JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Sorgtung avslutning

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Tenoren Toby Spence, dirigenten Andrew Gardner og Bergen Filharmoniske Orkester under avslutningskonserten i Grieghallen.

Tenoren Toby Spence, dirigenten Andrew Gardner og Bergen Filharmoniske Orkester under avslutningskonserten i Grieghallen.

Foto: Thor Brødreskift

Tenoren Toby Spence, dirigenten Andrew Gardner og Bergen Filharmoniske Orkester under avslutningskonserten i Grieghallen.

Tenoren Toby Spence, dirigenten Andrew Gardner og Bergen Filharmoniske Orkester under avslutningskonserten i Grieghallen.

Foto: Thor Brødreskift

1409
20190607
1409
20190607

«Det er vel det mest personlege eg har laga til no.» Dette skreiv den austerrikske seinromantikaren Gustav Mahler (1860–1911) medan han komponerte Das Lied von der Erde, ein seksdelt symfonisk songsyklus for alt- og tenorsolist som Bergen Filharmoniske Orkester under engelske Edward Gardner avslutta årets festspel med i Grieghallen onsdag 5. juni.

Verket er sorgtungt, prega av motgangen Mahler møtte før han døydde: Den fire år gamle dotter hans gjekk bort, antisemittisk intrigering kosta han sjefdirigentstillinga ved Wiener Hofoper, og sjølv fekk han fekk diagnostisert den medfødde hjartefeilen som skulle bli banen hans.

Orkesteret spelte med uvanleg tyngd, særleg i opninga av den siste songen «Der Abschied» («Avskilet»), som inneheld ein uhyrleg dødsmarsj med ovstore trommer og kvass, infernalsk obosolo. Den russiske mezzosopranen Ekaterina Gubanova greidde å hevda seg klangleg mot orkesteret; både ho og den engelske tenoren Toby Spence gjorde inntrykk.

Før pausen fekk me òg eit moderne verk av årets festspelkomponist, sørkoreanske Unsuk Chins Pianokonsert frå 1997, som landsmannen Sunwook Kim tolka med teknisk overskot. Dei orkestrale samklangane og klaverdelen gjekk godt saman, ja, somme stader lét det verkeleg makelaust. Likevel sakna eg Griegs «A-mollkonsert» som avslutning – noko finare signaturverk enn det har ikkje Festspillene i Bergen.

Sjur Haga Bringeland

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

«Det er vel det mest personlege eg har laga til no.» Dette skreiv den austerrikske seinromantikaren Gustav Mahler (1860–1911) medan han komponerte Das Lied von der Erde, ein seksdelt symfonisk songsyklus for alt- og tenorsolist som Bergen Filharmoniske Orkester under engelske Edward Gardner avslutta årets festspel med i Grieghallen onsdag 5. juni.

Verket er sorgtungt, prega av motgangen Mahler møtte før han døydde: Den fire år gamle dotter hans gjekk bort, antisemittisk intrigering kosta han sjefdirigentstillinga ved Wiener Hofoper, og sjølv fekk han fekk diagnostisert den medfødde hjartefeilen som skulle bli banen hans.

Orkesteret spelte med uvanleg tyngd, særleg i opninga av den siste songen «Der Abschied» («Avskilet»), som inneheld ein uhyrleg dødsmarsj med ovstore trommer og kvass, infernalsk obosolo. Den russiske mezzosopranen Ekaterina Gubanova greidde å hevda seg klangleg mot orkesteret; både ho og den engelske tenoren Toby Spence gjorde inntrykk.

Før pausen fekk me òg eit moderne verk av årets festspelkomponist, sørkoreanske Unsuk Chins Pianokonsert frå 1997, som landsmannen Sunwook Kim tolka med teknisk overskot. Dei orkestrale samklangane og klaverdelen gjekk godt saman, ja, somme stader lét det verkeleg makelaust. Likevel sakna eg Griegs «A-mollkonsert» som avslutning – noko finare signaturverk enn det har ikkje Festspillene i Bergen.

Sjur Haga Bringeland

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sørkoreanske Han Kang.

Sørkoreanske Han Kang.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Kultur

Den sørkoreanske forfattaren Han Kang er vinnar av Nobelprisen i litteratur. Les intervjuet Dag og Tid gjorde med ho i 2017.

Ronny Spaans
Sørkoreanske Han Kang.

Sørkoreanske Han Kang.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Kultur

Den sørkoreanske forfattaren Han Kang er vinnar av Nobelprisen i litteratur. Les intervjuet Dag og Tid gjorde med ho i 2017.

Ronny Spaans
 Johanna Reine-Nilsen er songar, musikar og låtskrivar.

Johanna Reine-Nilsen er songar, musikar og låtskrivar.

Foto:

MusikkMeldingar
Øyvind Vågnes

Blå sirkel

Johanna Reine-Nilsen platedebuterer med eit sterkt album.

Etter nokre år er det ikkje like heitt mellom Maria (Helga Guren) og Sigmund (Oddgeir Thune).

Etter nokre år er det ikkje like heitt mellom Maria (Helga Guren) og Sigmund (Oddgeir Thune).

Foto: Filmweb.no

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Sinnemeisterleg

Regissør og manusforfattar Lilja Ingolfsdottir står for den mest klaustrofobiske filmen på lange tider – og ein av dei beste.

Erlend Viken har med seg Marius Graff (t.v.) og Sondre Meisfjord i trioen.

Erlend Viken har med seg Marius Graff (t.v.) og Sondre Meisfjord i trioen.

Pressefoto

MusikkMeldingar
Tiril Rem

Urban Viken

Erlend Viken Trio med gjester byr på kreativitet.

Kvinner i Det republikanske partiet i USA koser seg kring kortbordet.

Kvinner i Det republikanske partiet i USA koser seg kring kortbordet.

Foto: Nina Leen

Frå bridgeverdaKunnskap

Nevrosexisme

«Er det ikkje noko grunnleggjande problematisk ved å ha ein eigen dame­klasse i ein sport som ikkje dreier seg om fysiske eigenskapar, men om logisk tenking?»

Erlend Skjetne
Kvinner i Det republikanske partiet i USA koser seg kring kortbordet.

Kvinner i Det republikanske partiet i USA koser seg kring kortbordet.

Foto: Nina Leen

Frå bridgeverdaKunnskap

Nevrosexisme

«Er det ikkje noko grunnleggjande problematisk ved å ha ein eigen dame­klasse i ein sport som ikkje dreier seg om fysiske eigenskapar, men om logisk tenking?»

Erlend Skjetne

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis