Resirkulert eksotisme
BIT20 møter improvisatorane Jørgen Træen og Kjetil Møster.
Øyvind Torvund tek med element frå tidleg elektronisk musikk, som Stockhausen.
Foto: Dimitri Dauric
Lytt til artikkelen:
Samtidsmusikk
Øyvind Torvund:
The Exotica Album
BIT20 ENSEMBLE, TROND MADSEN (DIR.), KJETIL MØSTER (TENORSAX), JØRGEN TRÆEN (MODULAR SYNTH) Hubro
Noko som kjenneteiknar komposisjonane til Øyvind Torvund (f. 1976), er kombinasjonen av konvensjonelt strukturert og notert samtidsmusikk med overraskande element henta frå andre stilartar som rock og underhaldningsmusikk. Eller han trekker inn element frå lydverda i eldre elektroniske spel og norsk slåttemusikk, som i Willibald Motor Landscape.
Denne gongen lèt han det akustisk baserte samtidsensemblet BIT20 møta improvisatorane Jørgen Træen, som står for det elektroniske innslaget i verket, og Kjetil Møster som – i motsetnad til sin meir typiske kombinasjon av moderne jazz og rocka energi – slår til med langsame, smektande melodilinjer.
Fuglesong
Frå tid til anna har vestlege komponistar late seg inspirera av «eksotisk» musikk. Det gjeld både romantikarar, impresjonistar og modernistar. Men den forma for eksotika Torvund spelar på her, er ei grein av underhaldningsmusikken som vart populær i USA i 50- og 60-åra, med komponistar som Les Baxter og Martin Denny i spissen. Det som kjenneteikna stilen, var kombinasjonen av strykeorkester og storband med «eksotiske» instrument (særleg slagverk) frå stillehavsområdet og Orienten. I tillegg førekom imitasjonar av naturlydar (særleg fuglesong) som skulle skapa ein illusjon av jungel og tropelandskap. I 90-åra vart stilen revitalisert som ein del av fenomenet «loungemusikk».
Men Torvund nøyer seg ikkje med å resirkulera ein allereie resirkulert eksotisme. Han inkluderer også element som illuderer den tidlege elektroniske musikken (t.d. Stockhausen).
Fruktcoctail
Å lesa om denne merkverdige samanblandinga av den lettaste «light music», naturlydar, streng samtidsmusikk og improvisert elektronikk og støy kan lett gje inntrykk av ein musikalsk fruktcocktail av det meir tilfeldige slaget, men det som slår ein etter å ha høyrt dette, er at alt heng nøye saman. Satsane, som varer mellom halvtanna og fem minutt, er stramt strukturerte, og dei musikalske ideane står tydeleg fram utan å verta tværa ut.
Torvund har atter vist at han er ein av våre mest særprega samtidskomponistar.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Lytt til artikkelen:
Samtidsmusikk
Øyvind Torvund:
The Exotica Album
BIT20 ENSEMBLE, TROND MADSEN (DIR.), KJETIL MØSTER (TENORSAX), JØRGEN TRÆEN (MODULAR SYNTH) Hubro
Noko som kjenneteiknar komposisjonane til Øyvind Torvund (f. 1976), er kombinasjonen av konvensjonelt strukturert og notert samtidsmusikk med overraskande element henta frå andre stilartar som rock og underhaldningsmusikk. Eller han trekker inn element frå lydverda i eldre elektroniske spel og norsk slåttemusikk, som i Willibald Motor Landscape.
Denne gongen lèt han det akustisk baserte samtidsensemblet BIT20 møta improvisatorane Jørgen Træen, som står for det elektroniske innslaget i verket, og Kjetil Møster som – i motsetnad til sin meir typiske kombinasjon av moderne jazz og rocka energi – slår til med langsame, smektande melodilinjer.
Fuglesong
Frå tid til anna har vestlege komponistar late seg inspirera av «eksotisk» musikk. Det gjeld både romantikarar, impresjonistar og modernistar. Men den forma for eksotika Torvund spelar på her, er ei grein av underhaldningsmusikken som vart populær i USA i 50- og 60-åra, med komponistar som Les Baxter og Martin Denny i spissen. Det som kjenneteikna stilen, var kombinasjonen av strykeorkester og storband med «eksotiske» instrument (særleg slagverk) frå stillehavsområdet og Orienten. I tillegg førekom imitasjonar av naturlydar (særleg fuglesong) som skulle skapa ein illusjon av jungel og tropelandskap. I 90-åra vart stilen revitalisert som ein del av fenomenet «loungemusikk».
Men Torvund nøyer seg ikkje med å resirkulera ein allereie resirkulert eksotisme. Han inkluderer også element som illuderer den tidlege elektroniske musikken (t.d. Stockhausen).
Fruktcoctail
Å lesa om denne merkverdige samanblandinga av den lettaste «light music», naturlydar, streng samtidsmusikk og improvisert elektronikk og støy kan lett gje inntrykk av ein musikalsk fruktcocktail av det meir tilfeldige slaget, men det som slår ein etter å ha høyrt dette, er at alt heng nøye saman. Satsane, som varer mellom halvtanna og fem minutt, er stramt strukturerte, og dei musikalske ideane står tydeleg fram utan å verta tværa ut.
Torvund har atter vist at han er ein av våre mest særprega samtidskomponistar.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.
Foto: Ramadan Abed / Reuters / NTB
Den raude streken i Rafah
Kanskje skal sluttspelet i Gaza-krigen stå i Rafah. Det blir neppe kort.
Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».
Foto: Ida Lødemel Tvedt
Krossveg i den georgiske draumen
TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.
Utvalsleiar Line Eldring leverer NOU-rapporten om EØS-avtalen til utanriksminister Espen Barth Eide (Ap).
Foto: Terje Pedersen / NTB
Kva er alternativet til EØS-medlemskap?
Anna Kleiva er forfattar og omsetjar.
Foto: Privat
Anna Kleiva er ny diktskribent i Dag og Tid
«Eg ser fram til å arbeida meir med einskilde dikt frå ulike forfattarar.»
Foto: Hatem Khaled / NTB
Krasnik og eg
Dei som følger debatten, kan sjå to ulike haldningar til Israel og Palestina utfalde seg.