Rypdal har gjort det igjen
Nytt band inspirerer den gamle meisteren til nye bragder.
Terje Rypdal har komponert all musikken på albumet.
Foto: Urko Dorronsoro Sagasti / Wikipedia
Jazz
Terje
Rypdal:
Conspiracy
Terje Rypdal, gitar; Ståle Storløkken, tangentinstrument; Endre Hareide Hallre, bass; Pål Thowsen, trommer. ECM 2658
I sitt 74. år har Terje Rypdal laga ei plate som vil stå fram sjølv i ein så profilert diskografi som hans eigen. Rypdal er tilbake sju år etter Melodic Warrior med nytt band og musikk som gjerne kunne hatt melodisk i tittelen. Her er det romantikaren og lyrikaren Rypdal som dominerer. Gitaren er i dette høve heile tida i sentrum. I tingingsverket Vossabrygg var det fasinasjonen for Miles Davis’ musikk frå Bitches Brew som var kunstnarleg drivkraft. I samarbeidet med Bergen Big Band på plata Crime Scene var det filmmusikken til krimsjangeren som var inspirasjonskjelde.
No tek han opp tråden frå nokre av dei mest sentrale utgjevingane sine på 70-talet, som Whenever I Seem To Be Far Away, Odyssey og Waves.
Rypdal har sjølvsagt komponert alle dei seks låtane som for det meste går i langsamt tempo. Berre på tittelkuttet rykkjer det i rockefoten. På opningslåten «As If The Ghost... Was Me!?» spelar Rypdal eit hymneliknande tema oppå eit diffust, skiftande klanglandskap og eit pulserande cymbalspel av Thowsen ala Tony Williams. På «What Was I Thinking» er Rypdal endå meir dvelande, og heile bandet tar del i fargelegginga.
I Hallre har Rypdal funne ein ny «partner in crime» når det gjeld å dyrka det melodiske og romantiske. På megasviska «By His Lonesome» får den unge bassisten sleppa til i fri dressur. Ståle Storløkken har ei høg stjerne hjå Rypdal, og plata er ei samanhengande understreking av kva Rypdal verdset så høgt hjå Storløkken – å vita når ein skal innordna seg, og når ein kan dra på litt, kombinert med kreativitet og økonomisering med verkemidla. Med Thowsen har Rypdal funne ein trommeslagar som passar som hand i hanske i bandet. Slikt blir det stor musikk av.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Terje
Rypdal:
Conspiracy
Terje Rypdal, gitar; Ståle Storløkken, tangentinstrument; Endre Hareide Hallre, bass; Pål Thowsen, trommer. ECM 2658
I sitt 74. år har Terje Rypdal laga ei plate som vil stå fram sjølv i ein så profilert diskografi som hans eigen. Rypdal er tilbake sju år etter Melodic Warrior med nytt band og musikk som gjerne kunne hatt melodisk i tittelen. Her er det romantikaren og lyrikaren Rypdal som dominerer. Gitaren er i dette høve heile tida i sentrum. I tingingsverket Vossabrygg var det fasinasjonen for Miles Davis’ musikk frå Bitches Brew som var kunstnarleg drivkraft. I samarbeidet med Bergen Big Band på plata Crime Scene var det filmmusikken til krimsjangeren som var inspirasjonskjelde.
No tek han opp tråden frå nokre av dei mest sentrale utgjevingane sine på 70-talet, som Whenever I Seem To Be Far Away, Odyssey og Waves.
Rypdal har sjølvsagt komponert alle dei seks låtane som for det meste går i langsamt tempo. Berre på tittelkuttet rykkjer det i rockefoten. På opningslåten «As If The Ghost... Was Me!?» spelar Rypdal eit hymneliknande tema oppå eit diffust, skiftande klanglandskap og eit pulserande cymbalspel av Thowsen ala Tony Williams. På «What Was I Thinking» er Rypdal endå meir dvelande, og heile bandet tar del i fargelegginga.
I Hallre har Rypdal funne ein ny «partner in crime» når det gjeld å dyrka det melodiske og romantiske. På megasviska «By His Lonesome» får den unge bassisten sleppa til i fri dressur. Ståle Storløkken har ei høg stjerne hjå Rypdal, og plata er ei samanhengande understreking av kva Rypdal verdset så høgt hjå Storløkken – å vita når ein skal innordna seg, og når ein kan dra på litt, kombinert med kreativitet og økonomisering med verkemidla. Med Thowsen har Rypdal funne ein trommeslagar som passar som hand i hanske i bandet. Slikt blir det stor musikk av.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Historieforvanskingar
Eskil Skjeldal har skrive fleire bøker, både sakprosa og romanar.
Foto: Vegard Giskehaug
Der mørkeret bur
Eskil Skjeldal er ikkje redd for å gå dit det gjer mest vondt.
Foto: Terje Pedersen / NTB
Tendensiøs statistikk om senfølger
Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.
Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)
Foto: Javad Parsa / NTB
Bedre forhold for villreinen
Villreinen som lever i fjellområdene i Sør-Norge, sliter. Skal vi lykkes med å snu utviklingen, må vi finne løsninger sammen.
Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».
Foto: Ida Lødemel Tvedt
Krossveg i den georgiske draumen
TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.