Rapport frå lydlaboratoriet
Mats Eilertsen testar ut musikalske idear med eit kremlag.
Jazz
Mats Eilertsen:
Reveries & Revelations
Mats Eilertsen, bass, gitar, trøorgel og andre tangentinstrument; Geir Sundstøl, gitarar og banjo (1,9); Eivind Aarset, gitar (3); Arve Henriksen, trompet (10); Per Oddvar Johansen, skarptromme (10); Thomas Strønen, trommer, perkusjon og elektronikk (5,6,8). HUBRO HUBROCD2606
Denne soloplata til Mats Eilertsen skil seg markant frå det han har servert på andre utgjevingar. Både i musikalsk innhald og i arbeidsmåte er denne plata ganske atypisk og overraskande. Dette har ikkje vore ei innspeling i tradisjonell forstand. Eilertsen har spelt inn musikalske idear som han i neste omgang har sendt til Sundstøl, Aarset, Henriksen og Johansen og bede dei om bidrag spelt inn i dei respektive heimestudioa deira. Med Strønen var det omvendt. Eilertsen bad om innspelt materiale som han arbeidde vidare med. I tillegg har han spelt inn tre låtar utan bidrag frå andre.
Dette er ikkje ei solobassplate. Eilertsen er ikkje ute etter å syna seg fram som instrumentalist. Her er det komponisten Eilertsen som styrer skuta, men det musikalske universet er sterkt prega av bassens og orgelets djupare frekvensområde. Musikken spenner frå dystre droneinfiserte stykke til impresjonistiske tonemåleri. Aller best fungerer det på den magiske og arabisk-inspirerte «Nightride».
Eg oppfattar Reveries & Revelations som ein førebels rapport frå laboratoriet, eit spanande eksperiment der desse ideane blir testa ut for første gong. Sjølv om musikken står trygt på eigne bein, ser eg at dette har potensial til vidare utvikling, men eg har både kost meg med og grubla på denne plata i heile sommar.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Mats Eilertsen:
Reveries & Revelations
Mats Eilertsen, bass, gitar, trøorgel og andre tangentinstrument; Geir Sundstøl, gitarar og banjo (1,9); Eivind Aarset, gitar (3); Arve Henriksen, trompet (10); Per Oddvar Johansen, skarptromme (10); Thomas Strønen, trommer, perkusjon og elektronikk (5,6,8). HUBRO HUBROCD2606
Denne soloplata til Mats Eilertsen skil seg markant frå det han har servert på andre utgjevingar. Både i musikalsk innhald og i arbeidsmåte er denne plata ganske atypisk og overraskande. Dette har ikkje vore ei innspeling i tradisjonell forstand. Eilertsen har spelt inn musikalske idear som han i neste omgang har sendt til Sundstøl, Aarset, Henriksen og Johansen og bede dei om bidrag spelt inn i dei respektive heimestudioa deira. Med Strønen var det omvendt. Eilertsen bad om innspelt materiale som han arbeidde vidare med. I tillegg har han spelt inn tre låtar utan bidrag frå andre.
Dette er ikkje ei solobassplate. Eilertsen er ikkje ute etter å syna seg fram som instrumentalist. Her er det komponisten Eilertsen som styrer skuta, men det musikalske universet er sterkt prega av bassens og orgelets djupare frekvensområde. Musikken spenner frå dystre droneinfiserte stykke til impresjonistiske tonemåleri. Aller best fungerer det på den magiske og arabisk-inspirerte «Nightride».
Eg oppfattar Reveries & Revelations som ein førebels rapport frå laboratoriet, eit spanande eksperiment der desse ideane blir testa ut for første gong. Sjølv om musikken står trygt på eigne bein, ser eg at dette har potensial til vidare utvikling, men eg har både kost meg med og grubla på denne plata i heile sommar.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Kate Winslet spelar tittelrolla i ei sann historie om den banebrytande fotografen Lee Miller, som forlét eit glamorøst liv som modell for å dokumentera andre verdskrigen.
Foto: Filmweb.no
Det andre blikket
Den formeltru filmen om fotografen Lee Miller gjev eit velkome blikk på krig og kjønn.
Tormod Haugland, frå Radøy i Hordaland, forfattardebuterte som 32-åring og har sidan gitt ut ei lang rekke romanar, noveller, dikt og dramatikk.
Foto: Helge Skodvin
Livets dropar
Hauglands fabel pendlar mellom draum og røynd.
«Moren» blir løfta på plass utanfor Munch-museet i 2022.
Foto: Heiko Junge / NTB
Hvor original er «Moren» foran Munchmuseet?
Anna Fesun, «Guds moder», gjev «magisk hjelp» til hjelpelause og medvitslause ukrainarar – mot eit verdsleg vederlag.
Krig og psyke
Det er vanskeleg å vite om den nye «sigersplanen» som president Zelenskyj nyleg varsla, er ein verkeleg sigersplan eller berre ein ny freistnad på å kurere tungsinn i det ukrainske samfunnet.
Teikning: May Linn Clement
Ikkje til stades
«Kva er det han tråkker sånn for? Tenker folk. Skal han på besøk, eller hente noko? Nei, som vanleg skal han berre opp og snu.»