JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Smakfullt samansett

Det Norske Solistkor briljerte med kjernerepertoaret sitt under Festspillene i Bergen – i Oslo.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Det Norske Solistkor, som blir leidd av Grete Pedersen, feirar 70 år i år.

Det Norske Solistkor, som blir leidd av Grete Pedersen, feirar 70 år i år.

Foto: Shannon Moratti

Det Norske Solistkor, som blir leidd av Grete Pedersen, feirar 70 år i år.

Det Norske Solistkor, som blir leidd av Grete Pedersen, feirar 70 år i år.

Foto: Shannon Moratti

3395
20200605
3395
20200605

FESTSPELKONSERT

Johann Sebastian
Bach, Francis Poulenc, Edvard Grieg:

Motettar, kantate, salme

Det Norske Solistkor;
dir.: Grete Pedersen
Trefoldighetskirken i Oslo,
onsdag 3. juni

Det Norske Solistkors konsertar har lenge vore høgdepunkt under Festspillene i Bergen – å oppleva dei i den vedunderlege akustikken i Håkonshallen er noko ein hugsar. Det var der årets konsert eigentleg skulle vera. I staden får me sjå og høyra koret frå Trefoldighetskirken i Oslo, ei framføring som ligg ute på heimesida til Festspillene.

Dansande

For to år sidan gav Solistkoret ut eit av sine beste album, med Johann Sebastians Bachs (1685–1750) motettar. På konserten fekk me to verk frå dette kjernerepertoaret, som opna med den virtuose dobbelkor-motetten Singet dem Herrn ein neues Lied, BWV 225. Det er merkeleg å tenkja på at Bach truleg komponerte stykket til ei gravferd, for det me høyrer, er det motsette av sorgsamt. Særleg godt likar eg måten koret syng den tredje delen på, som er den lystigaste. Dirigenten Grete Pedersen overdriv nemleg ikkje tempoet, som så mange andre kordirigentar gjer, for trass i kaskadane av snøgge sekstendelsnotar, bør grunnpulsen vera roleg og dansande.

God var òg tolkinga av den meir alvorsame motetten Jesu, meine Freude, BWV 227, også den for dobbelkor, altså åtte stemmer. Framføringa synte at koret lever opp til namnet sitt, for i partia der den kompositoriske strukturen er skrinnare, merka me kor dyktige einskildsongarane er.

Liberté

Den andre og yngste komponisten på programmet var franskmannen Francis Poulenc, som i mellomkrigstida var medlem av «Les Six». Dette var ei laus samanslutning av komponistar som ynskte eit oppgjer med impresjonistane, særleg Claude Debussy. Og det fyrste Poulenc-stykket kunne ikkje vore fjernare frå impresjonismen: Quatre petites prières de saint Francois d’Assise («Fire små bøner av St. Frans av Assisi»), FP 142 (1948) for mannskor a capella. Poulenc kombinerer her arkaiske former frå klostersongen i mellomalderen med sin eigen moderne harmonikk. Musikken har difor preg av noko tidlaust, noko som gjeld på tvers av generasjonar og stader, eit uttrykk framføringa fekk godt fram.

Eit meir intenst uttrykk høyrer me i kantaten Figure Humaine, FP 120, som har raffinert polyfoni og underfundige klangsjatteringar. Stykket med tekst av den franske surrealisten Paul Éluard (1895–1952) er ei hyllest til Liberté – det blei komponert i løynd i det okkuperte Frankrike i 1943, og framstiller lidingane franskmennene måtte gjennom, og håpet deira om siger over tyranniet. Med tolv stemmer fordelte på to blandakor er dette eit teknisk krevjande verk å framføra. Men Solistkoret kom godt frå det.

Vakker avslutning

«Ennu en siste gang er det norsk folkemusikk som er forløseren for krefter som lå bundet i hans vesen», skreiv komponisten David Monrad Johansen (1888–1974) om det siste stykket på programmet, som òg var Griegs siste: «Hvad est du dog skjøn» frå Fire salmer, op. 74, komponert i 1906, året før Grieg døydde. Salmen, som er komponert «frit efter gamle norske kirkemelodier», var ei vakker avslutning på ein smakfullt samansett konsert.

