JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMusikk

Som songar utan ord

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809–1847). Måleri av Eduard Magnus.

Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809–1847). Måleri av Eduard Magnus.

Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809–1847). Måleri av Eduard Magnus.

Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809–1847). Måleri av Eduard Magnus.

1685
20180406
1685
20180406

CD

Felix Mendelssohn-
Bartholdy:

Works for Cello & Piano

Christian Poltéra, cello; Ronald Brautigam, klaver. BIS 2018

Celloklangen er den som liknar mest på menneskerøysta, blir det sagt. Det kan eg gjerne tru, særleg etter å ha høyrt gjennom dette Mendelssohn-albumet med den sveitsiske cellisten Christian Poltéra. Ikkje berre er klangmangfaldet til Stradivarius-celloen hans frå 1711 formidabel; den songlege måten han formar frasane på, med raffinert dynamikk som får dei lange tonane til å esa ut mot frasesluttane, har menneskelege kvalitetar. Stykka som blir spelte, læt som songar utan ord, noko som høver tittelen til eitt av dei finaste verka på plata, Romance sans paroles, op. 109. Mendelssohn dediserte dette vesle stykket til ein av dei fyrste store, kvinnelege cellovirtuosane i musikksoga, franske Lise Christiani, som han møtte i Leipzig i 1848.

Det eldste stykket på albumet, Variations concertantes, skreiv han som 20-åring i 1829. Her høyrer me at han framleis strevar litt med å få den djupe celloklangen til å blanda seg skikkeleg med klaverparten. I dei to store sonatane frå kring 1840, Sonata nr. 1 i B-dur, op. 45, og Sonata nr. 2 i D-dur, op. 58, meistrar han derimot denne kunsten fullt ut, for klangsymbiosen er perfekt.

Akkompagnert blir cellisten Poltéra av nederlendaren Ronald Brautigam, som trakterer ein kopi av eit fransk flygel av merket Pleyel frå kring 1830. Det vil seia: Å redusera Brautigam til akkompagnatør, blir feil. Omgrepet «duettpartnar» høver betre, for i denne musikken spelar klaveret ofte ei like stor rolle som celloen. Ei slik likevekt er det berre dei beste komponistane som får til.

Sjur Haga Bringeland

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

CD

Felix Mendelssohn-
Bartholdy:

Works for Cello & Piano

Christian Poltéra, cello; Ronald Brautigam, klaver. BIS 2018

Celloklangen er den som liknar mest på menneskerøysta, blir det sagt. Det kan eg gjerne tru, særleg etter å ha høyrt gjennom dette Mendelssohn-albumet med den sveitsiske cellisten Christian Poltéra. Ikkje berre er klangmangfaldet til Stradivarius-celloen hans frå 1711 formidabel; den songlege måten han formar frasane på, med raffinert dynamikk som får dei lange tonane til å esa ut mot frasesluttane, har menneskelege kvalitetar. Stykka som blir spelte, læt som songar utan ord, noko som høver tittelen til eitt av dei finaste verka på plata, Romance sans paroles, op. 109. Mendelssohn dediserte dette vesle stykket til ein av dei fyrste store, kvinnelege cellovirtuosane i musikksoga, franske Lise Christiani, som han møtte i Leipzig i 1848.

Det eldste stykket på albumet, Variations concertantes, skreiv han som 20-åring i 1829. Her høyrer me at han framleis strevar litt med å få den djupe celloklangen til å blanda seg skikkeleg med klaverparten. I dei to store sonatane frå kring 1840, Sonata nr. 1 i B-dur, op. 45, og Sonata nr. 2 i D-dur, op. 58, meistrar han derimot denne kunsten fullt ut, for klangsymbiosen er perfekt.

Akkompagnert blir cellisten Poltéra av nederlendaren Ronald Brautigam, som trakterer ein kopi av eit fransk flygel av merket Pleyel frå kring 1830. Det vil seia: Å redusera Brautigam til akkompagnatør, blir feil. Omgrepet «duettpartnar» høver betre, for i denne musikken spelar klaveret ofte ei like stor rolle som celloen. Ei slik likevekt er det berre dei beste komponistane som får til.

Sjur Haga Bringeland

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Foto: Cornelius Poppe / NTB

HelseSamfunn

Framtidsrapport frå bakteriefronten

At antibiotika skal slutte å verke, er den store skrekken for helsevesenet verda over. Vi dykkar ned i den grundigaste prognosen som nokon gong er utført for dødsfall som følgje av motstandsdyktige bakteriar.

Christiane Jordheim Larsen
Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Foto: Cornelius Poppe / NTB

HelseSamfunn

Framtidsrapport frå bakteriefronten

At antibiotika skal slutte å verke, er den store skrekken for helsevesenet verda over. Vi dykkar ned i den grundigaste prognosen som nokon gong er utført for dødsfall som følgje av motstandsdyktige bakteriar.

Christiane Jordheim Larsen
Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Om sau og sjølvstende

Amerika har Kennedy-klanen, Færøyane har Patursson-klanen – og 70.000 sauer.

Hallgeir Opedal
Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Om sau og sjølvstende

Amerika har Kennedy-klanen, Færøyane har Patursson-klanen – og 70.000 sauer.

Hallgeir Opedal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis