JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Popsongar

Det første albumet frå The Japanese House innfrir.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Amber Bain har utvikla popprosjektet sitt med tolmod og estetisk konsekvens, skriv Øyvind Vågnes.

Amber Bain har utvikla popprosjektet sitt med tolmod og estetisk konsekvens, skriv Øyvind Vågnes.

Foto: Wikipedia

Amber Bain har utvikla popprosjektet sitt med tolmod og estetisk konsekvens, skriv Øyvind Vågnes.

Amber Bain har utvikla popprosjektet sitt med tolmod og estetisk konsekvens, skriv Øyvind Vågnes.

Foto: Wikipedia

2469
20190301
2469
20190301

Pop

The Japanese House:

Good at
Falling

Dirty Hit

Ein må vel kunne hevde at popsongens evige tema er kjærleiken, og all lyst, fortviling og rastlaus lengt han fører med seg? Slik er det kanskje logisk at også ein verkeleg god poplåt festar seg som eit virus – du må få han på, igjen og igjen. Nokre artistar får dette så godt til at ein skulle tru dei var fødde til det, at dei er utstyrte med teften, koden, oppskrifta.

Høge forventningar

The Japanese House, eller Amber Bain, som ho heiter, er ein slik artist, noko som gjer forventningane høge når det første albumet hennar, Good at Falling, no er eit faktum. Gjennom fire sterke EP-utgivingar, frå Pools To Bathe In (2015) fram til fjorårets Saw You in a Dream, har Bain utvikla popprosjektet sitt med tolmod og estetisk konsekvens, og teke uttrykket sitt eit lite hakk vidare frå gong til gong. Songane har dukka opp i små drypp og dosar, utstyrt med fin, enigmatisk omslagskunst, med polaroidfotografiet som omdreiingspunkt.

Då Bain sleppte dei første songane sine ut i verda, var ho berre 19 år, og det kjendest som om materialet kom rett frå eit lite, men klart definert rom. Gjennom dei fire åra som har gått, har artisten vendt seg utover, opna opp sitt eige uttrykk og utvida paletten. Det fokuserte, heimesnikra, synthorienterte uttrykket har fått selskap av fleire element og pustar dermed meir. Det kjem ikkje som noka overrasking når rapportane fortel at The Japanese House på konsertar no er meir som eit band, fronta av ein utovervend Bain.

Nye impulsar

Good at Falling er full av nye, rike impulsar, og ein kan også sjå albumet som ei forteljing om kunstnarleg og menneskeleg transformasjon. Den openhjarta rause singelen «Lilo» er ein heilt nydeleg ballade som fortel om eit livsendrande møte med eit anna menneske som kom akkurat når det skulle. Framifrå er også anslaget på dette albumet, det korte introsporet «went to meet her», som er bada i autotune og tunge rytmar og leier lyttaren strake vegen inn i «Maybe You’re The Reason», ein låt som demonstrerer til fulle kor god The Japanese House er på å skru saman vers og refreng. At Bain har grepet om pop av det florlette slaget, slik musikk som ein ikkje kan halde seg frå å nynne med på, er også tydeleg med ein song som «You Seemed So Happy.»

Good at Falling vil høyre til mellom årets beste popalbum.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Pop

The Japanese House:

Good at
Falling

Dirty Hit

Ein må vel kunne hevde at popsongens evige tema er kjærleiken, og all lyst, fortviling og rastlaus lengt han fører med seg? Slik er det kanskje logisk at også ein verkeleg god poplåt festar seg som eit virus – du må få han på, igjen og igjen. Nokre artistar får dette så godt til at ein skulle tru dei var fødde til det, at dei er utstyrte med teften, koden, oppskrifta.

Høge forventningar

The Japanese House, eller Amber Bain, som ho heiter, er ein slik artist, noko som gjer forventningane høge når det første albumet hennar, Good at Falling, no er eit faktum. Gjennom fire sterke EP-utgivingar, frå Pools To Bathe In (2015) fram til fjorårets Saw You in a Dream, har Bain utvikla popprosjektet sitt med tolmod og estetisk konsekvens, og teke uttrykket sitt eit lite hakk vidare frå gong til gong. Songane har dukka opp i små drypp og dosar, utstyrt med fin, enigmatisk omslagskunst, med polaroidfotografiet som omdreiingspunkt.

Då Bain sleppte dei første songane sine ut i verda, var ho berre 19 år, og det kjendest som om materialet kom rett frå eit lite, men klart definert rom. Gjennom dei fire åra som har gått, har artisten vendt seg utover, opna opp sitt eige uttrykk og utvida paletten. Det fokuserte, heimesnikra, synthorienterte uttrykket har fått selskap av fleire element og pustar dermed meir. Det kjem ikkje som noka overrasking når rapportane fortel at The Japanese House på konsertar no er meir som eit band, fronta av ein utovervend Bain.

Nye impulsar

Good at Falling er full av nye, rike impulsar, og ein kan også sjå albumet som ei forteljing om kunstnarleg og menneskeleg transformasjon. Den openhjarta rause singelen «Lilo» er ein heilt nydeleg ballade som fortel om eit livsendrande møte med eit anna menneske som kom akkurat når det skulle. Framifrå er også anslaget på dette albumet, det korte introsporet «went to meet her», som er bada i autotune og tunge rytmar og leier lyttaren strake vegen inn i «Maybe You’re The Reason», ein låt som demonstrerer til fulle kor god The Japanese House er på å skru saman vers og refreng. At Bain har grepet om pop av det florlette slaget, slik musikk som ein ikkje kan halde seg frå å nynne med på, er også tydeleg med ein song som «You Seemed So Happy.»

Good at Falling vil høyre til mellom årets beste popalbum.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Håvard Rem
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Håvard Rem
Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Foto: Lise Åserud / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Språkfag i spel

Kunnskapsministeren vil gje fleire elevar høve til å velje arbeidslivsfag. Lærarar åtvarar mot å la det gå på kostnad av språkopplæringa.

Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som Joker.

Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som Joker.

Foto: Warner Bros. Discovery

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Dyster dobbeldose

Denne runden med Jokeren ber det same mørket med nye tonar.

I hamnebassenget om lag her lét Dia í Geil seg døype grytidleg ein kald oktobersøndag for snart 150 år sidan. Det var starten på vekkinga som gjorde Brø¿rasamkoman til eit livskraftig samfunn som framleis styrer mykje på Færøyane.

I hamnebassenget om lag her lét Dia í Geil seg døype grytidleg ein kald oktobersøndag for snart 150 år sidan. Det var starten på vekkinga som gjorde Brø¿rasamkoman til eit livskraftig samfunn som framleis styrer mykje på Færøyane.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature
Hallgeir Opedal

Om Gud og lausriving

Siste dag i oktober i 1880 lét Dia í Geil seg døype i hamnebassenget i Tórshavn, og etter det skulle Færøyane aldri bli det same.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis