JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Ode til Reality

Jay Farrar hyllar ein fengsla varslar på det nye albumet.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Son Volt byd på fleire politiske låtar på albumet.

Son Volt byd på fleire politiske låtar på albumet.

Pressefoto

Son Volt byd på fleire politiske låtar på albumet.

Son Volt byd på fleire politiske låtar på albumet.

Pressefoto

3232
20190329
3232
20190329

Folk

Son Volt:

Union

Transmit Sound / Thirty Tigers / Border

«Reality Winner». Først tenkte eg at tittelen på det femte sporet på Union, den nye plata frå Son Volt, dreidde seg om noko heilt anna. Eg visste ikkje at Reality Winner faktisk er eit namn – på ei kvinne som vart dømd til fem års fengsel i august i fjor, for å ha leke sensitive dokument om russisk hacking i det amerikanske presidentvalet i 2016.

National Security Agency-omsettaren Winner vart arrestert sommaren 2017, etter at The Intercept publiserte rapporten ho hadde skaffa dei. For Jay Farrar – låtskrivar og frontmann i Son Volt – er fengslinga paradoksal. «Proud to serve, just not this president/ Those that seek the truth will find the answers», heiter det i songen.

Winner kjempa for å få sanninga fram i lyset, men forteljinga hennar har ikkje fått svært mykje omtale i media. Med «Reality Winner» skriv Farrar seg inn i ein tradisjon som gjer bruk av songen som politisk kommentar. Mellom inspirasjonskjeldene han nemner i fleire intervju, er «Hurricane», Bob Dylans låt om boksaren Rubin Carter, som han meinte vart dømt feilaktig for trippeldrap i 1967.

Passar perfekt

Songen til Winner passar Son Volt perfekt. «What have you done, Reality Winner», spør Farrar igjen og igjen, med klagande røyst. Det vil ikkje overraske lesarar som kjenner bandet, at det finst fleire politiske låtar mellom dei 13 som er samla på Union, som på mange måtar kan tolkast som ein rapport om eit samfunn i oppløysning.

Nok ein gong er Woody Guthrie ein sentral referanse, og på fleire spor er trubaduren Farrar i sentrum, med kassegitaren godt framme i lydproduksjonen – særleg i songar som «The 99», «While Rome Burns», og «Lady Liberty». (Titlane åleine indikerer komponistens markante venstrepolitiske posisjon.) Union plasserer seg tydeleg i ein folktradisjon der det estetiske verkar uløyseleg knytt til det politiske. Fleire vil hugse orda Guthrie klistra på gitaren sin: «This machine kills fascists

Integritet

Som stilist er Farrar nærast puritansk orientert mot eit uttrykk som også denne gongen ligg tett på ei konsentrert kryssing mellom country og blues, slik tilfellet også var med platene Honky Tonk (2013), Notes of Blue (2014) eller eldre album, for den del. Lesarar som har lytta til Uncle Tupelo, bandet Farrar starta opp i 1987 saman med Mike Heidorn og Jeff Tweedy, vil kjenne Son Volts forhistorie. Etter eit brot som har vore mykje omtalt, seinast i Tweedys memoar frå fjoråret, vart det Son Volt på Farrar og Wilco på Tweedy.

Med det fekk vi to rike diskografiar, og Farrar har fått utvikle prosjektet sitt med nærast militant konsekvens. Siste song på Union, «The Symbol», er tydeleg inspirert av Guthries 1948-dikt «Plane Wreck at Los Gatos», som Martin Hoffman seinare sette musikk til – slik vart songen «Deportee» til. Farrars variant handlar om ein meksikanar som er med på å bygge opp igjen New Orleans etter Katrina, men som no er omgitt av tung antiimmigrasjonsretorikk. Du skal ha mykje integritet for å kunne fortelje ei slik historie på vegner av nokon andre, men det har Jay Farrar.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Folk

Son Volt:

Union

Transmit Sound / Thirty Tigers / Border

«Reality Winner». Først tenkte eg at tittelen på det femte sporet på Union, den nye plata frå Son Volt, dreidde seg om noko heilt anna. Eg visste ikkje at Reality Winner faktisk er eit namn – på ei kvinne som vart dømd til fem års fengsel i august i fjor, for å ha leke sensitive dokument om russisk hacking i det amerikanske presidentvalet i 2016.

