JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Skuleflink folkesong

Songstemma til Kirsti Bakken Kristiansen er det einaste instrumentet på det første soloalbumet hennar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kirsti Bakken Kristiansen tek utgangspunkt i folkemusikk frå Gjøvik og Vardal.

Kirsti Bakken Kristiansen tek utgangspunkt i folkemusikk frå Gjøvik og Vardal.

Foto: Thor Hauknes / NORCD

Kirsti Bakken Kristiansen tek utgangspunkt i folkemusikk frå Gjøvik og Vardal.

Kirsti Bakken Kristiansen tek utgangspunkt i folkemusikk frå Gjøvik og Vardal.

Foto: Thor Hauknes / NORCD

1903
20200619
1903
20200619

FOLKEMUSIKK

Kirsti Bakken Kristiansen:

Linden

NORCD

Når ein høyrer eldre arkivopptak av folkesong, er det ofte noko upolert og spontant over det, anten det dreier seg om barnesong, kulokk, salmar eller viser. Gradvis gjekk folkesongen over frå å vera funksjonell song i kvardag og høgtid til å verta symbol for nasjonalkultur, ein del av kappleikssystemet, og i dag er folkesong, eller kveding, som somme kallar det, ein fullverdig del av det institusjonaliserte musikklivet. Det er ei kunstform på linje med andre, og det finst ei rekke utdanningsinstitusjonar der ein kan studera folkesong.

På si første soloplate demonstrerer Kirsti Bakken Kristiansen tydeleg at ho er ein del av den profesjonaliserte forma for folkesong. Ein høyrer at ho er svært nøye med små detaljar i tekstuttale, som å lata konsonantar klinga og å vera presis i ornamentikken. Men sjølv om dette framstår som kontrollert og disiplinert synging, er det heile tida avspent og dermed tillitvekkande.

Kristiansen kjem frå Gjøvik, og repertoaret er knytt til heimtraktene hennar, sjølv om mange songar òg er kjende andre stader i landet. Her er viser, salmar og bånsullar, og alt dette vert framført i ei felles, roleg grunnstemning, med liten bruk av dynamikk og dramatiske utbrot. Det er ideen om folkesong som gjer dette til eit heile, sjølv om tekstane sprikar i mange retningar, frå det småfrekke og leikne til det fromme og gudfryktige.

Medan mange folkesongarar samarbeider med ulike slags instrumentalistar – og dermed ofte andre musikkformer– når dei skal laga plater, har Kristiansen hatt mot til å synga heilt solo, og det gjer ho på ein måte som ikkje berre er skuleflink, men som òg kommuniserer musikalsk.

SIGBJØRN APELAND

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast skribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

FOLKEMUSIKK

Kirsti Bakken Kristiansen:

Linden

NORCD

Når ein høyrer eldre arkivopptak av folkesong, er det ofte noko upolert og spontant over det, anten det dreier seg om barnesong, kulokk, salmar eller viser. Gradvis gjekk folkesongen over frå å vera funksjonell song i kvardag og høgtid til å verta symbol for nasjonalkultur, ein del av kappleikssystemet, og i dag er folkesong, eller kveding, som somme kallar det, ein fullverdig del av det institusjonaliserte musikklivet. Det er ei kunstform på linje med andre, og det finst ei rekke utdanningsinstitusjonar der ein kan studera folkesong.

På si første soloplate demonstrerer Kirsti Bakken Kristiansen tydeleg at ho er ein del av den profesjonaliserte forma for folkesong. Ein høyrer at ho er svært nøye med små detaljar i tekstuttale, som å lata konsonantar klinga og å vera presis i ornamentikken. Men sjølv om dette framstår som kontrollert og disiplinert synging, er det heile tida avspent og dermed tillitvekkande.

Kristiansen kjem frå Gjøvik, og repertoaret er knytt til heimtraktene hennar, sjølv om mange songar òg er kjende andre stader i landet. Her er viser, salmar og bånsullar, og alt dette vert framført i ei felles, roleg grunnstemning, med liten bruk av dynamikk og dramatiske utbrot. Det er ideen om folkesong som gjer dette til eit heile, sjølv om tekstane sprikar i mange retningar, frå det småfrekke og leikne til det fromme og gudfryktige.

Medan mange folkesongarar samarbeider med ulike slags instrumentalistar – og dermed ofte andre musikkformer– når dei skal laga plater, har Kristiansen hatt mot til å synga heilt solo, og det gjer ho på ein måte som ikkje berre er skuleflink, men som òg kommuniserer musikalsk.

SIGBJØRN APELAND

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast skribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Stridsvogner øver på å slå attende kinesiske landgangsstyrkar på Penghu-øyane i Taiwansundet.

Stridsvogner øver på å slå attende kinesiske landgangsstyrkar på Penghu-øyane i Taiwansundet.

Foto: Taiwan Military News Agency / Taiwan's Defense Ministry / AP / NTB

UtanriksSamfunn

Starten på ein storkrig?

For tida bur eg i eit fredeleg, demokratisk og velståande land, som risikerer å utløysa den neste storkrigen i verda.

HalvorEifring
Stridsvogner øver på å slå attende kinesiske landgangsstyrkar på Penghu-øyane i Taiwansundet.

Stridsvogner øver på å slå attende kinesiske landgangsstyrkar på Penghu-øyane i Taiwansundet.

Foto: Taiwan Military News Agency / Taiwan's Defense Ministry / AP / NTB

UtanriksSamfunn

Starten på ein storkrig?

For tida bur eg i eit fredeleg, demokratisk og velståande land, som risikerer å utløysa den neste storkrigen i verda.

HalvorEifring
Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Foto: Peter Dejong / AP / NTB

Samfunn

Jihadismen lever

Tenåringar blir rekrutterte til terrororganisasjonar. Svenske kriminelle nettverk utfører aksjonar i Skandinavia for Iran. Nye konstellasjonar oppstår blant ekstremistiske grupper.

Ole JanLarsen
Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Foto: Peter Dejong / AP / NTB

Samfunn

Jihadismen lever

Tenåringar blir rekrutterte til terrororganisasjonar. Svenske kriminelle nettverk utfører aksjonar i Skandinavia for Iran. Nye konstellasjonar oppstår blant ekstremistiske grupper.

Ole JanLarsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis