Tankar og bøner
Markant politisk sørstatsrock frå Drive-By Truckers.
Drive-By Truckers er eit alternativt rockeband frå Athen i USA.
Foto: Andy Tennile
Rock
Drive-By
Truckers:
The Unraveling
ATO / Border
«Thougths and prayers». Du har kanskje høyrt frasen? Han dukkar opp, i sosiale medium og i kondolansar i andre kanalar, ikkje minst frå politikarar, med kvar ny tragedie. I ein nordamerikansk kontekst har særleg orda raskt dukka opp når nok ei masseskyting flimrar over skjermane, som respons til desse botnlause tragediane som berre latar til å kome med tettare frekvens.
Låtskrivar Patterson Hood i Drive-By Truckers har bite seg merke i denne kanskje ikkje alltid så forpliktande bruken av ord, som nokon har referert til som «slacktivism», for «Thoughts and Prayers» er også fjerde låt på The Unraveling, det ferske albumet frå bandet.
I Hoods hender får frasen noko beiskt og holt over seg, som i ei forflata, automatisert medkjensle med patriotiske undertonar, før han i dei siste verselinene avskriv tankar og bøner som nyttelause. «Thoughts and Prayers» er ein bitande, direkte og kraftfull song.
Avmakt og avsky
The Unraveling, det tolvte studioalbumet frå Drive-By Truckers, følgjer American Band (2016) og er like markant politisk, takka vere grunntonen låtskrivarane og dei formative medlemmane i bandet – songarane og gitaristane Hood og Mike Cooley – valde seg. Der den førre plata peikte fram mot dei siste turbulente åra under Trump, er den nye skriven i vrakrestane, for å sitere bandet sjølv i ei pressemelding.
Det kan vi ta ganske bokstavleg, viser det seg, ikkje minst med «Babies in Cages», som berre ved å mane fram biletet i tittelen gir ord til ei overveldande kjensle av avmakt og avsky. Hood refererer sjølvsagt til Trump-administrasjonens separasjonspolitikk: «Wrapped up in a tinfoil blanket without any shoes/ babies in cages».
«21st Century» teiknar eit bilete av eit generisk amerikansk bylandskap prega av dei store kjedene, og difor lik alle andre byar, der folk arbeider livet av seg for å få endane til å møtest, med stadig mindre å rutte med.
Mykje tristesse og agg, altså, kompromisslaust uttrykt i hjartet av Trumps USA, i eit stykke radiovennleg, men subversiv sørstatsrock. Hood er vel trøytt av å høyre det, men han er jo nærast fødd inn i uttrykket, oppvaksen som han er i Muscle Shoals i Alabama, og son av bassist David Hood, som var med på å lage ei rekkje ikoniske rockeutgivingar i den vesle musikkbyen i si tid. Innspelinga er gjort i september 2018 i Sam Phillips Recording Service i Memphis.
Viktig
Drive-By Truckers står i 2020-utgåva fram som tett og hardtslåande, med Matt Patton på bass, Jay Gonzalez på strengar (og mangt anna) og Brad Morgan på trommer. Fleire gjestar spelar også mindre, men likevel viktige roller, mellom dei Cody Dickinson (North Mississippi All-Stars), som med eit elektrisk vaskebrett i hendene får nett «Babies in Cages» til å høyrest akkurat så uhyggeleg ut som han skal. The Unraveling kjem til å verte ståande som ei av dei viktigaste rockeplatene i 2020.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Drive-By
Truckers:
The Unraveling
ATO / Border
«Thougths and prayers». Du har kanskje høyrt frasen? Han dukkar opp, i sosiale medium og i kondolansar i andre kanalar, ikkje minst frå politikarar, med kvar ny tragedie. I ein nordamerikansk kontekst har særleg orda raskt dukka opp når nok ei masseskyting flimrar over skjermane, som respons til desse botnlause tragediane som berre latar til å kome med tettare frekvens.