National Security Agency-omsettaren Winner vart arrestert sommaren 2017, etter at The Intercept publiserte rapporten ho hadde skaffa dei. For Jay Farrar – låtskrivar og frontmann i Son Volt – er fengslinga paradoksal. «Proud to serve, just not this president/ Those that seek the truth will find the answers», heiter det i songen.

Winner kjempa for å få sanninga fram i lyset, men forteljinga hennar har ikkje fått svært mykje omtale i media. Med «Reality Winner» skriv Farrar seg inn i ein tradisjon som gjer bruk av songen som politisk kommentar. Mellom inspirasjonskjeldene han nemner i fleire intervju, er «Hurricane», Bob Dylans låt om boksaren Rubin Carter, som han meinte vart dømt feilaktig for trippeldrap i 1967.

Passar perfekt

Songen til Winner passar Son Volt perfekt. «What have you done, Reality Winner», spør Farrar igjen og igjen, med klagande røyst. Det vil ikkje overraske lesarar som kjenner bandet, at det finst fleire politiske låtar mellom dei 13 som er samla på Union, som på mange måtar kan tolkast som ein rapport om eit samfunn i oppløysning.

Nok ein gong er Woody Guthrie ein sentral referanse, og på fleire spor er trubaduren Farrar i sentrum, med kassegitaren godt framme i lydproduksjonen – særleg i songar som «The 99», «While Rome Burns», og «Lady Liberty». (Titlane åleine indikerer komponistens markante venstrepolitiske posisjon.) Union plasserer seg tydeleg i ein folktradisjon der det estetiske verkar uløyseleg knytt til det politiske. Fleire vil hugse orda Guthrie klistra på gitaren sin: «This machine kills fascists

Integritet

Som stilist er Farrar nærast puritansk orientert mot eit uttrykk som også denne gongen ligg tett på ei konsentrert kryssing mellom country og blues, slik tilfellet også var med platene Honky Tonk (2013), Notes of Blue (2014) eller eldre album, for den del. Lesarar som har lytta til Uncle Tupelo, bandet Farrar starta opp i 1987 saman med Mike Heidorn og Jeff Tweedy, vil kjenne Son Volts forhistorie. Etter eit brot som har vore mykje omtalt, seinast i Tweedys memoar frå fjoråret, vart det Son Volt på Farrar og Wilco på Tweedy.

Med det fekk vi to rike diskografiar, og Farrar har fått utvikle prosjektet sitt med nærast militant konsekvens. Siste song på Union, «The Symbol», er tydeleg inspirert av Guthries 1948-dikt «Plane Wreck at Los Gatos», som Martin Hoffman seinare sette musikk til – slik vart songen «Deportee» til. Farrars variant handlar om ein meksikanar som er med på å bygge opp igjen New Orleans etter Katrina, men som no er omgitt av tung antiimmigrasjonsretorikk. Du skal ha mykje integritet for å kunne fortelje ei slik historie på vegner av nokon andre, men det har Jay Farrar.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Foto: Fartein Rudjord / Norla

BokMeldingar

Heitt begjær ved islagt hav

Ingeborg Arvola held fram med soga om kvensk liv på 1800-talet.

Hilde Vesaas
Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Foto: Fartein Rudjord / Norla

BokMeldingar

Heitt begjær ved islagt hav

Ingeborg Arvola held fram med soga om kvensk liv på 1800-talet.

Hilde Vesaas
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Foto: Marcel Leliënhof

TeaterMeldingar
KristinAalen

Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten

Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.

Foto: Dag Aanderaa

Ordskifte
DagAanderaa

Pyntesjuke og luksuslov

Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.

Miridae, ei bladtege med oval form.

Miridae, ei bladtege med oval form.

Foto: via Wikimedia Commons

BokMeldingar
Per Roger Sandvik

Levande innsikt om døyande insekt

Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.

Aasen-tunet opna i 2000.

Aasen-tunet opna i 2000.

Foto: Sverre Fehn / Aasen-tunet

Ordskifte

Spor av tid i arkitekturen

«Arkitekturopprøret vil gjerne støype fast i ubehandla betong forståinga av kva god arkitektur er.»

Ottar Grepstad
Aasen-tunet opna i 2000.

Aasen-tunet opna i 2000.

Foto: Sverre Fehn / Aasen-tunet

Ordskifte

Spor av tid i arkitekturen

«Arkitekturopprøret vil gjerne støype fast i ubehandla betong forståinga av kva god arkitektur er.»

Ottar Grepstad

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis