JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Retur til røtene

Sampa the Great lagar stor musikk.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Sampa the Great voks opp i Botswana, og bur no i Australia.

Sampa the Great voks opp i Botswana, og bur no i Australia.

Pressefoto

Sampa the Great voks opp i Botswana, og bur no i Australia.

Sampa the Great voks opp i Botswana, og bur no i Australia.

Pressefoto

1734
20191004
1734
20191004

Hip-hop

Sampa the Great:

The Return

Ninja Tune

Den zambiske artisten Sampa the Great er til dels oppvaksen i Botswana og busett i Australia, og musikken hennar er storslagen. The Return, den tredje fullengdsutgjevinga hennar, handlar i stor grad om identitet, og for den som set pris på stilartar som neo-soul, afrobeat og hiphop, er dette ei ordentleg godsak. Og for dei av oss som er lut lei av misogynien i hovudstraumshiphopen, er framifrå, kvinnelege rapparar alltid eit friskt pust.

I likskap med nigerianske Burna Boy, som gav ut plata African Giant på seinsumaren, veit Sampa the Great å kommunisere sin eigen bravur. Hovmod, kunne ein kan hende tenkje, men begge artistane produserer sanneleg stor musikk. Sampa låner frå eit sjangerlandskap som har blitt forma under (gjen)oppbygginga av afroamerikansk identitet, medan ho med base i Australia blandar fleire tradisjonelle afrikanske element inn att i miksturen. Eit av høgdepunkta, låten «OMG», er overraskande og oppløftande nok del av lydsporet til fotballspelet FIFA 20, som for tida skvisar pengar ut or mindreårige.

Medan det nesten ti minutt lange tittelsporet, «The Return», handlar om å vende tilbake til det ein eigentleg, inst inne er, heldt Sampa The Great nylig sine første konsertar og spelte inn ei rekke musikkvideoar i heimlandet Zambia. I eit intervju fortel ho at det først er no nyleg at alt ikkje må «vestifiserast» for å vere trendy der. Kan hende er det heile i ferd med å snu, for det kapitalistiske og kulturimperialistiske eventyret vi har vore på dei siste hundreåra, har etter kvart openbert bore frykteleg gale av stad.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Hip-hop

Sampa the Great:

The Return

Ninja Tune

Den zambiske artisten Sampa the Great er til dels oppvaksen i Botswana og busett i Australia, og musikken hennar er storslagen. The Return, den tredje fullengdsutgjevinga hennar, handlar i stor grad om identitet, og for den som set pris på stilartar som neo-soul, afrobeat og hiphop, er dette ei ordentleg godsak. Og for dei av oss som er lut lei av misogynien i hovudstraumshiphopen, er framifrå, kvinnelege rapparar alltid eit friskt pust.

I likskap med nigerianske Burna Boy, som gav ut plata African Giant på seinsumaren, veit Sampa the Great å kommunisere sin eigen bravur. Hovmod, kunne ein kan hende tenkje, men begge artistane produserer sanneleg stor musikk. Sampa låner frå eit sjangerlandskap som har blitt forma under (gjen)oppbygginga av afroamerikansk identitet, medan ho med base i Australia blandar fleire tradisjonelle afrikanske element inn att i miksturen. Eit av høgdepunkta, låten «OMG», er overraskande og oppløftande nok del av lydsporet til fotballspelet FIFA 20, som for tida skvisar pengar ut or mindreårige.

Medan det nesten ti minutt lange tittelsporet, «The Return», handlar om å vende tilbake til det ein eigentleg, inst inne er, heldt Sampa The Great nylig sine første konsertar og spelte inn ei rekke musikkvideoar i heimlandet Zambia. I eit intervju fortel ho at det først er no nyleg at alt ikkje må «vestifiserast» for å vere trendy der. Kan hende er det heile i ferd med å snu, for det kapitalistiske og kulturimperialistiske eventyret vi har vore på dei siste hundreåra, har etter kvart openbert bore frykteleg gale av stad.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Foto: Samuel Hess

MusikkMeldingar
Øyvind Vågnes

Mindre er meir

Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Foto: Laurent le Crabe

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Oppussinga

Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

ReportasjeFeature

Doguekspressen

ANATOLIA: Sett frå ein togkupé midt inne i landet blir Tyrkia ubegripeleg.

Ida Lødemel Tvedt
Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

ReportasjeFeature

Doguekspressen

ANATOLIA: Sett frå ein togkupé midt inne i landet blir Tyrkia ubegripeleg.

Ida Lødemel Tvedt

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis