JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

OMG!

Kevin Morby diskuterer tru og tvil.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kevin Morby er av dei mest interessante rockeartistane i generasjonen sin.

Kevin Morby er av dei mest interessante rockeartistane i generasjonen sin.

Pressefoto

Kevin Morby er av dei mest interessante rockeartistane i generasjonen sin.

Kevin Morby er av dei mest interessante rockeartistane i generasjonen sin.

Pressefoto

2791
20190426
2791
20190426

Rock

Kevin
Morby:

Oh My God

Dead Oceans/Playground

«OMG!» Knapt ein dag går utan at eg høyrer – eller les – utbrotet, som uttrykk for overrasking, entusiasme, sjokk eller vantru, eller ei uklar blanding av alt saman på ein gong. Det har sjølvsagt lite med ei påkalling av høgare makter å gjere, men når Kevin Morby røskar tak i orda i tittelen på si nye plate, Oh My God, manar han likevel fram ei slik forankring i det inderlege.

Balladeri

Tittelsporet opnar albumet, med fint rockepianoballaderi, før Morby rettar seg mot det guddommelege i ordelag som sender tankane til gospeltradisjonen: «Oh my Lord, come carry me home», heiter det, og «gotten too weak for this heavy load». Lenge sit han åleine med pianoet, men etter kvart opnar songen seg mot ein open, omfamnande himmel, med kor og saksofon som reint høyrest ut som ei openberring.

Morby høyrer no til mellom dei mest interessante rockeartistane i sin generasjon, med strålande plater som Singing Saw (2016) og City Music (2017) bak seg, begge med flotte liner bakover i rocketradisjonen, til Woodstock mot slutten av 1960-åra og New Yorks skiftande musikkscene.

Høgt nivå

Oh My God held etter mitt syn like høgt nivå. Som vokalist minner Morby tidvis om Dylan, tidvis om Cohen, men utan at det vert plagsamt, for å seie det sånn. Særleg sistnemnte er ein viktig referanse på dette nye albumet – høyr berre på blandinga av snakkesong og bruken av kor i ein song som «Nothing Sacred/All Things Wild», for å nemne ein av fleire.

Nøkkelsporet på Oh My God er utan tvil «Piss River», ein låt som bør bli ein klassikar i Morbys repertoar i overskodeleg framtid, og der platetittelen, som kling med fleire stader på albumet, får dominere refrenget. Å få inn Mary Lattimore på harpe her er eit særs skarpt trekk. Songen gir uttrykk for ei famlande og rørande trong til bøna som gest: «I tried to pray/ but I didn’t know what to say/ so I just mumbled some names/ to say I hope they’re ok/ then Amen/ they were the names of my family and friends.» Det er fleire som har mumla slik i nattetimane når det ein gong kjendest naudsynt å gjere det.

Nok ein gong er Meg Duffy med på gitaren, og ho tilfører uttrykket noko utamt, noko ekstatisk – sjekk til dømes ut soloen på «Seven Devils». Oh My God får meg til å tenkje på ein av Rick Moodys tekstar om musikk, nemleg tittelessayet i On Celestial Music (2012), der han etterspør det sårbare i den nyare popmusikken, i eit skriftsstykke som tek sats i Otis Reddings «Try a Little Tenderness», og går vidare til Velvet Underground, for berre å omtale første del. Det er nesten som om Morbys musikk, slik han høyrest ut midt i 2019, svarer på tiltale. Det er noko, berre det.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Kevin
Morby:

Oh My God

Dead Oceans/Playground

«OMG!» Knapt ein dag går utan at eg høyrer – eller les – utbrotet, som uttrykk for overrasking, entusiasme, sjokk eller vantru, eller ei uklar blanding av alt saman på ein gong. Det har sjølvsagt lite med ei påkalling av høgare makter å gjere, men når Kevin Morby røskar tak i orda i tittelen på si nye plate, Oh My God, manar han likevel fram ei slik forankring i det inderlege.

Balladeri

Tittelsporet opnar albumet, med fint rockepianoballaderi, før Morby rettar seg mot det guddommelege i ordelag som sender tankane til gospeltradisjonen: «Oh my Lord, come carry me home», heiter det, og «gotten too weak for this heavy load». Lenge sit han åleine med pianoet, men etter kvart opnar songen seg mot ein open, omfamnande himmel, med kor og saksofon som reint høyrest ut som ei openberring.

Morby høyrer no til mellom dei mest interessante rockeartistane i sin generasjon, med strålande plater som Singing Saw (2016) og City Music (2017) bak seg, begge med flotte liner bakover i rocketradisjonen, til Woodstock mot slutten av 1960-åra og New Yorks skiftande musikkscene.

Høgt nivå

Oh My God held etter mitt syn like høgt nivå. Som vokalist minner Morby tidvis om Dylan, tidvis om Cohen, men utan at det vert plagsamt, for å seie det sånn. Særleg sistnemnte er ein viktig referanse på dette nye albumet – høyr berre på blandinga av snakkesong og bruken av kor i ein song som «Nothing Sacred/All Things Wild», for å nemne ein av fleire.

Nøkkelsporet på Oh My God er utan tvil «Piss River», ein låt som bør bli ein klassikar i Morbys repertoar i overskodeleg framtid, og der platetittelen, som kling med fleire stader på albumet, får dominere refrenget. Å få inn Mary Lattimore på harpe her er eit særs skarpt trekk. Songen gir uttrykk for ei famlande og rørande trong til bøna som gest: «I tried to pray/ but I didn’t know what to say/ so I just mumbled some names/ to say I hope they’re ok/ then Amen/ they were the names of my family and friends.» Det er fleire som har mumla slik i nattetimane når det ein gong kjendest naudsynt å gjere det.

Nok ein gong er Meg Duffy med på gitaren, og ho tilfører uttrykket noko utamt, noko ekstatisk – sjekk til dømes ut soloen på «Seven Devils». Oh My God får meg til å tenkje på ein av Rick Moodys tekstar om musikk, nemleg tittelessayet i On Celestial Music (2012), der han etterspør det sårbare i den nyare popmusikken, i eit skriftsstykke som tek sats i Otis Reddings «Try a Little Tenderness», og går vidare til Velvet Underground, for berre å omtale første del. Det er nesten som om Morbys musikk, slik han høyrest ut midt i 2019, svarer på tiltale. Det er noko, berre det.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Foto: Cornelius Poppe / NTB

HelseSamfunn

Framtidsrapport frå bakteriefronten

At antibiotika skal slutte å verke, er den store skrekken for helsevesenet verda over. Vi dykkar ned i den grundigaste prognosen som nokon gong er utført for dødsfall som følgje av motstandsdyktige bakteriar.

Christiane Jordheim Larsen
Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Foto: Cornelius Poppe / NTB

HelseSamfunn

Framtidsrapport frå bakteriefronten

At antibiotika skal slutte å verke, er den store skrekken for helsevesenet verda over. Vi dykkar ned i den grundigaste prognosen som nokon gong er utført for dødsfall som følgje av motstandsdyktige bakteriar.

Christiane Jordheim Larsen
Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Om sau og sjølvstende

Amerika har Kennedy-klanen, Færøyane har Patursson-klanen – og 70.000 sauer.

Hallgeir Opedal
Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Om sau og sjølvstende

Amerika har Kennedy-klanen, Færøyane har Patursson-klanen – og 70.000 sauer.

Hallgeir Opedal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis