JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMusikk

Tett på Kevin

Kevin Morby viser at klubbkonserten framleis er den beste rockekonserten.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2710
20180817
2710
20180817

Konsert

Kevin Morby

Landmark i Bergen

Det ligg ei eiga glede i å høyre eit verkeleg godt rockeband i ein liten klubb. Kanskje er det berre slik ein kjem tett nok på? Etter ein festivalsesong med mange maratonkonsertar under open himmel kjendest i alle fall det tette trøkket i vesle Landmark, konsertlokalet amerikanske Kevin Morby vitja for nokre dagar sidan då han kom til Bergen, heilt rett.

Morby har fire framifrå plater bak seg og blir berre betre og betre. Likevel er han ikkje større enn at vi kan nyte å høyre han og bandet i eit slikt rom snarare enn i folkehavet på ein eller annan arena eller eit stadion.

Samspel på plass

Landmark, plassert i Bergen Kunsthall, projiserte gatebildet utanfor på eit stort lerret bak scenen, slik at vi vart ståande og sjå på dei som vandra langs Lille Lungegårdsvann denne milde augustkvelden, uvitande om at vi kikka på dei – eit bakteppe som står godt til Morbys urbane rockepoesi på fjorårets fine City Music, som vel halvparten av kveldens songar var henta frå.

Tittelsporet derfrå fekk opne konserten, eit godt val, sidan låten viser korleis Morbys gitarrock kan vere både kontant, effektiv og ekspansiv på same tid. Frå første sekund var samspelet heilt på plass, ikkje minst mellom Morby og gitarist Meg Duffy.

Det velvalde repertoaret, som ser ut til å gå igjen på seinsommarens hektiske Europa-turné, vekslar fint mellom utgivingane til Morby, anten det dreier seg om det hypnotiske tittelsporet på Harlem River (2013), som fekk strekkje seg ut akkurat slik det skal og må, «Parade», frå Still Life (2014), eller songane frå Singing Saw (2016), det første albumet frå artisten på selskapet Dead Oceans – det var tydeleg at mange hadde høyrt «I Have Been to the Mountain» og «Dorothy» (med det feite Stones-riffet!) før. Ein stygg feedback som aldri heilt sleppte taket, vippa ikkje bandet for mykje av pinnen.

Humanistisk glød

Ein tilbakelent, humanistisk glød kjenneteiknar fleire av songane til Morby, som den omfamnande «Aboard My Train», ein real klem til alle menneske låtskrivaren har komme tett på opp gjennom åra. Den same gesten er sentral i «Beautiful Strangers», singelen Morby sleppte i 2016 og tileigna offera i terroråtaket i Orlando sommaren det året – inntektene gjekk til organisasjonen Everytown For Gun Safety. Morby framfører ofte songen åleine med gitaren mot slutten av konsertane sine, saman med B-sida på same singel, ei tolking av Townes Van Zandts «No Place To Fall» – så også i Bergen. Eg håpar det ikkje går for lenge til eg får sjansen til å høyre han igjen.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Konsert

Kevin Morby

Landmark i Bergen

Det ligg ei eiga glede i å høyre eit verkeleg godt rockeband i ein liten klubb. Kanskje er det berre slik ein kjem tett nok på? Etter ein festivalsesong med mange maratonkonsertar under open himmel kjendest i alle fall det tette trøkket i vesle Landmark, konsertlokalet amerikanske Kevin Morby vitja for nokre dagar sidan då han kom til Bergen, heilt rett.

Morby har fire framifrå plater bak seg og blir berre betre og betre. Likevel er han ikkje større enn at vi kan nyte å høyre han og bandet i eit slikt rom snarare enn i folkehavet på ein eller annan arena eller eit stadion.

Samspel på plass

Landmark, plassert i Bergen Kunsthall, projiserte gatebildet utanfor på eit stort lerret bak scenen, slik at vi vart ståande og sjå på dei som vandra langs Lille Lungegårdsvann denne milde augustkvelden, uvitande om at vi kikka på dei – eit bakteppe som står godt til Morbys urbane rockepoesi på fjorårets fine City Music, som vel halvparten av kveldens songar var henta frå.

Tittelsporet derfrå fekk opne konserten, eit godt val, sidan låten viser korleis Morbys gitarrock kan vere både kontant, effektiv og ekspansiv på same tid. Frå første sekund var samspelet heilt på plass, ikkje minst mellom Morby og gitarist Meg Duffy.

Det velvalde repertoaret, som ser ut til å gå igjen på seinsommarens hektiske Europa-turné, vekslar fint mellom utgivingane til Morby, anten det dreier seg om det hypnotiske tittelsporet på Harlem River (2013), som fekk strekkje seg ut akkurat slik det skal og må, «Parade», frå Still Life (2014), eller songane frå Singing Saw (2016), det første albumet frå artisten på selskapet Dead Oceans – det var tydeleg at mange hadde høyrt «I Have Been to the Mountain» og «Dorothy» (med det feite Stones-riffet!) før. Ein stygg feedback som aldri heilt sleppte taket, vippa ikkje bandet for mykje av pinnen.

Humanistisk glød

Ein tilbakelent, humanistisk glød kjenneteiknar fleire av songane til Morby, som den omfamnande «Aboard My Train», ein real klem til alle menneske låtskrivaren har komme tett på opp gjennom åra. Den same gesten er sentral i «Beautiful Strangers», singelen Morby sleppte i 2016 og tileigna offera i terroråtaket i Orlando sommaren det året – inntektene gjekk til organisasjonen Everytown For Gun Safety. Morby framfører ofte songen åleine med gitaren mot slutten av konsertane sine, saman med B-sida på same singel, ei tolking av Townes Van Zandts «No Place To Fall» – så også i Bergen. Eg håpar det ikkje går for lenge til eg får sjansen til å høyre han igjen.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn
Håvard Rem

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

UtanriksSamfunn
Ida Lødemel Tvedt

Ein lang marsj mot idiotveldet

NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB

KommentarSamfunn
Sigurd Arnekleiv Bækkelund

Politikk i grenseland

Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis