Skrekkblanda fryd
Dystre framtidsutsikter vert mana fram gjennom Chris Kordas maskinpoesi.
Chris Koda blandar humor og alvor.
Pressefoto
Elektronisk
musikk
Chris Korda:
Apologize to the Future
Perlon
Halloween er her, men røynda er skumlare enn fiksjonen. Pandemi, fascisme, økonomisk kollaps, auka internasjonal spenning og, på botnen av det heile, det skrekkelegaste: Jorda er på veg til å bli ubueleg. Dette er temaet på den amerikanske, Berlin-baserte technoveteranen Chris Kordas nye album.
Skrekkblanda fryd
Over rytmisk komplekse komposisjonar som på same tid lyder varme og velkjende og urovekkjande og framande, framfører ei maskinaktig stemme ein serie dunkle dikt som tar for seg klimaendringar, økonomisk ulikskap og menneskeleg utrydding.
Humor og alvor er blanda saman på molekylærnivå, og resultatet er ei tjukk og bekmørk gugge som klistrar seg til øyro. Musikken på Apologize to the Future er ein skrekkblanda fryd.
«Unnskyld for det generasjonen min gjorde mot planeten», stod det på skiltet til ein 77 år ung demonstrant ved Extinction Rebellion-aksjonen i Oslo i september. Korda blei sjølv fødd i 1962. Det er sant at siste halvdel av 1900-talet tok opp eit ressursmessig lån som yngre generasjonar må betale dyrt for, og det er noko sporty over denne generasjonsmessige sjølvpiskinga.
Ber dei orsake
Samstundes trur eg at filosofen Mark Fishers analyse (i boka Ghosts of My Life) av korleis den falske lovnaden om stadige framsteg mot eit teknologisk paradis i tiår etter tiår blei innprenta i det kulturelle undermedvitne, har meir for seg enn skamvit og «OK, boomer»-memetikk.
Dei Korda ber orsake seg på Apologize to the Future, er dei som har gjort (og framleis gjer) seg rike og mektige på utarminga av planeten og av framtida, uansett alder.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er biletkunstnar, trommeslagar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Elektronisk
musikk
Chris Korda:
Apologize to the Future
Perlon
Halloween er her, men røynda er skumlare enn fiksjonen. Pandemi, fascisme, økonomisk kollaps, auka internasjonal spenning og, på botnen av det heile, det skrekkelegaste: Jorda er på veg til å bli ubueleg. Dette er temaet på den amerikanske, Berlin-baserte technoveteranen Chris Kordas nye album.
Skrekkblanda fryd
Over rytmisk komplekse komposisjonar som på same tid lyder varme og velkjende og urovekkjande og framande, framfører ei maskinaktig stemme ein serie dunkle dikt som tar for seg klimaendringar, økonomisk ulikskap og menneskeleg utrydding.
Humor og alvor er blanda saman på molekylærnivå, og resultatet er ei tjukk og bekmørk gugge som klistrar seg til øyro. Musikken på Apologize to the Future er ein skrekkblanda fryd.
«Unnskyld for det generasjonen min gjorde mot planeten», stod det på skiltet til ein 77 år ung demonstrant ved Extinction Rebellion-aksjonen i Oslo i september. Korda blei sjølv fødd i 1962. Det er sant at siste halvdel av 1900-talet tok opp eit ressursmessig lån som yngre generasjonar må betale dyrt for, og det er noko sporty over denne generasjonsmessige sjølvpiskinga.
Ber dei orsake
Samstundes trur eg at filosofen Mark Fishers analyse (i boka Ghosts of My Life) av korleis den falske lovnaden om stadige framsteg mot eit teknologisk paradis i tiår etter tiår blei innprenta i det kulturelle undermedvitne, har meir for seg enn skamvit og «OK, boomer»-memetikk.
Dei Korda ber orsake seg på Apologize to the Future, er dei som har gjort (og framleis gjer) seg rike og mektige på utarminga av planeten og av framtida, uansett alder.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er biletkunstnar, trommeslagar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.
Foto: Ng Han Guan / AP / NTB
Ein straum av problem
Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.
Line Eldring har leidd utvalet som tilrår at Noreg både bør vidareføre og utvide samarbeidet med EU på nye område framover. Ho la nyleg fram utgreiinga «Norge og EØS: Utviklinger og erfaringer» for utanriksminister Espen Barth Eide.
Foto: Terje Pedersen / NTB
Veksande fjernstyre
Tilknytinga vår til EU veks og veks, både gjennom EØS-avtalen og utanfor, ifølgje ei ny utgreiing. Og det er få som kjenner heilskapen.
Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.
Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB
Overgrep som skakar folkeretten
Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.
Nicolas Leirtrø, Øyvind Leite og Amund Storløkken Åse utgjer trioen med namnet I Like to Sleep.
Foto: Sigrid Erdal
Spanande klangunivers
I Like to Sleep har laga ei mangfaldig plate.
Isbilar er ikkje noko nytt, men heller ikkje nokon garanti for kvalitet.
Foto via Wikimedia Commons
Isbilen spelar høgt, men taper på kvalitet.
Kor mykje vatn er det eigentleg mogleg å ha i ein iskrem og framleis få han til å likne ein fløyteis?