JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Reisa til Athen

Eleanor Friedberger stakk av og fann vegen til ei ny plate.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2551
20180608
2551
20180608

Poprock

Eleanor
Friedberger:

Rebound

Frenchkiss/Border

Hausten 2016, i det året ho fylte 40, fann Eleanor Friedberger ut at ho skulle bryte opp og forlate det heimlege USA for ei stund. Ho trong ei endring, og ein nyvald Trump flimra frå alle skjermflater. Artisten, som har gresk mor, enda for ei tid opp med å bu i Athen, eit oppbrot og eit opphald som har fått prege det forfriskande nye albumet Rebound.

Flytande synth

Borte er rett-fram-rockeuttrykket ho har dyrka i ulike variantar på tidlegare album, til fordel for programmerte trommer og ein Juno-synthesizer. Rebound byr på eit møte med ein Friedberger som er lett tilgjengeleg, men heilt på eigne premissar.

Miksen av ein flytande synth og ein elektrisk gitar som skrapar og hakkar litt, kler desse songane godt. «The Letter», ein fin refleksjon over korleis vi menneske kan kommunisere forbi kvarandre, er eit framifrå døme, «Nice To Be Nowhere» eit anna. Den siste synest eg det er vanskeleg å førestelle seg på noka tidlegare utgiving frå Friedberger, inkludert dei ho laga med bror sin i åra med The Fiery Furnaces.

Med Personal Record (2013) var inspirasjonskjelder som Elton John og Carole King tydelege, og studioproduksjonen var mange måtar som stilsikkert forankra i ein 1970-talsestetikk. Men kanskje var plata prega av mellomtemposongar som likna kvarandre vel mykje?

På det tidspunktet var Friedberger ein artist som skreiv og komponerte for seg sjølv, for så å ta alt med seg i studio. Under arbeidet med New View (2016) endra ho på denne metoden. Artisten flytta frå New York og ut på bygda, og utvikla i større grad enn før nytt materiale i samarbeid med bandet sitt.

Ny retning

Også med Rebound reflekterer platetittelen ei ny retning, både for karrieren og artistens biografi – eit steg som til dels må ha overraska henne sjølv. Denne gongen valde Friedberger å komponere alt sjølv før andre musikarar kom inn i biletet. Albumet er oppkalla etter ein nattklubb i den greske hovudstaden, men tittelen sirklar også inn endringshungeren som har motivert artisten. Estetisk er plata eit risikoprosjekt, og ho skil seg frå ein markant nostalgisk tendens i tidlegare utgivingar, men det er også dette som gjer songane så energisk nyfikne. Kanskje er rastløysa ei fundamental drivkraft for Eleanor Friedberger, som på livsreisa si aktivt fører seg sjølv dit ho meiner ho må. Rebound er den finaste soloplata hennar så langt.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Poprock

Eleanor
Friedberger:

Rebound

Frenchkiss/Border

Hausten 2016, i det året ho fylte 40, fann Eleanor Friedberger ut at ho skulle bryte opp og forlate det heimlege USA for ei stund. Ho trong ei endring, og ein nyvald Trump flimra frå alle skjermflater. Artisten, som har gresk mor, enda for ei tid opp med å bu i Athen, eit oppbrot og eit opphald som har fått prege det forfriskande nye albumet Rebound.

Flytande synth

Borte er rett-fram-rockeuttrykket ho har dyrka i ulike variantar på tidlegare album, til fordel for programmerte trommer og ein Juno-synthesizer. Rebound byr på eit møte med ein Friedberger som er lett tilgjengeleg, men heilt på eigne premissar.

Miksen av ein flytande synth og ein elektrisk gitar som skrapar og hakkar litt, kler desse songane godt. «The Letter», ein fin refleksjon over korleis vi menneske kan kommunisere forbi kvarandre, er eit framifrå døme, «Nice To Be Nowhere» eit anna. Den siste synest eg det er vanskeleg å førestelle seg på noka tidlegare utgiving frå Friedberger, inkludert dei ho laga med bror sin i åra med The Fiery Furnaces.

Med Personal Record (2013) var inspirasjonskjelder som Elton John og Carole King tydelege, og studioproduksjonen var mange måtar som stilsikkert forankra i ein 1970-talsestetikk. Men kanskje var plata prega av mellomtemposongar som likna kvarandre vel mykje?

På det tidspunktet var Friedberger ein artist som skreiv og komponerte for seg sjølv, for så å ta alt med seg i studio. Under arbeidet med New View (2016) endra ho på denne metoden. Artisten flytta frå New York og ut på bygda, og utvikla i større grad enn før nytt materiale i samarbeid med bandet sitt.

Ny retning

Også med Rebound reflekterer platetittelen ei ny retning, både for karrieren og artistens biografi – eit steg som til dels må ha overraska henne sjølv. Denne gongen valde Friedberger å komponere alt sjølv før andre musikarar kom inn i biletet. Albumet er oppkalla etter ein nattklubb i den greske hovudstaden, men tittelen sirklar også inn endringshungeren som har motivert artisten. Estetisk er plata eit risikoprosjekt, og ho skil seg frå ein markant nostalgisk tendens i tidlegare utgivingar, men det er også dette som gjer songane så energisk nyfikne. Kanskje er rastløysa ei fundamental drivkraft for Eleanor Friedberger, som på livsreisa si aktivt fører seg sjølv dit ho meiner ho må. Rebound er den finaste soloplata hennar så langt.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn
Håvard Rem

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

UtanriksSamfunn
Ida Lødemel Tvedt

Ein lang marsj mot idiotveldet

NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB

KommentarSamfunn
Sigurd Arnekleiv Bækkelund

Politikk i grenseland

Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis