JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Røysta før og no

Kurt Wagner held fram med å vitalisere Lambchop-prosjektet.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kurt Wagner (i midten) held liv i Lambchop.

Kurt Wagner (i midten) held liv i Lambchop.

Pressefoto

Kurt Wagner (i midten) held liv i Lambchop.

Kurt Wagner (i midten) held liv i Lambchop.

Pressefoto

3300
20190322
3300
20190322

Americana

Lambchop:

This (is what I wanted to tell you)

City Slang / Playground

«The new isn’t so you anymore», opningssporet på This (is what I wanted to tell you) – det nye albumet frå Lambchop – rommar på eit vis alle dei viktigaste motsetjingane som definerer dei fine, nye songane til Kurt Wagner.

Som på Flotus (2016) er røysta manipulert, og mykje av det vi høyrer, er laga på ein datamaskin, men samstundes er Tony Crow der, på pianoet sitt, og brått kjem det ein nydeleg, varm munnspelsolo ved Charlie McCoy. Førespurnaden står sentralt på This (is what I wanted to tell you), der ordet «you» figurerer i albumets parentesiske tittel og i sju av åtte låttitlar, men Wagner syng om kulturell og politisk uro på ein spørjande – snarare enn agitatorisk – måte.

Det mest markante estetiske grepet på This er Wagners bruk av autotune, som eg vil tru deler trufaste Lambchop-lyttarar. Som verkty er autotuneteknologien utvikla for å perfeksjonere vokalprestasjonar, og er mykje brukt mellom anna i musikkindustrien i Wagners heimby Nashville, som pumpar ut sjellaus, kommersiell country for massane.

Ny ingrediens

Ikkje overraskande er dermed bruken av autotune i utgangspunktet suspekt i den alternative countrydelen av den fasetterte americanatradisjonen, eit sjikt der Lambchop med gode grunnar har plassert seg som eit sentralt bandprosjekt sidan midten av 1990-åra.

Sjølv rynkar eg ikkje på nasen over Wagners manipulasjon av si eiga røyst. Tvert om meiner eg grepet tilfører musikkuttrykket ein fascinerande ny ingrediens. I Wagners hender er sjølvsagt ikkje autotune eit korrektiv. Snarare er det destabiliserande og aktivt brukt for å skape eit slags maskinelt innslag i den elles så organiske musikken til Lambchop.

Wagner syng mykje med si eiga, umanipulerte og raspete røyst, men korar seg sjølv med autotune, i ein tilbakelent polyfoni godt eigna til å uttrykkje filosofiske sonderingar som alle har utspring i det kvardagslege.

Eg har lytta mykje til This, og vorte rett glad i albumet, og undervegs har eg fleire gonger tenkt på nokre av intervjua med Brian Eno som finst i internettets ymse avkrokar, der han reflekterer innsiktsfullt over potensialet som ligg i bruken av autotune – ein teknologi han sjølv utforska på Another Day on Earth frå 2005, og grensene for kva ei røyst kan vere, var han i gang med å reflektere over alt på Music for Airports frå 1978. For Eno er perfeksjonisme gjennom teknologiutvikling eit blindspor, men eit som byr på nokre overraskande kunstnariske moglegheiter for dei som har auge for det.

Leiketøy

For Wagner er autotune eit slags musikkfilosofisk leiketøy, slik det til dels også har vore det for ein artist som Justin Vernon (Bon Iver) – ein teknologi ein kan bruke som eit instrument til å utforske grensene for det menneskelege i ei manipulert røyst. Det nynnande koret blømer metallisk på ein underleg vakker måte. Wagner har alltid vore interessert i å presse si eiga røyst for å skape noko nytt, dette motiverte også falsettsongen som kjenneteiknar Nixon (2000) og gjer albumet til mi favorittplate med Lambchop, i ein gjennomgåande sterk katalog der This finn seg godt til rette.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Americana

Lambchop:

This (is what I wanted to tell you)

City Slang / Playground

«The new isn’t so you anymore», opningssporet på This (is what I wanted to tell you) – det nye albumet frå Lambchop – rommar på eit vis alle dei viktigaste motsetjingane som definerer dei fine, nye songane til Kurt Wagner.

Som på Flotus (2016) er røysta manipulert, og mykje av det vi høyrer, er laga på ein datamaskin, men samstundes er Tony Crow der, på pianoet sitt, og brått kjem det ein nydeleg, varm munnspelsolo ved Charlie McCoy. Førespurnaden står sentralt på This (is what I wanted to tell you), der ordet «you» figurerer i albumets parentesiske tittel og i sju av åtte låttitlar, men Wagner syng om kulturell og politisk uro på ein spørjande – snarare enn agitatorisk – måte.

Det mest markante estetiske grepet på This er Wagners bruk av autotune, som eg vil tru deler trufaste Lambchop-lyttarar. Som verkty er autotuneteknologien utvikla for å perfeksjonere vokalprestasjonar, og er mykje brukt mellom anna i musikkindustrien i Wagners heimby Nashville, som pumpar ut sjellaus, kommersiell country for massane.

Ny ingrediens

Ikkje overraskande er dermed bruken av autotune i utgangspunktet suspekt i den alternative countrydelen av den fasetterte americanatradisjonen, eit sjikt der Lambchop med gode grunnar har plassert seg som eit sentralt bandprosjekt sidan midten av 1990-åra.

Sjølv rynkar eg ikkje på nasen over Wagners manipulasjon av si eiga røyst. Tvert om meiner eg grepet tilfører musikkuttrykket ein fascinerande ny ingrediens. I Wagners hender er sjølvsagt ikkje autotune eit korrektiv. Snarare er det destabiliserande og aktivt brukt for å skape eit slags maskinelt innslag i den elles så organiske musikken til Lambchop.

Wagner syng mykje med si eiga, umanipulerte og raspete røyst, men korar seg sjølv med autotune, i ein tilbakelent polyfoni godt eigna til å uttrykkje filosofiske sonderingar som alle har utspring i det kvardagslege.

Eg har lytta mykje til This, og vorte rett glad i albumet, og undervegs har eg fleire gonger tenkt på nokre av intervjua med Brian Eno som finst i internettets ymse avkrokar, der han reflekterer innsiktsfullt over potensialet som ligg i bruken av autotune – ein teknologi han sjølv utforska på Another Day on Earth frå 2005, og grensene for kva ei røyst kan vere, var han i gang med å reflektere over alt på Music for Airports frå 1978. For Eno er perfeksjonisme gjennom teknologiutvikling eit blindspor, men eit som byr på nokre overraskande kunstnariske moglegheiter for dei som har auge for det.

Leiketøy

For Wagner er autotune eit slags musikkfilosofisk leiketøy, slik det til dels også har vore det for ein artist som Justin Vernon (Bon Iver) – ein teknologi ein kan bruke som eit instrument til å utforske grensene for det menneskelege i ei manipulert røyst. Det nynnande koret blømer metallisk på ein underleg vakker måte. Wagner har alltid vore interessert i å presse si eiga røyst for å skape noko nytt, dette motiverte også falsettsongen som kjenneteiknar Nixon (2000) og gjer albumet til mi favorittplate med Lambchop, i ein gjennomgåande sterk katalog der This finn seg godt til rette.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn
Håvard Rem

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

UtanriksSamfunn
Ida Lødemel Tvedt

Ein lang marsj mot idiotveldet

NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB

KommentarSamfunn
Sigurd Arnekleiv Bækkelund

Politikk i grenseland

Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis