JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Songar frå ranchen

Israel Nash lagar klassisk rock med ein elegant omgang med tradisjonen.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
3029
20210312
3029
20210312

Rock

Israel Nash:

Topaz

Fat Possum / Border

Det er vanskeleg å lytte til «Dividing Lines», opningssporet på det nye albumet til Israel Nash, Topaz, utan å tenkje på skiljelinene som dominerer eit intenst konfliktprega USA, artistens heimland.

Sjølv om songen tematiserer avstand på eit meir abstrakt, generelt og mellommenneskeleg nivå, ulmar makronivået under. Og ofte kan jo dette vere ein meir effektiv måte å nærme seg ein kollektiv sinnstilstand på. Det er vanskeleg å skildre direkte det alle tenkjer på, og plagast av, utan å slå inn opne dører, og seie noko vi har høyrt for mange gonger alt.

Eg har vore innom fleire Nash-utgivingar på desse sidene før, som Israel Nash’s Rain Plans (2013), Israel Nash’s Silver Season (2015) og Lifted (2018) – sistnemnde representerte for meg noko av eit gjennombrot for artisten.

Kanskje synest eg vekta av svært så attkjennelege inspirasjonskjelder vart for tung på nokre av dei første albuma til Nash, utan at han var ein kopist heller. Topaz tek endå nokre steg i rett retning, for her synest eg omgangen med referansane er elegant, det er gjort med lett hand.

Lengre tid

Eg ser ikkje bort frå at den vedvarande unntakstilstanden under denne helvetes pesten har medverka til eit skarpare fokus som gagnar Topaz, for denne gongen har Nash brukt eit og eit halvt år på å lage plate, på ranchen sin utanfor Austin i Texas. Det er vesentleg lengre tid enn det tok å lage tidlegare album.

Kanskje er det difor at særleg Neil Young-ekkoet er mindre dominerande denne gongen og paletten er større? Det er noko raust og reservasjonslaust over Nash’ omgang med tradisjonen, som er innretta mot å utstyre kvar låt med så feite arrangement som mogleg. Ikkje berre inneber dette kaskadar med elektrisk gitar, men også tøffe, stramme blåsarar (levert av Austin-bandet Hard Proof) og rikeleg med varme vokalharmoniar.

Sting av smerte

På «Stay» lokkar også Nash fram pop-pusen i seg sjølv, i ei soulsøt skildring av kor lite kjekt det av og til kan vere å ta farvel og leggje ut på reise, bort frå nokon ein er glad i. Det er fint gjort, for dei finaste soullåtane ber gjerne i seg eit sting av smerte, sjølv når sola skin og himmelen er blå.

«Stay» er ein slik song som ein kunne ha komme over på radioen for eit halvt hundreår sidan, med ein tekst som med sine mellommenneskelege klangbotnar alltid vil gå rett inn i dagen til den som skrur på. Men Nash byr også på eit politisk engasjement som grip rett inn i vår eiga samtid. «Sutherland Springs», det nest siste sporet på Topaz, nærmar seg kyrkjeskytinga på heimstaden hans for fire år sidan, i ei baptistkyrkje i Sutherland Springs, der 26 menneske vart drepne.

Ein sit att med tunge spørsmål, men svar som kjennest tomme, syng Nash – som kanskje får fleire lyttarar enn meg til å tenkje på Trumps bøn til Gud om å vere med menneska i det vesle samfunnet – over Twitter. 

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Israel Nash:

Topaz

Fat Possum / Border

Det er vanskeleg å lytte til «Dividing Lines», opningssporet på det nye albumet til Israel Nash, Topaz, utan å tenkje på skiljelinene som dominerer eit intenst konfliktprega USA, artistens heimland.

Sjølv om songen tematiserer avstand på eit meir abstrakt, generelt og mellommenneskeleg nivå, ulmar makronivået under. Og ofte kan jo dette vere ein meir effektiv måte å nærme seg ein kollektiv sinnstilstand på. Det er vanskeleg å skildre direkte det alle tenkjer på, og plagast av, utan å slå inn opne dører, og seie noko vi har høyrt for mange gonger alt.

