Praktfull pinsemusikk
Standardinnspelinga Bach ikler treeininga ein militær bunad.
Pinseunderet framstilt på eit seingotisk trealtar (ca. 1470) i domkyrkja i tyske Erfurt.
Foto: Sjur Haga Bringeland
CD
Johann Sebastian Bach:
Whitsun Cantatas
The Monteverdi Choir,
The English Baroque Soloists;
dir.: John Eliot Gardiner. Archiv 2000
Av Johann Sebastian Bachs ni pinsekantatar har eg spesielt sans for Erschallet, ihr Lieder, erklinget, ihr Saiten!, BWV 172, som han skreiv til fyste pinsedag 1714, rett etter at han var utnemnd til konsertmeister ved hertugen Johann Ernst av Sachsen-Weimars hoff. Sjølv må Bach ha vore spesielt nøgd med verket, for seinare, som Thomas-kantor i Leipzig, framførte han det på nytt fleire gonger.
Som det høver seg for denne store kyrkjefestdagen, den tredje etter jul og påske, er besetninga storfelt: tre trompetar, paukar, obo, fagott, cello, strykarar og orgel, i tillegg til fire songsolistar og kor, noko som høver bra med tittelen, som i imperativ oppmodar til å la songar og strengar klinga.
Opningssatsen med heile orkesteret i festleg valsetakt er sjølvsagt medrivande. Men den som kveikjer meg mest, er bassarien «Heiligste Dreieinigkeit», der dei tre trompetane og paukane gjev den heilage treeininga ein militær klangbunad, noko denne innspelinga med The English Baroque Soloists under dirigenten John Eliot Gardiner får spesielt godt fram.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
CD
Johann Sebastian Bach:
Whitsun Cantatas
The Monteverdi Choir,
The English Baroque Soloists;
dir.: John Eliot Gardiner. Archiv 2000
Av Johann Sebastian Bachs ni pinsekantatar har eg spesielt sans for Erschallet, ihr Lieder, erklinget, ihr Saiten!, BWV 172, som han skreiv til fyste pinsedag 1714, rett etter at han var utnemnd til konsertmeister ved hertugen Johann Ernst av Sachsen-Weimars hoff. Sjølv må Bach ha vore spesielt nøgd med verket, for seinare, som Thomas-kantor i Leipzig, framførte han det på nytt fleire gonger.
Som det høver seg for denne store kyrkjefestdagen, den tredje etter jul og påske, er besetninga storfelt: tre trompetar, paukar, obo, fagott, cello, strykarar og orgel, i tillegg til fire songsolistar og kor, noko som høver bra med tittelen, som i imperativ oppmodar til å la songar og strengar klinga.
Opningssatsen med heile orkesteret i festleg valsetakt er sjølvsagt medrivande. Men den som kveikjer meg mest, er bassarien «Heiligste Dreieinigkeit», der dei tre trompetane og paukane gjev den heilage treeininga ein militær klangbunad, noko denne innspelinga med The English Baroque Soloists under dirigenten John Eliot Gardiner får spesielt godt fram.
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkeleg skuffande
Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.
Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Samuel Hess
Mindre er meir
Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.
Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.
Foto: Laurent le Crabe
Oppussinga
Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.
Foto: Kim E. Andreassen / UiB
Israel-boikott splittar akademia
Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.
Lite mat: Det er ikkje mykje mat å spore i 17. mai-biletarkivet til NTB, men Andrea (2) har iallfall fått is. Hurra!
Foto: Per Løchen /NTB
Mat på nasjonaldagen
Kva bør vi ete i dag om vi lèt årstida styre menyen?