Skrekkeleg bra musikk
Suspiria byr på skrekkfilmmusikk i fleng frå Radiohead-frontfigur, B-filmkonge og Deerhoof.
Filmmusikk
Thom Yorke:
Suspiria (Music for the Luca Guadagnino Film)
XL Recordings
Nyinnspelinga av skrekkfilmklassikaren Suspiria frå 1977 kom på norske kinoar førre helg, tre dryge veker for seint for halloween, med musikk signert Radioheads frontfigur Thom Yorke.
Saumlaust
Plata varar i 80 minutt og flyt saumlaust mellom eit vell av stilar og stemningar: I den eine augneblunken høyrest eksperimentelle, filmatiske og samtidsmusikkliknande atonalitetar, plutseleg er vi midt i Radiohead-liknande låtar framførte med Yorkes velkjende melankolske falsett, og vips, så er vi bada i lyden av sitar og halvoppklippa, triphopliknande halvshufflerytmar eller americanainspirert steelgitartwang.
Tritonusklimpring på piano går att som eit gjenferd plata gjennom, og det er her, og i låtane «Suspirium» og «Open Again» si piano- og gitarvamping, at vage ekko av Goblins originale filmmusikk kling att. Plata veks ved gjentakande gjennomlyttingar, og musikken står solid på eigne bein – sjølv for øyra til ein som ikkje enno har fått sett filmen.
To andre
To andre skrekkfilmrelaterte musikkaktualitetar verde å merke seg er John Carpenters nyinnspelte musikk til nyinnspelinga av hans eigen skrekkfilmklassikar, Halloween frå 1978, og det framifrå kunstpunkorkesteret Deerhoofs singelplate Deerhoof Plays the Music of The Shining, der vi får høyre coverversjonar av to gufs av nokre musikkstykke frå Stanley Kubricks skrekkfilmklassikar frå 1980.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Filmmusikk
Thom Yorke:
Suspiria (Music for the Luca Guadagnino Film)
XL Recordings
Nyinnspelinga av skrekkfilmklassikaren Suspiria frå 1977 kom på norske kinoar førre helg, tre dryge veker for seint for halloween, med musikk signert Radioheads frontfigur Thom Yorke.
Saumlaust
Plata varar i 80 minutt og flyt saumlaust mellom eit vell av stilar og stemningar: I den eine augneblunken høyrest eksperimentelle, filmatiske og samtidsmusikkliknande atonalitetar, plutseleg er vi midt i Radiohead-liknande låtar framførte med Yorkes velkjende melankolske falsett, og vips, så er vi bada i lyden av sitar og halvoppklippa, triphopliknande halvshufflerytmar eller americanainspirert steelgitartwang.
Tritonusklimpring på piano går att som eit gjenferd plata gjennom, og det er her, og i låtane «Suspirium» og «Open Again» si piano- og gitarvamping, at vage ekko av Goblins originale filmmusikk kling att. Plata veks ved gjentakande gjennomlyttingar, og musikken står solid på eigne bein – sjølv for øyra til ein som ikkje enno har fått sett filmen.
To andre
To andre skrekkfilmrelaterte musikkaktualitetar verde å merke seg er John Carpenters nyinnspelte musikk til nyinnspelinga av hans eigen skrekkfilmklassikar, Halloween frå 1978, og det framifrå kunstpunkorkesteret Deerhoofs singelplate Deerhoof Plays the Music of The Shining, der vi får høyre coverversjonar av to gufs av nokre musikkstykke frå Stanley Kubricks skrekkfilmklassikar frå 1980.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Sunniva M. Roligheten debuterte som romanforfattar i 2022. Boka som kjem ut no, har ho skrive saman med Daniel A. Wilondja.
Foto: Anna-Julia Granberg / Blunderbuss
Orda mellom oss
Sunniva M. Roligheten, Daniel A. Wilondja og Google Translate har saman skrive ein fascinerande tekstkollasj.
Teikning: May LInn Clement
«Blokk har vore nytta om stabben folk vart halshogne på.»
Med jamne mellomrom legg Riksrevisjonen, her representert ved riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, fram undersøkingar med nokså hard kritikk av korleis vedteken politikk vert gjennomført av forvaltinga.
Foto: Ole Berg-Rusten / NTB
Eit spørsmål om kontroll
I rapport etter rapport kritiserer Riksrevisjonen statlege institusjonar for feil og manglar. Men kva kjem det eigentleg ut av kritikken?
Odd Nordstoga slo gjennom som soloartist i 2004. No har han skrive sjølvbiografi.
Foto: Samlaget
Ein av oss
Odd Nordstoga skriv tankefullt om livet, ut frå rolla som folkekjær artist.
Stian Jenssen (t.v.) var alt på plass i Nato då Jens Stoltenberg tok til i jobben som generalsekretær i 2014. Dei neste ti åra skulle dei arbeide tett i lag. Her er dei fotograferte i Kongressen i Washington i januar i år.
Foto: Mandel Ngan / AFP / NTB
Nato-toppen som sa det han tenkte
Stian Jenssen fekk kritikk då han som stabssjef i Nato skisserte ei fredsløysing der Ukraina gjev opp territorium i byte mot Nato-medlemskap. – På eit tidspunkt må ein ta innover seg situasjonen på bakken, seier han.