JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMusikk

Spegel i spegel

Papa M er tilbake med eit akustisk album.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Papa M byr på akustisk gitarmusikk, mellom anna ei tolking av Arvo Pärt.

Papa M byr på akustisk gitarmusikk, mellom anna ei tolking av Arvo Pärt.

Foto: Lance Bangs

Papa M byr på akustisk gitarmusikk, mellom anna ei tolking av Arvo Pärt.

Papa M byr på akustisk gitarmusikk, mellom anna ei tolking av Arvo Pärt.

Foto: Lance Bangs

2623
20180824
2623
20180824

Rock

Papa M:

A Broke Moon Rises

Drag City

Om du ikkje høyrer akustisk gitarmusikk for åtte hender ofte nok, bør du gripe sjansen og skaffe deg A Broke Moon Rises, ei ny plate frå Papa M, soloprosjektet til David Pajo (Maurice, Slint, Aerial M, Tortoise, The For Carnation, Dead Child).

Alle åtte hender tilhøyrer Pajo sjølv og utover gitararbeidet er det nye albumet berre sparsamt instrumentert – nokre forsiktige trommer held rytmen på plass.

Godt nytt

Då eg skreiv om Highway Songs (2016) på desse sidene, tolv år etter at eg sist hadde høyrt musikk frå prosjektet Papa M, måtte eg vedgå at materialet verka litt tilfeldig sett saman, og at det eg fann sterkast, var nett dei knappe, akustiske instrumentalane, som meditative «Dlvd» eller det suggestive mellomsporet «Coda».

For dei som delte mitt syn på Highway Songs, er A Broke Moon Rises godt nytt. Den nye plata er knapp, men konsentrert og konsekvent, og inneheld berre fem spor, alle gitardrivne, akustiske instrumentalar. Sjølve uttrykket sender tankane til denne lyttaren heilt tilbake til 2001, då Papa M-albumet Whatever, Mortal kom ut, ei strippa utgåve av Pajo der det akustiske balladeriet fekk ein sentral plass i songar som «Over Jordan.»

Då spela det forteljande ei viktig rolle. På A Broke Moon Rises er det stemningane som dreg lyttaren inn. Innleiande «The Upright Path» har ei snikande uro over seg, medan «Walt’s», som følgjer, er forsonande og mild, med ein passe slakk slidegitar – ei varm, tilbakelent lita sak.

Ambisiøs tolking

Etter det vert materialet meir komplekst og ornamentert, og også ekspansivt, i tre lange spor der gitararbeidet gradvis nærmar seg det vi kjenner frå klassisk gitarmusikk. Men både «A Lighthouse Reverie» og dirrande «Shimmer» spreier små glimt av blues i sitt kvervlande drøymeri, særleg førstnemnte spor.

Ein særleg plass har likevel avsluttande «Spiegel Im Spiegel», som klokkar inn på vel 13 minutt og er ei ambisiøs tolking av Arvo Pärts komposisjon frå 1978, opphavleg skriven for piano og fiolin. Pajo har lytta til den estlandske komponisten i årevis, men hadde vel knapt nok tenkt at han sjølv skulle komme til å framføre noko av det han hadde skrive.

Ein spegel i ein spegel – Pärts tittel peikar ikkje berre på rørsla i sin eigen komposisjon, med repetisjon og forsiktige utvikling av sentrale melodiske figurar; han peikar også mot ein refleksjon som er uendeleg. Eit dristig val av Pajo, men det fungerer, og gir A Broke Moon Rises ei tindrande, avklart avrunding.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Papa M:

A Broke Moon Rises

Drag City

Om du ikkje høyrer akustisk gitarmusikk for åtte hender ofte nok, bør du gripe sjansen og skaffe deg A Broke Moon Rises, ei ny plate frå Papa M, soloprosjektet til David Pajo (Maurice, Slint, Aerial M, Tortoise, The For Carnation, Dead Child).

Alle åtte hender tilhøyrer Pajo sjølv og utover gitararbeidet er det nye albumet berre sparsamt instrumentert – nokre forsiktige trommer held rytmen på plass.

Godt nytt

Då eg skreiv om Highway Songs (2016) på desse sidene, tolv år etter at eg sist hadde høyrt musikk frå prosjektet Papa M, måtte eg vedgå at materialet verka litt tilfeldig sett saman, og at det eg fann sterkast, var nett dei knappe, akustiske instrumentalane, som meditative «Dlvd» eller det suggestive mellomsporet «Coda».

For dei som delte mitt syn på Highway Songs, er A Broke Moon Rises godt nytt. Den nye plata er knapp, men konsentrert og konsekvent, og inneheld berre fem spor, alle gitardrivne, akustiske instrumentalar. Sjølve uttrykket sender tankane til denne lyttaren heilt tilbake til 2001, då Papa M-albumet Whatever, Mortal kom ut, ei strippa utgåve av Pajo der det akustiske balladeriet fekk ein sentral plass i songar som «Over Jordan.»

Då spela det forteljande ei viktig rolle. På A Broke Moon Rises er det stemningane som dreg lyttaren inn. Innleiande «The Upright Path» har ei snikande uro over seg, medan «Walt’s», som følgjer, er forsonande og mild, med ein passe slakk slidegitar – ei varm, tilbakelent lita sak.

Ambisiøs tolking

Etter det vert materialet meir komplekst og ornamentert, og også ekspansivt, i tre lange spor der gitararbeidet gradvis nærmar seg det vi kjenner frå klassisk gitarmusikk. Men både «A Lighthouse Reverie» og dirrande «Shimmer» spreier små glimt av blues i sitt kvervlande drøymeri, særleg førstnemnte spor.

Ein særleg plass har likevel avsluttande «Spiegel Im Spiegel», som klokkar inn på vel 13 minutt og er ei ambisiøs tolking av Arvo Pärts komposisjon frå 1978, opphavleg skriven for piano og fiolin. Pajo har lytta til den estlandske komponisten i årevis, men hadde vel knapt nok tenkt at han sjølv skulle komme til å framføre noko av det han hadde skrive.

Ein spegel i ein spegel – Pärts tittel peikar ikkje berre på rørsla i sin eigen komposisjon, med repetisjon og forsiktige utvikling av sentrale melodiske figurar; han peikar også mot ein refleksjon som er uendeleg. Eit dristig val av Pajo, men det fungerer, og gir A Broke Moon Rises ei tindrande, avklart avrunding.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Håvard Rem
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Håvard Rem
Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Foto: Lise Åserud / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Språkfag i spel

Kunnskapsministeren vil gje fleire elevar høve til å velje arbeidslivsfag. Lærarar åtvarar mot å la det gå på kostnad av språkopplæringa.

Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som Joker.

Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som Joker.

Foto: Warner Bros. Discovery

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Dyster dobbeldose

Denne runden med Jokeren ber det same mørket med nye tonar.

I hamnebassenget om lag her lét Dia í Geil seg døype grytidleg ein kald oktobersøndag for snart 150 år sidan. Det var starten på vekkinga som gjorde Brø¿rasamkoman til eit livskraftig samfunn som framleis styrer mykje på Færøyane.

I hamnebassenget om lag her lét Dia í Geil seg døype grytidleg ein kald oktobersøndag for snart 150 år sidan. Det var starten på vekkinga som gjorde Brø¿rasamkoman til eit livskraftig samfunn som framleis styrer mykje på Færøyane.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature
Hallgeir Opedal

Om Gud og lausriving

Siste dag i oktober i 1880 lét Dia í Geil seg døype i hamnebassenget i Tórshavn, og etter det skulle Færøyane aldri bli det same.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis