Stor musikk frå lita harpe
Stålslått er ei heil plate med solo munnharpe utan dødpunkt.
Thov G. Wetterhus har vunne landskappleiken seks gonger.
Foto: Motvind Records
Folkemusikk
Thov G. Wetterhus:
Stålslått
Motvind Records
Det er ikkje laga mange plater med solo munnharpe. Og dette vesle instrumentet har òg sine avgrensingar: lydsvakt, grunntonebasert og lite dynamisk spelerom.
Difor er det endå meir gledeleg at Thov G. Vetterhus (f. 1982) frå Numedal har gjeve ut ei uvanleg fascinerande plate som viser kor suggererande dette vesle instrumentet kan fungera i hendene på ein svært god utøvar. At han har vunne Landskappleiken seks gonger, fortel at han er høgt akta i folkemusikkmiljøet, men denne plata vil kunna appellera til langt fleire enn ekspertane.
Det karakteristiske ved munnharpespelet er at grunntonen er konstant, den melodiske variasjonen skjer ved endringar i overtonane. Det rytmiske elementet vert utforma i samspel mellom fingerslaga mot fjøra, dei melodiske rørslene som vert laga i munnhola, og fottrampinga.
Lydteknikar Audun Strype har, i samarbeid med produsent Hans P. Kjorstad, balansert desse elementa slik at den komplekse interaksjonen mellom musikaren, instrumentet og rommet kjem tydeleg fram.
Mange av slåttane har Wetterhus lært seg etter hardingfeleopptak, og det som skjer, er ingen bleik imitasjon, men heilt nye versjonar som står støtt på eigne bein.
Det vert nytta fleire, temmeleg ulikt klingande, munnharper på plata – noko som gjev ein fin variasjon i uttrykket og lydbiletet. Denne plata kan verdsetjast av dei som alt veit ein del om munnharpespel, men samstundes er det ein framifrå presentasjon av munnharpekunsten for nye lydarar.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast meldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Folkemusikk
Thov G. Wetterhus:
Stålslått
Motvind Records
Det er ikkje laga mange plater med solo munnharpe. Og dette vesle instrumentet har òg sine avgrensingar: lydsvakt, grunntonebasert og lite dynamisk spelerom.
Difor er det endå meir gledeleg at Thov G. Vetterhus (f. 1982) frå Numedal har gjeve ut ei uvanleg fascinerande plate som viser kor suggererande dette vesle instrumentet kan fungera i hendene på ein svært god utøvar. At han har vunne Landskappleiken seks gonger, fortel at han er høgt akta i folkemusikkmiljøet, men denne plata vil kunna appellera til langt fleire enn ekspertane.
Det karakteristiske ved munnharpespelet er at grunntonen er konstant, den melodiske variasjonen skjer ved endringar i overtonane. Det rytmiske elementet vert utforma i samspel mellom fingerslaga mot fjøra, dei melodiske rørslene som vert laga i munnhola, og fottrampinga.
Lydteknikar Audun Strype har, i samarbeid med produsent Hans P. Kjorstad, balansert desse elementa slik at den komplekse interaksjonen mellom musikaren, instrumentet og rommet kjem tydeleg fram.
Mange av slåttane har Wetterhus lært seg etter hardingfeleopptak, og det som skjer, er ingen bleik imitasjon, men heilt nye versjonar som står støtt på eigne bein.
Det vert nytta fleire, temmeleg ulikt klingande, munnharper på plata – noko som gjev ein fin variasjon i uttrykket og lydbiletet. Denne plata kan verdsetjast av dei som alt veit ein del om munnharpespel, men samstundes er det ein framifrå presentasjon av munnharpekunsten for nye lydarar.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast meldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.
Foto: Lina Hindrum
Det trugande utanforskapet
På sitt beste er Vår ære og vår frykt historia om ei integrering på retur og ei kraftig åtvaring om kva som kan skje som følgje av det.
Fargerikt om tolsemd
Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.