Vennlege viser
Visene til Gro Kjelleberg Solli bør nå utover folkemusikkmiljøet.
Viser
Gro
Kjelleberg Solli:
Stien
eg fann
Gro K. Solli: song og lyre; Øystein Sandbukt: gitar og mandolin; Erik O. Fostervoll: trøorgel; Marit Aspås: cello. Ta:lik
Det musikalske utgangspunktet for den første soloplata til Gro Kjelleberg Solli er folkemusikk frå Nordmøre, og her er det blitt plass til både barnesullar og salmemelodiar derifrå. Men i tillegg er her mykje musikk henta frå Østerdalen, der ho no er busett. Og – ikkje minst – får me høyra nyare viser, mellom andre tittelsporet der Solli har laga både tekst og melodi.
Gjennomsiktig
Arrangementa er nakne og gjennomsiktige, frå heilt solistisk framførte songar, via enkelt akkompagnement på lyre, til meir rytmisk drivande songar, der gitar og trøorgel fungerer som motor. Men heile tida er spelet prega av disiplin, underordna formidling av tekst og melodi. Syngemåten er heile tida prega av klårleik. Diksjonen er tydeleg, stemma er mjuk og nær og fører lydaren inn i tematikkar frå kristendom, via kvardagsvisdom, til barneleik. Det samansette barnekoret som medverkar på eit spor, lyfter produksjonen, og me skulle gjerne høyrt meir frå den kanten.
Tilgjengeleg
Sjølv om folkemusikken utgjer ein kjerne i prosjektet, er det mykje som gjer at dette bør vera tilgjengeleg utover folkemusikkmiljøet. Tonaliteten her er stort sett temperert, harmonikken er relativt konvensjonell og instrumenteringa er aldri så kompleks at musikken kan oppfattast som vanskeleg tilgjengeleg.
Songaren og musikarane til Gro Kjelleberg Solli har funne ein musikalsk sti der dei inviterer oss til å vandra saman med dei, og med si vennlege framtoning vil eg tru dette er ei plate mange vil kunna lika.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk-
meldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Viser
Gro
Kjelleberg Solli:
Stien
eg fann
Gro K. Solli: song og lyre; Øystein Sandbukt: gitar og mandolin; Erik O. Fostervoll: trøorgel; Marit Aspås: cello. Ta:lik
Det musikalske utgangspunktet for den første soloplata til Gro Kjelleberg Solli er folkemusikk frå Nordmøre, og her er det blitt plass til både barnesullar og salmemelodiar derifrå. Men i tillegg er her mykje musikk henta frå Østerdalen, der ho no er busett. Og – ikkje minst – får me høyra nyare viser, mellom andre tittelsporet der Solli har laga både tekst og melodi.
Gjennomsiktig
Arrangementa er nakne og gjennomsiktige, frå heilt solistisk framførte songar, via enkelt akkompagnement på lyre, til meir rytmisk drivande songar, der gitar og trøorgel fungerer som motor. Men heile tida er spelet prega av disiplin, underordna formidling av tekst og melodi. Syngemåten er heile tida prega av klårleik. Diksjonen er tydeleg, stemma er mjuk og nær og fører lydaren inn i tematikkar frå kristendom, via kvardagsvisdom, til barneleik. Det samansette barnekoret som medverkar på eit spor, lyfter produksjonen, og me skulle gjerne høyrt meir frå den kanten.
Tilgjengeleg
Sjølv om folkemusikken utgjer ein kjerne i prosjektet, er det mykje som gjer at dette bør vera tilgjengeleg utover folkemusikkmiljøet. Tonaliteten her er stort sett temperert, harmonikken er relativt konvensjonell og instrumenteringa er aldri så kompleks at musikken kan oppfattast som vanskeleg tilgjengeleg.
Songaren og musikarane til Gro Kjelleberg Solli har funne ein musikalsk sti der dei inviterer oss til å vandra saman med dei, og med si vennlege framtoning vil eg tru dette er ei plate mange vil kunna lika.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk-
meldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Sunniva M. Roligheten debuterte som romanforfattar i 2022. Boka som kjem ut no, har ho skrive saman med Daniel A. Wilondja.
Foto: Anna-Julia Granberg / Blunderbuss
Orda mellom oss
Sunniva M. Roligheten, Daniel A. Wilondja og Google Translate har saman skrive ein fascinerande tekstkollasj.
Teikning: May LInn Clement
«Blokk har vore nytta om stabben folk vart halshogne på.»
Med jamne mellomrom legg Riksrevisjonen, her representert ved riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, fram undersøkingar med nokså hard kritikk av korleis vedteken politikk vert gjennomført av forvaltinga.
Foto: Ole Berg-Rusten / NTB
Eit spørsmål om kontroll
I rapport etter rapport kritiserer Riksrevisjonen statlege institusjonar for feil og manglar. Men kva kjem det eigentleg ut av kritikken?
Odd Nordstoga slo gjennom som soloartist i 2004. No har han skrive sjølvbiografi.
Foto: Samlaget
Ein av oss
Odd Nordstoga skriv tankefullt om livet, ut frå rolla som folkekjær artist.
Stian Jenssen (t.v.) var alt på plass i Nato då Jens Stoltenberg tok til i jobben som generalsekretær i 2014. Dei neste ti åra skulle dei arbeide tett i lag. Her er dei fotograferte i Kongressen i Washington i januar i år.
Foto: Mandel Ngan / AFP / NTB
Nato-toppen som sa det han tenkte
Stian Jenssen fekk kritikk då han som stabssjef i Nato skisserte ei fredsløysing der Ukraina gjev opp territorium i byte mot Nato-medlemskap. – På eit tidspunkt må ein ta innover seg situasjonen på bakken, seier han.