JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Sommarvarm nostalgi

Calexico og Iron & Wine har laga plate saman.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Calexico, bandet med Joey Burns (t.v.)  og John Convertino, i samarbeid med  Sam Beam (i midten) som kallar seg Iron & Wine.

Calexico, bandet med Joey Burns (t.v.) og John Convertino, i samarbeid med Sam Beam (i midten) som kallar seg Iron & Wine.

Pressefoto

Calexico, bandet med Joey Burns (t.v.)  og John Convertino, i samarbeid med  Sam Beam (i midten) som kallar seg Iron & Wine.

Calexico, bandet med Joey Burns (t.v.) og John Convertino, i samarbeid med Sam Beam (i midten) som kallar seg Iron & Wine.

Pressefoto

2744
20190705
2744
20190705

Americana

Calexico and Iron & Wine:

Years To Burn

City Slang/Playground

«Det var meg og mi Teresa mot resten av verda», mimrar forteljaren i «Father Mountain», det fine tredjesporet på Years To Burn, det nye albumet frå Calexico og Iron & Wine.

Samarbeid

Years To Burn ber fruktene av eit møte mellom to av institusjonane i indie/americana-feltet, og mellom artistar som er for veteranar å rekne. Sam Beam har kalla seg Iron & Wine med ulike konfigurasjonar sidan han platedebuterte i 2002, og sjølv fekk eg først auga opp for han med Our Endless Numbered Days (2004), ei markant utgiving der han fekk godt fram den dempa, elegante låtskrivarkunsten sin. Joey Burns og John Convertino har laga det mange har kalla «ørken noir», som Calexico sidan midten av 1990-åra, og dei har ei rekkje viktige plateutgivingar bak seg, ikkje minst Feast of Wire (2003) og Carried to Dust (2008).

Det har gått 14 år sidan Beam, Burns og Convertino første gong samarbeidde, med EP-plata In the Reins. Den gongen skreiv Beam alle songane. Sjølv om dei har figurert på platene til kvarandre etter dette (særleg på Beams In the Reins (2005)), og saman tolka ein Dylan-song til lydsporet til Todd Haynes-filmen I’m Not There (2007), representerer Years To Burn den første co-utgivinga sidan EP-en i 2004, og dette er det første verkelege kreative samarbeidet frå botnen av.

Mykje har skjedd sidan midten av 2000-talet, både med Iron & Wine og Calexico, men det dreier seg likevel framleis om artistar som tydeleg har mykje til felles, kanskje særleg i gemytt og i orienteringa mot eit estetisk uttrykk som ber i seg spor frå begge partar, og som slik verkar utfyllande og nyanserande. Ikkje minst vert dette tydeleg i «The Bitter Suite», som både høyrest ut som klassisk Beam og Calexico, ikkje minst takk vere det spanskspråklege vokalbidraget til Calexico-trompetist Jacob Valenzuela.

Varm glød

Kanskje passar det at Years To Burn kjem til oss på veg inn i sommaren, for ikkje overraskande er dette ei plate med sin eigen, varme glød: Mjuke vokalharmoniar utfaldar seg over eit klangrikt, akustisk lydbilete, det er rett melodiøst, og til felles har desse låtskrivarane ein hang til det ein gjerne kan kalle det cinematiske, og ein sans for det suggestive, for den knappe forteljingas kresne økonomi. Typisk i så måte er nett biletsterke «Father Mountain», med ein nostalgisk undertone vi kjenner frå begge band, om ei tid som kom og gjekk, i og rundt eit hus på eit fjell. Med enkle grep vert eit heilt lite univers teikna opp, så effektivt at ein nesten skulle tru det var enkelt å få det til – men det er det ikkje.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Americana

Calexico and Iron & Wine:

Years To Burn

City Slang/Playground

«Det var meg og mi Teresa mot resten av verda», mimrar forteljaren i «Father Mountain», det fine tredjesporet på Years To Burn, det nye albumet frå Calexico og Iron & Wine.

Samarbeid

Years To Burn ber fruktene av eit møte mellom to av institusjonane i indie/americana-feltet, og mellom artistar som er for veteranar å rekne. Sam Beam har kalla seg Iron & Wine med ulike konfigurasjonar sidan han platedebuterte i 2002, og sjølv fekk eg først auga opp for han med Our Endless Numbered Days (2004), ei markant utgiving der han fekk godt fram den dempa, elegante låtskrivarkunsten sin. Joey Burns og John Convertino har laga det mange har kalla «ørken noir», som Calexico sidan midten av 1990-åra, og dei har ei rekkje viktige plateutgivingar bak seg, ikkje minst Feast of Wire (2003) og Carried to Dust (2008).

