Spelmusikk på eigne bein
Forvitneleg spelsoundtrack byd på fiktive folkband, gospelkor og robotvokalistar.
Elektronisk musikk
Ben Babbitt:
Kentucky Route Zero Original Soundtrack
Annapurna Interactive
Ben Babbitts musikk til det episodiske eventyrspelet Kentucky Route Zero har fått mykje merksemd, mellom anna i februarutgåva av Bandcamp Dailys Best Ambient-spalte. Mange av spora kan utan tvil kategoriserast som ambient, til dømes «Bureau of Reclaimed Spaces», framført med ein einaste synthlyd, den sekkepipedrivne låta «Xanadu» og den romslege «Hall of the Mountain King», kalla opp etter Griegs kjende dovregubbehall. Det er nesten som ein kan høyre stalaktittane drype.
Innimellom desse kjem meir rytmisk orienterte låtar: «Weird Vector» kunne vore musikken i ein actionfylt 80-tals sci-fi-B-film, og dersom all ventemusikk hadde vore like ven og vakker som «Hold Music», skulle eg gjerne ringt kundeservice og offentlege etatar oftare. Her finst òg ein handfull bluegrass- og folklåtar signerte det fiktive bandet Bedquilt Ramblers. «It’s Too Late», kreditert til robotduoen Junebug and Johnny, er ein hjarteskjerande draumepoplåt. I røynda er vokalen framført av Ben Babbitt sjølv, kraftig manipulert med digitale effektar. Det læt merkeleg autentisk og uverkeleg på same tid.
Medan det er fare for at lyttaren får lyst til å spele spelet – musikken manar fram visjonar av lange, solfylte køyreturar gjennom landlege landskap, lynchiansk landsbygdmystikk kring bondegardar, gatekjøkken og bensinstasjonar og kan hende ein og annan UFO-relatert dekkoperasjon – er dette eit lydspor som det absolutt er verdt å lytte til på eiga hand.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er biletkunstnar, trommeslagar og fast musikkmeldar for Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Elektronisk musikk
Ben Babbitt:
Kentucky Route Zero Original Soundtrack
Annapurna Interactive
Ben Babbitts musikk til det episodiske eventyrspelet Kentucky Route Zero har fått mykje merksemd, mellom anna i februarutgåva av Bandcamp Dailys Best Ambient-spalte. Mange av spora kan utan tvil kategoriserast som ambient, til dømes «Bureau of Reclaimed Spaces», framført med ein einaste synthlyd, den sekkepipedrivne låta «Xanadu» og den romslege «Hall of the Mountain King», kalla opp etter Griegs kjende dovregubbehall. Det er nesten som ein kan høyre stalaktittane drype.
Innimellom desse kjem meir rytmisk orienterte låtar: «Weird Vector» kunne vore musikken i ein actionfylt 80-tals sci-fi-B-film, og dersom all ventemusikk hadde vore like ven og vakker som «Hold Music», skulle eg gjerne ringt kundeservice og offentlege etatar oftare. Her finst òg ein handfull bluegrass- og folklåtar signerte det fiktive bandet Bedquilt Ramblers. «It’s Too Late», kreditert til robotduoen Junebug and Johnny, er ein hjarteskjerande draumepoplåt. I røynda er vokalen framført av Ben Babbitt sjølv, kraftig manipulert med digitale effektar. Det læt merkeleg autentisk og uverkeleg på same tid.
Medan det er fare for at lyttaren får lyst til å spele spelet – musikken manar fram visjonar av lange, solfylte køyreturar gjennom landlege landskap, lynchiansk landsbygdmystikk kring bondegardar, gatekjøkken og bensinstasjonar og kan hende ein og annan UFO-relatert dekkoperasjon – er dette eit lydspor som det absolutt er verdt å lytte til på eiga hand.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er biletkunstnar, trommeslagar og fast musikkmeldar for Dag og Tid.
Fleire artiklar
Kate Winslet spelar tittelrolla i ei sann historie om den banebrytande fotografen Lee Miller, som forlét eit glamorøst liv som modell for å dokumentera andre verdskrigen.
Foto: Filmweb.no
Det andre blikket
Den formeltru filmen om fotografen Lee Miller gjev eit velkome blikk på krig og kjønn.
Tormod Haugland, frå Radøy i Hordaland, forfattardebuterte som 32-åring og har sidan gitt ut ei lang rekke romanar, noveller, dikt og dramatikk.
Foto: Helge Skodvin
Livets dropar
Hauglands fabel pendlar mellom draum og røynd.
«Moren» blir løfta på plass utanfor Munch-museet i 2022.
Foto: Heiko Junge / NTB
Hvor original er «Moren» foran Munchmuseet?
Anna Fesun, «Guds moder», gjev «magisk hjelp» til hjelpelause og medvitslause ukrainarar – mot eit verdsleg vederlag.
Krig og psyke
Det er vanskeleg å vite om den nye «sigersplanen» som president Zelenskyj nyleg varsla, er ein verkeleg sigersplan eller berre ein ny freistnad på å kurere tungsinn i det ukrainske samfunnet.
Teikning: May Linn Clement
Ikkje til stades
«Kva er det han tråkker sånn for? Tenker folk. Skal han på besøk, eller hente noko? Nei, som vanleg skal han berre opp og snu.»