Låtskrivar Patterson Hood i Drive-By Truckers har bite seg merke i denne kanskje ikkje alltid så forpliktande bruken av ord, som nokon har referert til som «slacktivism», for «Thoughts and Prayers» er også fjerde låt på The Unraveling, det ferske albumet frå bandet.
I Hoods hender får frasen noko beiskt og holt over seg, som i ei forflata, automatisert medkjensle med patriotiske undertonar, før han i dei siste verselinene avskriv tankar og bøner som nyttelause. «Thoughts and Prayers» er ein bitande, direkte og kraftfull song.
Avmakt og avsky
The Unraveling, det tolvte studioalbumet frå Drive-By Truckers, følgjer American Band (2016) og er like markant politisk, takka vere grunntonen låtskrivarane og dei formative medlemmane i bandet – songarane og gitaristane Hood og Mike Cooley – valde seg. Der den førre plata peikte fram mot dei siste turbulente åra under Trump, er den nye skriven i vrakrestane, for å sitere bandet sjølv i ei pressemelding.
Det kan vi ta ganske bokstavleg, viser det seg, ikkje minst med «Babies in Cages», som berre ved å mane fram biletet i tittelen gir ord til ei overveldande kjensle av avmakt og avsky. Hood refererer sjølvsagt til Trump-administrasjonens separasjonspolitikk: «Wrapped up in a tinfoil blanket without any shoes/ babies in cages».
«21st Century» teiknar eit bilete av eit generisk amerikansk bylandskap prega av dei store kjedene, og difor lik alle andre byar, der folk arbeider livet av seg for å få endane til å møtest, med stadig mindre å rutte med.
Mykje tristesse og agg, altså, kompromisslaust uttrykt i hjartet av Trumps USA, i eit stykke radiovennleg, men subversiv sørstatsrock. Hood er vel trøytt av å høyre det, men han er jo nærast fødd inn i uttrykket, oppvaksen som han er i Muscle Shoals i Alabama, og son av bassist David Hood, som var med på å lage ei rekkje ikoniske rockeutgivingar i den vesle musikkbyen i si tid. Innspelinga er gjort i september 2018 i Sam Phillips Recording Service i Memphis.
Viktig
Drive-By Truckers står i 2020-utgåva fram som tett og hardtslåande, med Matt Patton på bass, Jay Gonzalez på strengar (og mangt anna) og Brad Morgan på trommer. Fleire gjestar spelar også mindre, men likevel viktige roller, mellom dei Cody Dickinson (North Mississippi All-Stars), som med eit elektrisk vaskebrett i hendene får nett «Babies in Cages» til å høyrest akkurat så uhyggeleg ut som han skal. The Unraveling kjem til å verte ståande som ei av dei viktigaste rockeplatene i 2020.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Kate Winslet spelar tittelrolla i ei sann historie om den banebrytande fotografen Lee Miller, som forlét eit glamorøst liv som modell for å dokumentera andre verdskrigen.
Foto: Filmweb.no
Det andre blikket
Den formeltru filmen om fotografen Lee Miller gjev eit velkome blikk på krig og kjønn.
Tormod Haugland, frå Radøy i Hordaland, forfattardebuterte som 32-åring og har sidan gitt ut ei lang rekke romanar, noveller, dikt og dramatikk.
Foto: Helge Skodvin
Livets dropar
Hauglands fabel pendlar mellom draum og røynd.
«Moren» blir løfta på plass utanfor Munch-museet i 2022.
Foto: Heiko Junge / NTB
Hvor original er «Moren» foran Munchmuseet?
Anna Fesun, «Guds moder», gjev «magisk hjelp» til hjelpelause og medvitslause ukrainarar – mot eit verdsleg vederlag.
Krig og psyke
Det er vanskeleg å vite om den nye «sigersplanen» som president Zelenskyj nyleg varsla, er ein verkeleg sigersplan eller berre ein ny freistnad på å kurere tungsinn i det ukrainske samfunnet.
Teikning: May Linn Clement
Ikkje til stades
«Kva er det han tråkker sånn for? Tenker folk. Skal han på besøk, eller hente noko? Nei, som vanleg skal han berre opp og snu.»