Sjur Haga Bringeland

Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

FESTSPELKONSERT

Johann Sebastian
Bach, Francis Poulenc, Edvard Grieg:

Motettar, kantate, salme

Det Norske Solistkor;
dir.: Grete Pedersen
Trefoldighetskirken i Oslo,
onsdag 3. juni

Det Norske Solistkors konsertar har lenge vore høgdepunkt under Festspillene i Bergen – å oppleva dei i den vedunderlege akustikken i Håkonshallen er noko ein hugsar. Det var der årets konsert eigentleg skulle vera. I staden får me sjå og høyra koret frå Trefoldighetskirken i Oslo, ei framføring som ligg ute på heimesida til Festspillene.

Dansande

For to år sidan gav Solistkoret ut eit av sine beste album, med Johann Sebastians Bachs (1685–1750) motettar. På konserten fekk me to verk frå dette kjernerepertoaret, som opna med den virtuose dobbelkor-motetten Singet dem Herrn ein neues Lied, BWV 225. Det er merkeleg å tenkja på at Bach truleg komponerte stykket til ei gravferd, for det me høyrer, er det motsette av sorgsamt. Særleg godt likar eg måten koret syng den tredje delen på, som er den lystigaste. Dirigenten Grete Pedersen overdriv nemleg ikkje tempoet, som så mange andre kordirigentar gjer, for trass i kaskadane av snøgge sekstendelsnotar, bør grunnpulsen vera roleg og dansande.

God var òg tolkinga av den meir alvorsame motetten Jesu, meine Freude, BWV 227, også den for dobbelkor, altså åtte stemmer. Framføringa synte at koret lever opp til namnet sitt, for i partia der den kompositoriske strukturen er skrinnare, merka me kor dyktige einskildsongarane er.

Liberté

Den andre og yngste komponisten på programmet var franskmannen Francis Poulenc, som i mellomkrigstida var medlem av «Les Six». Dette var ei laus samanslutning av komponistar som ynskte eit oppgjer med impresjonistane, særleg Claude Debussy. Og det fyrste Poulenc-stykket kunne ikkje vore fjernare frå impresjonismen: Quatre petites prières de saint Francois d’Assise («Fire små bøner av St. Frans av Assisi»), FP 142 (1948) for mannskor a capella. Poulenc kombinerer her arkaiske former frå klostersongen i mellomalderen med sin eigen moderne harmonikk. Musikken har difor preg av noko tidlaust, noko som gjeld på tvers av generasjonar og stader, eit uttrykk framføringa fekk godt fram.

Eit meir intenst uttrykk høyrer me i kantaten Figure Humaine, FP 120, som har raffinert polyfoni og underfundige klangsjatteringar. Stykket med tekst av den franske surrealisten Paul Éluard (1895–1952) er ei hyllest til Liberté – det blei komponert i løynd i det okkuperte Frankrike i 1943, og framstiller lidingane franskmennene måtte gjennom, og håpet deira om siger over tyranniet. Med tolv stemmer fordelte på to blandakor er dette eit teknisk krevjande verk å framføra. Men Solistkoret kom godt frå det.

Vakker avslutning

«Ennu en siste gang er det norsk folkemusikk som er forløseren for krefter som lå bundet i hans vesen», skreiv komponisten David Monrad Johansen (1888–1974) om det siste stykket på programmet, som òg var Griegs siste: «Hvad est du dog skjøn» frå Fire salmer, op. 74, komponert i 1906, året før Grieg døydde. Salmen, som er komponert «frit efter gamle norske kirkemelodier», var ei vakker avslutning på ein smakfullt samansett konsert.

Sjur Haga Bringeland

Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Konserten synte at koret lever opp til namnet sitt.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch
Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Foto: AS Fidalgo

FilmMeldingar

Simpatico

Radical er ein søt, håpefull film og ei rørande hyllest til kunnskap og pedagogikk.

Brit Aksnes
Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Foto: AS Fidalgo

FilmMeldingar

Simpatico

Radical er ein søt, håpefull film og ei rørande hyllest til kunnskap og pedagogikk.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis