Sprelsk Emmeluth
Det fragmenterte heng så til dei grader saman.
Emmeluths Amoeba er leidd av den danske saksofonisten Signe Emmeluth.
Foto: Mathias Winther Kjeldsen
Jazz
Emmeluths Amoeba:
Chimaera
Signe Emmeluth, saksofon; Christian Balvig, piano; Karl Bjorå, gitar; Ole Mofjell, trommer. ØRA FONOGRAM OF 149
Dansk jazz kan skilta med fleire markante kvinnelege saksofonistar, og Signe Emmeluth tek ein sjølvsagt plass i den rekkja. Dei to platene Polyp (2018) og årets Chimaera på Øra Fonogram har imponert. Ho har verkeleg noko på hjartet og har funne medmusikantar som snakkar same språk.
Plata opnar og sluttar med solo saksofon. Introen hennar på «Squid Circles» er nærast ei programerklæring, der heilskapen stig fram tydlegare etter kvart som solopartiet skrid fram. I ensembledelen tek gitar og piano fatt i dei ulike delane Emmeluth introduserte i soloen. Kvartetten spelar ganske fritt saman og lagar eit flettverk av rytmiske figurar. Mykje av musikken går i støyretning, men luft og rom i musikken er der alltid. Bjorå er fabelaktig i å utnytta instrumentet i alle sine fasettar og er med det med på å gje musikken skiftande karakter – ofte på minimalistisk vis.
I enkelte tilfelle er komposisjonen noko meir enn eit utgangspunkt for improvisasjon. «Lyons» er sett saman av intrikate linjer og brå skifte. Likevel tek bandet låten ut i ein skikkeleg improvisatorisk «tour de force» med Emmeluth og Mofjell i førarsetet. Tittelsporet er ei ettertenksam og klangleg fasinerande sak som viser spennet til dette bandet og ditto i Signe Emmeluths musikalske univers. Absolutt julemusikk – om ikkje av det tradisjonelle slaget.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Emmeluths Amoeba:
Chimaera
Signe Emmeluth, saksofon; Christian Balvig, piano; Karl Bjorå, gitar; Ole Mofjell, trommer. ØRA FONOGRAM OF 149
Dansk jazz kan skilta med fleire markante kvinnelege saksofonistar, og Signe Emmeluth tek ein sjølvsagt plass i den rekkja. Dei to platene Polyp (2018) og årets Chimaera på Øra Fonogram har imponert. Ho har verkeleg noko på hjartet og har funne medmusikantar som snakkar same språk.
Plata opnar og sluttar med solo saksofon. Introen hennar på «Squid Circles» er nærast ei programerklæring, der heilskapen stig fram tydlegare etter kvart som solopartiet skrid fram. I ensembledelen tek gitar og piano fatt i dei ulike delane Emmeluth introduserte i soloen. Kvartetten spelar ganske fritt saman og lagar eit flettverk av rytmiske figurar. Mykje av musikken går i støyretning, men luft og rom i musikken er der alltid. Bjorå er fabelaktig i å utnytta instrumentet i alle sine fasettar og er med det med på å gje musikken skiftande karakter – ofte på minimalistisk vis.
I enkelte tilfelle er komposisjonen noko meir enn eit utgangspunkt for improvisasjon. «Lyons» er sett saman av intrikate linjer og brå skifte. Likevel tek bandet låten ut i ein skikkeleg improvisatorisk «tour de force» med Emmeluth og Mofjell i førarsetet. Tittelsporet er ei ettertenksam og klangleg fasinerande sak som viser spennet til dette bandet og ditto i Signe Emmeluths musikalske univers. Absolutt julemusikk – om ikkje av det tradisjonelle slaget.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkeleg skuffande
Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.
Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Samuel Hess
Mindre er meir
Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.
Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.
Foto: Laurent le Crabe
Oppussinga
Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.
Foto: Kim E. Andreassen / UiB
Israel-boikott splittar akademia
Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.
Lite mat: Det er ikkje mykje mat å spore i 17. mai-biletarkivet til NTB, men Andrea (2) har iallfall fått is. Hurra!
Foto: Per Løchen /NTB
Mat på nasjonaldagen
Kva bør vi ete i dag om vi lèt årstida styre menyen?