Det har gått 14 år sidan Beam, Burns og Convertino første gong samarbeidde, med EP-plata In the Reins. Den gongen skreiv Beam alle songane. Sjølv om dei har figurert på platene til kvarandre etter dette (særleg på Beams In the Reins (2005)), og saman tolka ein Dylan-song til lydsporet til Todd Haynes-filmen I’m Not There (2007), representerer Years To Burn den første co-utgivinga sidan EP-en i 2004, og dette er det første verkelege kreative samarbeidet frå botnen av.

Mykje har skjedd sidan midten av 2000-talet, både med Iron & Wine og Calexico, men det dreier seg likevel framleis om artistar som tydeleg har mykje til felles, kanskje særleg i gemytt og i orienteringa mot eit estetisk uttrykk som ber i seg spor frå begge partar, og som slik verkar utfyllande og nyanserande. Ikkje minst vert dette tydeleg i «The Bitter Suite», som både høyrest ut som klassisk Beam og Calexico, ikkje minst takk vere det spanskspråklege vokalbidraget til Calexico-trompetist Jacob Valenzuela.

Varm glød

Kanskje passar det at Years To Burn kjem til oss på veg inn i sommaren, for ikkje overraskande er dette ei plate med sin eigen, varme glød: Mjuke vokalharmoniar utfaldar seg over eit klangrikt, akustisk lydbilete, det er rett melodiøst, og til felles har desse låtskrivarane ein hang til det ein gjerne kan kalle det cinematiske, og ein sans for det suggestive, for den knappe forteljingas kresne økonomi. Typisk i så måte er nett biletsterke «Father Mountain», med ein nostalgisk undertone vi kjenner frå begge band, om ei tid som kom og gjekk, i og rundt eit hus på eit fjell. Med enkle grep vert eit heilt lite univers teikna opp, så effektivt at ein nesten skulle tru det var enkelt å få det til – men det er det ikkje.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Maskinist Ivar Tjøstheim med den flunkande nye bygdekinobilen og Sandvesanden på Skudenes i bakgrunnen.

Maskinist Ivar Tjøstheim med den flunkande nye bygdekinobilen og Sandvesanden på Skudenes i bakgrunnen.

Foto Brit Aksnes

Feature

Bygde-Cinema Paradiso

STRANDEBARM: Det rører meg djupt at Bygdekinoen framleis eksisterer.

Brit Aksnes
Maskinist Ivar Tjøstheim med den flunkande nye bygdekinobilen og Sandvesanden på Skudenes i bakgrunnen.

Maskinist Ivar Tjøstheim med den flunkande nye bygdekinobilen og Sandvesanden på Skudenes i bakgrunnen.

Foto Brit Aksnes

Feature

Bygde-Cinema Paradiso

STRANDEBARM: Det rører meg djupt at Bygdekinoen framleis eksisterer.

Brit Aksnes
Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.

Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.

Foto: Nina Djæff

BokMeldingar
Ronny Spaans

Eit sandkorn i maskineriet

Ole Paus skriv mest om slektsbakgrunn og mindre om artistkarrieren i sjølvbiografien sin, men det forklarar likevel mennesket Ole Paus.

Eit hus i Ål kommune vart teke av jordskred under ekstremvêret "Hans" i august i fjor.

Eit hus i Ål kommune vart teke av jordskred under ekstremvêret "Hans" i august i fjor.

Foto: Frederik Ringnes / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Husforsikring i hardt vêr

Kan klimaendringane føre til at også norske heimar blir umoglege å forsikre?

Folkerørsla for lokalsjukehusa demonstrerer mot helseføretakmodellen utanfor Stortinget i 2017.

Folkerørsla for lokalsjukehusa demonstrerer mot helseføretakmodellen utanfor Stortinget i 2017.

Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB

Ordskifte
PerVaglum

Vestre må avslutte konflikter og beklage

«Svært mange av de 300.000 som jobber i Helse-
vesenet, merker daglig følgene av Helseforetaks-
modellen som nå videreføres av Ap og Sp.»

Ekstreme nedbørsmengder førte til ein katastrofe i Valencia i Spania 29. oktober. Minst 217 skal ha mista livet, og dei materielle øydeleggingane er kolossale.

Ekstreme nedbørsmengder førte til ein katastrofe i Valencia i Spania 29. oktober. Minst 217 skal ha mista livet, og dei materielle øydeleggingane er kolossale.

Foto: Susana Vera / Reuters / NTB

Samfunn

Prisen for det ville vêret

I forsikringsbransjen er det langt mellom klimaskeptikarane.

Per Anders Todal
Ekstreme nedbørsmengder førte til ein katastrofe i Valencia i Spania 29. oktober. Minst 217 skal ha mista livet, og dei materielle øydeleggingane er kolossale.

Ekstreme nedbørsmengder førte til ein katastrofe i Valencia i Spania 29. oktober. Minst 217 skal ha mista livet, og dei materielle øydeleggingane er kolossale.

Foto: Susana Vera / Reuters / NTB

Samfunn

Prisen for det ville vêret

I forsikringsbransjen er det langt mellom klimaskeptikarane.

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis