Rommusikk med samtidsvri
Angrusori er eit spanande prosjekt med super kjemi.
Debutalbumet til det slovakisk-norske bandet Angrusori kom ut i mai.
Foto: Hudson Records
Folkemusikk/samtidsmusikk
Angrusori:
Live at Tou
Iva Bittová, fiolin, vokal; Nils Henrik Aasheim, orgel; Stine Janvin Motland, vokal; Marcela Drevenáková, vokal; Jozef Drevenák, vokal, gitar; Peter Mizigar, gitar; Gjertrud Økland og Patrik Ziga, fiolin; Roman Harvan, cello; Petter Frost Fadnes, saksofonar; Johan Egdetveit, akkordeon; Ståle Birkeland, trommer, perkusjon. Hudson Records HUD17
Samarbeidet mellom slovakiske rommusikarar og musikarpoolen Kitchen Orchestra frå Stavanger sameiner folketonar som har levd i munnleg tradisjon blant romfolk på den slovakiske landsbygda, og samtidsmusikk. Jana Belis?ova har samla inn materialet. Iva Bittová og Nils Henrik Asheim har komponert musikk i tillegg og arrangert det samla materialet for dette vesle store ensemblet.
Temaa som blir tekne opp i dei elleve songane, handlar, som ventande er, om kjærleik, lengt, sorg, fattigdom, forfølging og fyll. Tekstane uttrykkjer tristesse, men uttrykket er kombinert med ein viss ironi og glimt i auget. I «Joj, so kerava» heiter det: «Kva skal eg gjera, vinteren kjem/ kva vil skje med meg/ Kjærasten vil ikkje ha meg/ heller ikkje den vakre kona mi.»
Musikken tek utgangspunkt tradisjonelle låtar, men Bittová og Asheim tilfører med pietet element som er med på å forsterka karakteren til låtane eller gje dei ein tilleggsdimensjon. «Chude man vastetar» ville ikkje ha vore så djuptpløyande utan den innleiande vakre cellostemma og orkestercrescendoen. Det same kan seiast om saksofon- og orgelintroen på «Sar me khere dzava» og den frie og fabulerande introen og avslutninga på «Nadur le romendar o cintiris».
Her møtest musikarar frå ulike musikktradisjonar, men samarbeidet er uanstrengt. Lydbiletet er klart og oversiktleg, men ein er aldri i tvil om at ein lyttar til eit konsertopptak. Eit viktig kulturpolitisk samarbeid som har resultert i spanande musikk.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Folkemusikk/samtidsmusikk
Angrusori:
Live at Tou
Iva Bittová, fiolin, vokal; Nils Henrik Aasheim, orgel; Stine Janvin Motland, vokal; Marcela Drevenáková, vokal; Jozef Drevenák, vokal, gitar; Peter Mizigar, gitar; Gjertrud Økland og Patrik Ziga, fiolin; Roman Harvan, cello; Petter Frost Fadnes, saksofonar; Johan Egdetveit, akkordeon; Ståle Birkeland, trommer, perkusjon. Hudson Records HUD17
Samarbeidet mellom slovakiske rommusikarar og musikarpoolen Kitchen Orchestra frå Stavanger sameiner folketonar som har levd i munnleg tradisjon blant romfolk på den slovakiske landsbygda, og samtidsmusikk. Jana Belis?ova har samla inn materialet. Iva Bittová og Nils Henrik Asheim har komponert musikk i tillegg og arrangert det samla materialet for dette vesle store ensemblet.
Temaa som blir tekne opp i dei elleve songane, handlar, som ventande er, om kjærleik, lengt, sorg, fattigdom, forfølging og fyll. Tekstane uttrykkjer tristesse, men uttrykket er kombinert med ein viss ironi og glimt i auget. I «Joj, so kerava» heiter det: «Kva skal eg gjera, vinteren kjem/ kva vil skje med meg/ Kjærasten vil ikkje ha meg/ heller ikkje den vakre kona mi.»
Musikken tek utgangspunkt tradisjonelle låtar, men Bittová og Asheim tilfører med pietet element som er med på å forsterka karakteren til låtane eller gje dei ein tilleggsdimensjon. «Chude man vastetar» ville ikkje ha vore så djuptpløyande utan den innleiande vakre cellostemma og orkestercrescendoen. Det same kan seiast om saksofon- og orgelintroen på «Sar me khere dzava» og den frie og fabulerande introen og avslutninga på «Nadur le romendar o cintiris».
Her møtest musikarar frå ulike musikktradisjonar, men samarbeidet er uanstrengt. Lydbiletet er klart og oversiktleg, men ein er aldri i tvil om at ein lyttar til eit konsertopptak. Eit viktig kulturpolitisk samarbeid som har resultert i spanande musikk.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Å forveksla aggressor med forsvarar
«Etter at Putin kom til makta hausten 1999, har Russland ført ei heil rad med krigar.»
Den nyfødde kalven.
Foto: Hilde Lussand Selheim
Ei ny Ameline er fødd
Vårsøg – også kalla Tripso sidan ho var så skvetten som ung, spissa øyro for ingenting og trippa med beina inn og ut av fjøset – fekk ein ny kalv natt til 13. mai.
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkeleg skuffande
Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.
Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Samuel Hess
Mindre er meir
Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.
Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.
Foto: Laurent le Crabe
Oppussinga
Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.