Eg har vore innom fleire Nash-utgivingar på desse sidene før, som Israel Nash’s Rain Plans (2013), Israel Nash’s Silver Season (2015) og Lifted (2018) – sistnemnde representerte for meg noko av eit gjennombrot for artisten.

Kanskje synest eg vekta av svært så attkjennelege inspirasjonskjelder vart for tung på nokre av dei første albuma til Nash, utan at han var ein kopist heller. Topaz tek endå nokre steg i rett retning, for her synest eg omgangen med referansane er elegant, det er gjort med lett hand.

Lengre tid

Eg ser ikkje bort frå at den vedvarande unntakstilstanden under denne helvetes pesten har medverka til eit skarpare fokus som gagnar Topaz, for denne gongen har Nash brukt eit og eit halvt år på å lage plate, på ranchen sin utanfor Austin i Texas. Det er vesentleg lengre tid enn det tok å lage tidlegare album.

Kanskje er det difor at særleg Neil Young-ekkoet er mindre dominerande denne gongen og paletten er større? Det er noko raust og reservasjonslaust over Nash’ omgang med tradisjonen, som er innretta mot å utstyre kvar låt med så feite arrangement som mogleg. Ikkje berre inneber dette kaskadar med elektrisk gitar, men også tøffe, stramme blåsarar (levert av Austin-bandet Hard Proof) og rikeleg med varme vokalharmoniar.

Sting av smerte

På «Stay» lokkar også Nash fram pop-pusen i seg sjølv, i ei soulsøt skildring av kor lite kjekt det av og til kan vere å ta farvel og leggje ut på reise, bort frå nokon ein er glad i. Det er fint gjort, for dei finaste soullåtane ber gjerne i seg eit sting av smerte, sjølv når sola skin og himmelen er blå.

«Stay» er ein slik song som ein kunne ha komme over på radioen for eit halvt hundreår sidan, med ein tekst som med sine mellommenneskelege klangbotnar alltid vil gå rett inn i dagen til den som skrur på. Men Nash byr også på eit politisk engasjement som grip rett inn i vår eiga samtid. «Sutherland Springs», det nest siste sporet på Topaz, nærmar seg kyrkjeskytinga på heimstaden hans for fire år sidan, i ei baptistkyrkje i Sutherland Springs, der 26 menneske vart drepne.

Ein sit att med tunge spørsmål, men svar som kjennest tomme, syng Nash – som kanskje får fleire lyttarar enn meg til å tenkje på Trumps bøn til Gud om å vere med menneska i det vesle samfunnet – over Twitter. 

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Foto: Mohamed Azakir / Reuters / NTB

KommentarSidene 2-3

Krig med personsøkjarar i folkerettsleg gråsone

Kvelden før personsøkjaråtaket endra Israels krigskabinett målsetjingane med krigen i nord. Ei eskalering låg derfor i kjømda.

Cecilie Hellestveit
Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Foto: Mohamed Azakir / Reuters / NTB

KommentarSidene 2-3

Krig med personsøkjarar i folkerettsleg gråsone

Kvelden før personsøkjaråtaket endra Israels krigskabinett målsetjingane med krigen i nord. Ei eskalering låg derfor i kjømda.

Cecilie Hellestveit
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.

Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.

Foto: Erika Hebbert

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Sterkt om livsløgn og overleving

Gode skodespelar­prestasjonar i intens kamp på liv og død.

Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.

Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.

Foto: Stephane De Sakutin / Reuters / NTB

KommentarSamfunn
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Ny statsminister med gjeld, utan budsjett

No lyt alt skje raskt i fransk politikk for å avverje nye kriser.

Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.

Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

– No ser me effekten av færre politifolk

Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).

Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925.  I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925. I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Nytt frå vestfronten

Ute i Atlanterhavet ligg Færøyane som ein front mot lågtrykk, vestavêr og liberale haldningar.

Hallgeir Opedal
Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925.  I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925. I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Nytt frå vestfronten

Ute i Atlanterhavet ligg Færøyane som ein front mot lågtrykk, vestavêr og liberale haldningar.

Hallgeir Opedal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis