Samisk pop frå Oslo
Kajsa Balto plasserer seg i eit samisk verdsbilete, men er tydeleg påverka av pop.
Kajsa Balto står i spissen for eit kollektivt musikkprosjekt.
Pressefoto
Folkemusikk
Kajsa Balto:
Buot eallá
Kajsa Balto, vokal; Ragnhild Tronsmo Haugland, cello; David Aleksander Sjølie, gitar; Karoline Bjørhei, perkusjon; Jakop Janssønn, produsent
DAT
Dette er den andre plata til den Oslo-baserte samiske vokalisten Kajsa Balto. I tillegg til det faste bandet medverkar ei rekke arrangørar, komponistar og tekstforfattarar, noko som gjer at dette er som eit kollektivt prosjekt, sjølv om det heile er bygd opp rundt stemma til Balto.
Personjoikar frå Baltos eigen familie er det melodiske og tekstlege utgangspunktet, og ho plasserer seg ytterlegare innafor eit samisk verdsbilete ved å velja ein platetittel som tyder «alt lever». Men medan prosjektet knyter seg til samisk tradisjon og kultur på eit tekstleg og ideologisk plan, er både stemmebruk og frasering tydeleg påverka av pop. Det same gjeld instrumenteringa, men akustiske instrument som cello og perkusjon er heile tida tydeleg til stades i lydbiletet og gjer at musikken høyrer meir heime i den alternative popen enn i den kommersielle popen. Gitarspelet til David A. Sjølie er òg nyansert, anten han spelar akustisk eller elektrisk. I det heile er arrangementa og produksjonen luftig, og dei ulike elementa går ikkje i vegen for kvarandre.
Balto, som er fødd i 1988, har motteke Sametingets stipend for nyetablerte kunstnarar, og ho fekk nyleg æra av å ha den første konserten på Riksscenen (hovudarena for folkemusikk og folkedans i Oslo) etter den lange stengingsperioden. Balto og bandet hennar har demonstrert tydeleg at dei er musikarar ein kan venta seg mykje av framover.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Folkemusikk
Kajsa Balto:
Buot eallá
Kajsa Balto, vokal; Ragnhild Tronsmo Haugland, cello; David Aleksander Sjølie, gitar; Karoline Bjørhei, perkusjon; Jakop Janssønn, produsent
DAT
Dette er den andre plata til den Oslo-baserte samiske vokalisten Kajsa Balto. I tillegg til det faste bandet medverkar ei rekke arrangørar, komponistar og tekstforfattarar, noko som gjer at dette er som eit kollektivt prosjekt, sjølv om det heile er bygd opp rundt stemma til Balto.
Personjoikar frå Baltos eigen familie er det melodiske og tekstlege utgangspunktet, og ho plasserer seg ytterlegare innafor eit samisk verdsbilete ved å velja ein platetittel som tyder «alt lever». Men medan prosjektet knyter seg til samisk tradisjon og kultur på eit tekstleg og ideologisk plan, er både stemmebruk og frasering tydeleg påverka av pop. Det same gjeld instrumenteringa, men akustiske instrument som cello og perkusjon er heile tida tydeleg til stades i lydbiletet og gjer at musikken høyrer meir heime i den alternative popen enn i den kommersielle popen. Gitarspelet til David A. Sjølie er òg nyansert, anten han spelar akustisk eller elektrisk. I det heile er arrangementa og produksjonen luftig, og dei ulike elementa går ikkje i vegen for kvarandre.
Balto, som er fødd i 1988, har motteke Sametingets stipend for nyetablerte kunstnarar, og ho fekk nyleg æra av å ha den første konserten på Riksscenen (hovudarena for folkemusikk og folkedans i Oslo) etter den lange stengingsperioden. Balto og bandet hennar har demonstrert tydeleg at dei er musikarar ein kan venta seg mykje av framover.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Nicolas Leirtrø, Øyvind Leite og Amund Storløkken Åse utgjer trioen med namnet I Like to Sleep.
Foto: Sigrid Erdal
Spanande klangunivers
Trondheimstrioen har laga ei mangfaldig plate.
Isbilar er ikkje noko nytt, men heller ikkje nokon garanti for kvalitet.
Foto via Wikimedia Commons
Isbilen spelar høgt, men taper på kvalitet.
Kor mykje vatn er det eigentleg mogleg å ha i ein iskrem og framleis få han til å likne ein fløyteis?
Foto: Seth Wenig / AP / NTB
Eit teikn på frustrasjon
Korkje Trump eller Biden har i røynda full kontroll på auke og fall i inflasjon eller kriminalitet.
Else Hagen: «Familie» (1950), olje på lerret. Rolf E. Stenersens samling / Munchmuseet.
Etterlysing og turné
Else Hagen er i dag eit ukjent namn for mange, men det er i endring.
Anders Folkestad og Torbjørn Ryssevik meiner det er nødvendig å styrke den vidaregåande skulen si studieførebuande rolle.
Gorm Kallestad / NTB
Studieopptak og skulifisering
Statsråden gjer rett i å avvise opptaksprøver som hovudveg til høgare utdanning.