10 og 12); Eilif Hallingstad Finnseth, trommer (11). Finito Bacalao Records

Bassisten Oddmund Finnseth frå Sortland platedebuterer i ein alder av 63. Han har vore frilans jazzmusikar heilt sidan slutten av 1980-åra, då han studerte ved jazzlinja i Trondheim. Han var medlem av Asmund Bjørkens orkester og Bjørn Krokfoss oktett. Etter at han vende nordover att, har han vore med i Marit Sandviks Bossa nordpå i tillegg til eigne og ei mengd ad hoc-prosjekt, men det meste av arbeidskapasiteten har han brukt som pedagog ved vidaregåande skular i både Sortland og Harstad.

Finnseth har også skrive alle elleve låtane på plata. Sambaen «O Passado e o Futuro» er også spelt inn i ein bossanovaversjon. Stilistisk plasserer han seg i ein 50–60-tals mainstreamtradisjon, men han flørtar også med latinamerikanske former og funken. Han har sans for velformulerte melodilinjer og effektive riff. Det heile er trygt innanfor tradisjonen.

Bandet er handplukka for denne innspelinga i Rainbow Studio. Norvoll og Johansen høyrer båe til Finnseths musikalske kohort, men det er uråd å høyra at nokon i dette bandet er femte hjul på vogna. Barnes er virtuos både på altsaksen og klarinetten. I klarinettkoret på «Karin» er all briljering lagd til side. Då er alt berre vakkert. Norvoll spelar som alltid økonomisk og tenksamt. Roy Nikolaisen rår tydelegvis over ei utømmeleg kjelde av melodiske kor. Finnseth spelar kor på bassen, scattar og kombinerer desse i beste Slam Stewart-stil. Likar du eit klassisk jazzuttrykk spelt med overskot og overtyding, er plata Dedications noko for deg.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature
ÅshildEliassen

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.

Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Traust revolusjon

Det er null nytt i filmen om nyskapingane til Maria Montessori.

Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Foto: Sveinung Lindaas

Feature

Låvesvalehale

For å bestemme alder og kjønn hjå ei låvesvale skal ein ty til fargane i fjørdrakta og til lengda på dei ytste halefjørene.

Naïd Mubalegh
Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Foto: Sveinung Lindaas

Feature

Låvesvalehale

For å bestemme alder og kjønn hjå ei låvesvale skal ein ty til fargane i fjørdrakta og til lengda på dei ytste halefjørene.

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis