Melodiar som kler tekstane
Balansen mellom tekstformidling og musikk er utsøkt.
VISER
Ola
Bremnes:
Petters poetiske pulver
Spell musikk
Ola Bremnes har lenge vore ein sterk, syngande ambassadør for Petter Dass-tekstar – både dei som har vorte allemannseige og dei meir ukjende. Alt i 1984 laga han plata Mit Navn er Petter Dass som boer ved Verdens Ende, saman med søstera Kari. Den gongen hadde musikken eit barokkinspirert uttrykk. Men her er det annleis: Lydbiletet tar utgangspunkt i pop og rock av det snille og høflege slaget, men med såpass viltre element av improvisasjon og kantete detaljar at det held seg langt unna det glatte og overflatiske. Dessutan: Ragnhild Furebottens fele i møte med Bremnes’ tydelege tekstdeklamasjon tilfører musikken eit folkemusikalsk preg.
Utsøkt balanse
I det heile er balansen mellom ei sterk tekstformidling og eit musikalsk topplag som heile tida bidreg med spanande musikalske detaljar, utsøkt. Bassist Gjermund Silset, slagverkar Helge Nordbakken og organist Bjørn Andor Drage går inn i rolla som tradisjonelt og diskret komp, men om ein lyttar til kva dei spelar, kor som helst på plata, er det aldri keisamt eller rutineprega, sjølv om nettopp rutine er noko dei alle har meir av enn dei fleste. Furebotten er solid etablert som tradisjonell folkemusikar, men vert stadig betre som sjølvstendig bidragsytar i meir moderne konstellasjonar. Gitarist Tore Bruvoll har mange uttrykk, frå diskret akustisk visekomp til det meir ekspressive. Bluesinspirasjonen skin gjennom rett som det er, og særleg slide-spelet på elgitar er førsteklasses.
Gode melodiar
Den mest kjende teksten til Dass er «Herre Gud, dit dyre navn og ære», men her er han framført med ein – for dei fleste – ukjend melodi frå Lofoten. Elles har Bremnes sjølv laga alle melodiane. Og dei er gode, på den måten at det aldri kjennest som dei er i konflikt med teksten. Og dette gjeld anten dei omhandlar det gudelege eller det timelege, som hjå Dass er to sider av same sak: skaparen og skaparverket.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast platemeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
VISER
Ola
Bremnes:
Petters poetiske pulver
Spell musikk
Ola Bremnes har lenge vore ein sterk, syngande ambassadør for Petter Dass-tekstar – både dei som har vorte allemannseige og dei meir ukjende. Alt i 1984 laga han plata Mit Navn er Petter Dass som boer ved Verdens Ende, saman med søstera Kari. Den gongen hadde musikken eit barokkinspirert uttrykk. Men her er det annleis: Lydbiletet tar utgangspunkt i pop og rock av det snille og høflege slaget, men med såpass viltre element av improvisasjon og kantete detaljar at det held seg langt unna det glatte og overflatiske. Dessutan: Ragnhild Furebottens fele i møte med Bremnes’ tydelege tekstdeklamasjon tilfører musikken eit folkemusikalsk preg.
Utsøkt balanse
I det heile er balansen mellom ei sterk tekstformidling og eit musikalsk topplag som heile tida bidreg med spanande musikalske detaljar, utsøkt. Bassist Gjermund Silset, slagverkar Helge Nordbakken og organist Bjørn Andor Drage går inn i rolla som tradisjonelt og diskret komp, men om ein lyttar til kva dei spelar, kor som helst på plata, er det aldri keisamt eller rutineprega, sjølv om nettopp rutine er noko dei alle har meir av enn dei fleste. Furebotten er solid etablert som tradisjonell folkemusikar, men vert stadig betre som sjølvstendig bidragsytar i meir moderne konstellasjonar. Gitarist Tore Bruvoll har mange uttrykk, frå diskret akustisk visekomp til det meir ekspressive. Bluesinspirasjonen skin gjennom rett som det er, og særleg slide-spelet på elgitar er førsteklasses.
Gode melodiar
Den mest kjende teksten til Dass er «Herre Gud, dit dyre navn og ære», men her er han framført med ein – for dei fleste – ukjend melodi frå Lofoten. Elles har Bremnes sjølv laga alle melodiane. Og dei er gode, på den måten at det aldri kjennest som dei er i konflikt med teksten. Og dette gjeld anten dei omhandlar det gudelege eller det timelege, som hjå Dass er to sider av same sak: skaparen og skaparverket.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast platemeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.
Foto via Wikimedia Commons
Monumental pedal
Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.
Trålar utanfor Måløy sentrum.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Barents blues, også et flytende samfunn
Min tiårige til-og-fra-periode i den tøffe trålbobla har preget meg nokså sterkt.
Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.
Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB
Overgrep som skakar folkeretten
Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.
Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.
Foto: Erik Johansen / NTB
Meir om seinfølgjer
Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.
Salman Rushdie har skrive 15 romanar. Den siste boka handlar om knivåtaket på han i 2022.
Foto: Rachel Eliza Griffiths
Ein takk til livet
Salman Rushdie nyttar språket som terapi.