Sameinar tekst og tonar
Den tyske sopranen Dorothee Mields.
Foto: Harald Hoffmann
CD
Johann Theile m.fl.:
Seelen-Music
Dorothee Mields, sopran; Hamburger Ratsmusik;
dir.: Simone Eckert. CPO 2019
Sjeldan i musikksoga var komponistane meir opptekne av å sameina tekst og tonar enn i andre helvta av 1600-talet. Eit godt døme på dette er Johann Theile (1646–1724), som barokkensemblet Hamburger Ratsmusik på albumet Seelen-Music («Sjelemusikk») spelar kantatar av.
For Theile, som var kapellmeister ved ei rekkje små hoff i Nord- og Midt-Tyskland, er det ordet som står i sentrum – for få fram den retoriske og semantiske styrken ved teksten, nyttar han alle verktøy frå den velassorterte kompositoriske verktøykassa si.
Kombinasjon med den tyske sopranen Dorothee Mields’ stilistisk feilfrie, klåre og uttrykksterke røyst gjer albumet til ein tour de force innan historisk orientert framføringspraksis.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
CD
Johann Theile m.fl.:
Seelen-Music
Dorothee Mields, sopran; Hamburger Ratsmusik;
dir.: Simone Eckert. CPO 2019
Sjeldan i musikksoga var komponistane meir opptekne av å sameina tekst og tonar enn i andre helvta av 1600-talet. Eit godt døme på dette er Johann Theile (1646–1724), som barokkensemblet Hamburger Ratsmusik på albumet Seelen-Music («Sjelemusikk») spelar kantatar av.
For Theile, som var kapellmeister ved ei rekkje små hoff i Nord- og Midt-Tyskland, er det ordet som står i sentrum – for få fram den retoriske og semantiske styrken ved teksten, nyttar han alle verktøy frå den velassorterte kompositoriske verktøykassa si.
Kombinasjon med den tyske sopranen Dorothee Mields’ stilistisk feilfrie, klåre og uttrykksterke røyst gjer albumet til ein tour de force innan historisk orientert framføringspraksis.
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Å forveksla aggressor med forsvarar
«Etter at Putin kom til makta hausten 1999, har Russland ført ei heil rad med krigar.»
Den nyfødde kalven.
Foto: Hilde Lussand Selheim
Ei ny Ameline er fødd
Vårsøg – også kalla Tripso sidan ho var så skvetten som ung, spissa øyro for ingenting og trippa med beina inn og ut av fjøset – fekk ein ny kalv natt til 13. mai.
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkeleg skuffande
Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.
Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Samuel Hess
Mindre er meir
Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.
Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.
Foto: Laurent le Crabe
Oppussinga
Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.