Sorgtung avslutning
Tenoren Toby Spence, dirigenten Andrew Gardner og Bergen Filharmoniske Orkester under avslutningskonserten i Grieghallen.
Foto: Thor Brødreskift
«Det er vel det mest personlege eg har laga til no.» Dette skreiv den austerrikske seinromantikaren Gustav Mahler (1860–1911) medan han komponerte Das Lied von der Erde, ein seksdelt symfonisk songsyklus for alt- og tenorsolist som Bergen Filharmoniske Orkester under engelske Edward Gardner avslutta årets festspel med i Grieghallen onsdag 5. juni.
Verket er sorgtungt, prega av motgangen Mahler møtte før han døydde: Den fire år gamle dotter hans gjekk bort, antisemittisk intrigering kosta han sjefdirigentstillinga ved Wiener Hofoper, og sjølv fekk han fekk diagnostisert den medfødde hjartefeilen som skulle bli banen hans.
Orkesteret spelte med uvanleg tyngd, særleg i opninga av den siste songen «Der Abschied» («Avskilet»), som inneheld ein uhyrleg dødsmarsj med ovstore trommer og kvass, infernalsk obosolo. Den russiske mezzosopranen Ekaterina Gubanova greidde å hevda seg klangleg mot orkesteret; både ho og den engelske tenoren Toby Spence gjorde inntrykk.
Før pausen fekk me òg eit moderne verk av årets festspelkomponist, sørkoreanske Unsuk Chins Pianokonsert frå 1997, som landsmannen Sunwook Kim tolka med teknisk overskot. Dei orkestrale samklangane og klaverdelen gjekk godt saman, ja, somme stader lét det verkeleg makelaust. Likevel sakna eg Griegs «A-mollkonsert» som avslutning – noko finare signaturverk enn det har ikkje Festspillene i Bergen.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
«Det er vel det mest personlege eg har laga til no.» Dette skreiv den austerrikske seinromantikaren Gustav Mahler (1860–1911) medan han komponerte Das Lied von der Erde, ein seksdelt symfonisk songsyklus for alt- og tenorsolist som Bergen Filharmoniske Orkester under engelske Edward Gardner avslutta årets festspel med i Grieghallen onsdag 5. juni.
Verket er sorgtungt, prega av motgangen Mahler møtte før han døydde: Den fire år gamle dotter hans gjekk bort, antisemittisk intrigering kosta han sjefdirigentstillinga ved Wiener Hofoper, og sjølv fekk han fekk diagnostisert den medfødde hjartefeilen som skulle bli banen hans.
Orkesteret spelte med uvanleg tyngd, særleg i opninga av den siste songen «Der Abschied» («Avskilet»), som inneheld ein uhyrleg dødsmarsj med ovstore trommer og kvass, infernalsk obosolo. Den russiske mezzosopranen Ekaterina Gubanova greidde å hevda seg klangleg mot orkesteret; både ho og den engelske tenoren Toby Spence gjorde inntrykk.
Før pausen fekk me òg eit moderne verk av årets festspelkomponist, sørkoreanske Unsuk Chins Pianokonsert frå 1997, som landsmannen Sunwook Kim tolka med teknisk overskot. Dei orkestrale samklangane og klaverdelen gjekk godt saman, ja, somme stader lét det verkeleg makelaust. Likevel sakna eg Griegs «A-mollkonsert» som avslutning – noko finare signaturverk enn det har ikkje Festspillene i Bergen.
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Johanna Reine-Nilsen er songar, musikar og låtskrivar.
Foto:
Blå sirkel
Johanna Reine-Nilsen platedebuterer med eit sterkt album.
Etter nokre år er det ikkje like heitt mellom Maria (Helga Guren) og Sigmund (Oddgeir Thune).
Foto: Filmweb.no
Sinnemeisterleg
Regissør og manusforfattar Lilja Ingolfsdottir står for den mest klaustrofobiske filmen på lange tider – og ein av dei beste.
Erlend Viken har med seg Marius Graff (t.v.) og Sondre Meisfjord i trioen.
Pressefoto
Urban Viken
Erlend Viken Trio med gjester byr på kreativitet.
Carl Reinecke (1824–1910) var Edvard Griegs lærar i Leipzig.
Nordisk tone
Carl Reineckes symfoni Håkon Jarl har kraftfull patos.
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.
Foto: Marcel Leliënhof
Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten
Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.