JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Om å ta heisen før soloppgang

Sean O’Hagan lagar utsøkt popmusikk.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Sean O’Hagan lagar elegant popmusikk med eit skrått blikk.

Sean O’Hagan lagar elegant popmusikk med eit skrått blikk.

Foto: Steve Brummell

Sean O’Hagan lagar elegant popmusikk med eit skrått blikk.

Sean O’Hagan lagar elegant popmusikk med eit skrått blikk.

Foto: Steve Brummell

2624
20191101
2624
20191101

Rock

Sean
O’Hagan:

Radum Calls, Radum Calls

Drag City

Høyrer du til mellom dei som elskar fikse, elegante og smarte popkomposisjonar? Gjerne av den småsære arten som er utstyrt med litt for skrått blikk til å fengje massane, men likevel med eit velutvikla øyre for populærmusikkens klassikarar? Då er sjansane gode for at du vil ha sansen for Radum Calls, Radum Calls, det eigenarta, nye soloalbumet frå Sean O’Hagan.

Somme lesarar vil kjenne musikken den irske veteranen O’Hagan, som fyller seksti i år, har laga med The High Llamas opp gjennom åra, eit av desse banda som blir genierklærte med jamne mellomrom, ofte med referanse til album som Gideon Gaye (1994) og Hawaii (1996), begge tjukke med ekko frå Beach Boys-katalogen.

Høyrer du til desse, vert du neppe skuffa i møtet med Radum Calls, Radum Calls, eit kreativt oppkomme av lommesymfonisk avantpop, frå ein høgst vital O’Hagan. Som ein Brian Wilson eller ein Paddy McAloon kokar mannen over av snerten meloditeft og artige forteljingar.

Daglegliv

«McCardle Brown» har festa seg slik at eg ikkje klarer å late vere å nynne på songen, som visstnok handlar om ein reingjerar i ein storby – han er borte vekk før nokon har fått slengt frå seg jakka over stolen, han køyrer heis før sola står opp, du ser han kanskje passere i trappa. O’Hagan har eit blikk for det heilt vanlege livet, livet til dei som berre unntaksvis får utgjere grunnstoffet i popmusikkens fantasiunivers, som ofte er folkesett med større drama, større fakter.

Alt før The High Llamas såg dagens lys, leia O’Hagan Microdisney saman med Cathal Coughlan, og sistnemnde dukkar saktens opp på tre av spora på Radum Calls, Radum Calls, mellom dei «McCardle Brown». Elles gjer multiinstrumentalisten O’Hagan mykje sjølv, men Dave Hattee er med på trommer og Serafina Steer på harpe (høyr korleis ho kjem inn og med enkle, avgjerande grep får songar som «The Paykan» og «Spoken Gem» til å funkle).

Detaljerte byggverk

Som popkomponist er O’Hagan ein arkitekt, og songane hans er frydefullt detaljerte byggverk som stadig opnar seg med noko nytt ein ikkje heilt har lagt skikkeleg merke til før. Herleg pussige «On A Lonely Day (Ding Dong)», som visstnok handlar om eit skrømt som strever litt med å finne sin plass i ei ny tid, tener godt som døme – først etter eit par gjennomlyttingar høyrer eg kor snertent vilter perkusjonen er.

Radum Calls, Radum Calls er full av slike openberringar. Her er det berre å få på seg høyretelefonane og lene seg tilbake.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Sean
O’Hagan:

Radum Calls, Radum Calls

Drag City

Høyrer du til mellom dei som elskar fikse, elegante og smarte popkomposisjonar? Gjerne av den småsære arten som er utstyrt med litt for skrått blikk til å fengje massane, men likevel med eit velutvikla øyre for populærmusikkens klassikarar? Då er sjansane gode for at du vil ha sansen for Radum Calls, Radum Calls, det eigenarta, nye soloalbumet frå Sean O’Hagan.

Somme lesarar vil kjenne musikken den irske veteranen O’Hagan, som fyller seksti i år, har laga med The High Llamas opp gjennom åra, eit av desse banda som blir genierklærte med jamne mellomrom, ofte med referanse til album som Gideon Gaye (1994) og Hawaii (1996), begge tjukke med ekko frå Beach Boys-katalogen.

Høyrer du til desse, vert du neppe skuffa i møtet med Radum Calls, Radum Calls, eit kreativt oppkomme av lommesymfonisk avantpop, frå ein høgst vital O’Hagan. Som ein Brian Wilson eller ein Paddy McAloon kokar mannen over av snerten meloditeft og artige forteljingar.

Daglegliv

«McCardle Brown» har festa seg slik at eg ikkje klarer å late vere å nynne på songen, som visstnok handlar om ein reingjerar i ein storby – han er borte vekk før nokon har fått slengt frå seg jakka over stolen, han køyrer heis før sola står opp, du ser han kanskje passere i trappa. O’Hagan har eit blikk for det heilt vanlege livet, livet til dei som berre unntaksvis får utgjere grunnstoffet i popmusikkens fantasiunivers, som ofte er folkesett med større drama, større fakter.

Alt før The High Llamas såg dagens lys, leia O’Hagan Microdisney saman med Cathal Coughlan, og sistnemnde dukkar saktens opp på tre av spora på Radum Calls, Radum Calls, mellom dei «McCardle Brown». Elles gjer multiinstrumentalisten O’Hagan mykje sjølv, men Dave Hattee er med på trommer og Serafina Steer på harpe (høyr korleis ho kjem inn og med enkle, avgjerande grep får songar som «The Paykan» og «Spoken Gem» til å funkle).

Detaljerte byggverk

Som popkomponist er O’Hagan ein arkitekt, og songane hans er frydefullt detaljerte byggverk som stadig opnar seg med noko nytt ein ikkje heilt har lagt skikkeleg merke til før. Herleg pussige «On A Lonely Day (Ding Dong)», som visstnok handlar om eit skrømt som strever litt med å finne sin plass i ei ny tid, tener godt som døme – først etter eit par gjennomlyttingar høyrer eg kor snertent vilter perkusjonen er.

Radum Calls, Radum Calls er full av slike openberringar. Her er det berre å få på seg høyretelefonane og lene seg tilbake.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Roque Rachel Salas Rivera er poet, omsetjar og redaktør, og ein av poetane i antologien.

Roque Rachel Salas Rivera er poet, omsetjar og redaktør, og ein av poetane i antologien.

Foto: Poetry Foundation

Meldingar

Ung amerikansk dikting på norsk

Felles for fleire i antologien er viljen til å trekkja moderne teknologi og media djupt inn i diktinga.

Kjetil Berthelsen
Roque Rachel Salas Rivera er poet, omsetjar og redaktør, og ein av poetane i antologien.

Roque Rachel Salas Rivera er poet, omsetjar og redaktør, og ein av poetane i antologien.

Foto: Poetry Foundation

Meldingar

Ung amerikansk dikting på norsk

Felles for fleire i antologien er viljen til å trekkja moderne teknologi og media djupt inn i diktinga.

Kjetil Berthelsen
Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.

Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.

Foto: Lina Hindrum

BokMeldingar
EinarHaakaas

Det trugande utanforskapet

På sitt beste er Vår ære og vår frykt historia om ei integrering på retur og ei kraftig åtvaring om kva som kan skje som følgje av det.

MusikkMeldingar
Lars Mossefinn

Fargerikt om tolsemd

Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.

Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.

Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.

Foto: Christopher Helberg

BokMeldingar
Odd W. Surén

Endringar til godt og vondt

Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal
Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis