JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Solid spel frå nordvest

Britt Pernille Frøholm har fordjupa seg i musikken etter Kjelstad-brørne frå Sunnylven.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2021
20210212
2021
20210212

Folkemusikk

Britt Pernille Frøholm:

Fokhaugen

Kviven Records

Også på denne tredje soloplata til honndølen Britt Pernille Frøholm er det tradisjonelt felespel frå Nordfjord og søre Sunnmøre som står i fokus. Men denne gongen har ho avgrensa seg til musikk som kan knytast til brørne Ole og Ivar Kjelstad frå Sunnylven.

Eldre slåttespel

Samstundes som dei forvalta det eldre slåttespelet, med springar, halling og brureslåttar, spela dei òg runddansmusikk, vals og reinlendar og var opptekne av den nasjonale dimensjonen ved folkemusikken. Ole Bull og Myllarguten var store inspirasjonskjelder.

Det meste av repertoaret på plata er funksjonell musikk – danseslåttar eller brudlaupsmusikk – men her er òg konsertmusikk. Lydarslåtten «Bjøllekua Liaros» har alle dei typiske elementa for denne nasjonalromantiske utgåva av folkemusikken. Her er flittig bruk av glidetonar høgt oppover felehalsen, sentimentale melodiske element i moll, fri rytmisk utforming og ekkoeffektar. Eit par lokale salmemelodiar har det òg vorte plass til.

I denne delen av landet har det vore vanleg å veksla mellom vanleg fele og hardingfele – noko Frøholm òg gjer. Og ho meistrar begge feletypande sikkert og med autoritet. Stilen hennar er nøktern. Ho freistar ikkje å setja sitt eige særpreg på slåttane, men er meir ute etter å formidla kjernen i dei, anten det handlar om spretne springarar eller kontemplative salmar.

Speltradisjon

Som vanleg, når det gjeld dagens folkemusikkplater, er det også her eit fyldig teksthefte med rikeleg med informasjon om speltradisjonen og små soger som er knytte til slåttane – både på norsk og på engelsk. Den fysiske versjonen av utgjevinga vert såleis meir enn berre lydreproduksjon, men ei vakker og informativ kjelde for dei som vil setja seg meir inn i denne rike musikkskatten frå Nordvestlandet.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Folkemusikk

Britt Pernille Frøholm:

Fokhaugen

Kviven Records

Også på denne tredje soloplata til honndølen Britt Pernille Frøholm er det tradisjonelt felespel frå Nordfjord og søre Sunnmøre som står i fokus. Men denne gongen har ho avgrensa seg til musikk som kan knytast til brørne Ole og Ivar Kjelstad frå Sunnylven.

Eldre slåttespel

Samstundes som dei forvalta det eldre slåttespelet, med springar, halling og brureslåttar, spela dei òg runddansmusikk, vals og reinlendar og var opptekne av den nasjonale dimensjonen ved folkemusikken. Ole Bull og Myllarguten var store inspirasjonskjelder.

Det meste av repertoaret på plata er funksjonell musikk – danseslåttar eller brudlaupsmusikk – men her er òg konsertmusikk. Lydarslåtten «Bjøllekua Liaros» har alle dei typiske elementa for denne nasjonalromantiske utgåva av folkemusikken. Her er flittig bruk av glidetonar høgt oppover felehalsen, sentimentale melodiske element i moll, fri rytmisk utforming og ekkoeffektar. Eit par lokale salmemelodiar har det òg vorte plass til.

I denne delen av landet har det vore vanleg å veksla mellom vanleg fele og hardingfele – noko Frøholm òg gjer. Og ho meistrar begge feletypande sikkert og med autoritet. Stilen hennar er nøktern. Ho freistar ikkje å setja sitt eige særpreg på slåttane, men er meir ute etter å formidla kjernen i dei, anten det handlar om spretne springarar eller kontemplative salmar.

Speltradisjon

Som vanleg, når det gjeld dagens folkemusikkplater, er det også her eit fyldig teksthefte med rikeleg med informasjon om speltradisjonen og små soger som er knytte til slåttane – både på norsk og på engelsk. Den fysiske versjonen av utgjevinga vert såleis meir enn berre lydreproduksjon, men ei vakker og informativ kjelde for dei som vil setja seg meir inn i denne rike musikkskatten frå Nordvestlandet.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Foto: Eduardo Munoz Alvarez / AP / NTB

Samfunn

Ei verdsordning i oppløysing

Internasjonal politikk tek meir og meir farge av dei resultatlause samkomene, med Tryggingsrådet i FN som fremste symbolet på manglande handlekraft.

Bernt Hagtvet
Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Foto: Eduardo Munoz Alvarez / AP / NTB

Samfunn

Ei verdsordning i oppløysing

Internasjonal politikk tek meir og meir farge av dei resultatlause samkomene, med Tryggingsrådet i FN som fremste symbolet på manglande handlekraft.

Bernt Hagtvet
Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal
Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis