Mellom Setesdal og London
Kim Rysstad flørtar uhemma med kommersiell julemusikk.
JULEMUSIKK
Kim Rysstad og London Philharmonic Orchestra:
Snøen laver ned
X5 Music Group
Sjangerblanding er eit sjølvsagt fenomen for svært mange av dagens yngre musikarar. Men songaren Kim Rysstads kombinasjon av inspirasjonskjelder høyrer med til dei sjeldsynte: kveding frå Setesdal og smektande pop – med Whitney Houston som det store førebiletet. Og han er den einaste A-klassingen på Landskappleiken som har vore med i både Melodi Grand Prix og TV-programmet Beat for beat.
Men det underlege er at denne tilsynelatande umoglege kombinasjonen verkar tillitsvekkande når det er Rysstad som syng. Røysta er mjuk og boybandaktig, men har samstundes varsame detaljar henta frå kvedinga, som føreslag og frasering, og dette tilfører den vesle motstanden som skal til for at dette prosjektet ikkje tippar heilt over i ein preglaus amerikanisert julemusikktradisjon. For idyllisk og svulstig er det rett som det er i Peter Nordahls handverksmessig solid utførte orkesterarrangement. Her er spart på verken harpe, fløyte eller klokkespel.
I løpet av tre kvarter syng Rysstad ti julesongar på norsk, svensk og engelsk. Her er kristeleg og verdsleg, gamalt og nytt i fin blanding – frå «Det hev ei rose sprunge» til Abbas «Happy new year». Men dessverre har det gått fort i svingane når CD-omslaget skulle lagast, for det er til dømes ikkje opplyst kven som syng duett med Rysstad på «Besvärjelse», og heller ikkje kven som har laga songane. Difor må ein andre stader for å finna ut at platetittelen er ei linje frå Aslak Dørums urbane og rocka julesong «Stjernesludd», som dei fleste kjenner i Dum dum boys-versjonen. Men jamvel denne songen toler denne silkemjuke framføringa.
Dette er ein frekk produksjon, slik han flørtar uhemma med dei kommersielle utgåvene av julemusikk, men plata er også sjarmerande og truverdig, takk vere Rysstads ærlege tilnærming til stoffet.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikkvitar, musikar og fast platemeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
JULEMUSIKK
Kim Rysstad og London Philharmonic Orchestra:
Snøen laver ned
X5 Music Group
Sjangerblanding er eit sjølvsagt fenomen for svært mange av dagens yngre musikarar. Men songaren Kim Rysstads kombinasjon av inspirasjonskjelder høyrer med til dei sjeldsynte: kveding frå Setesdal og smektande pop – med Whitney Houston som det store førebiletet. Og han er den einaste A-klassingen på Landskappleiken som har vore med i både Melodi Grand Prix og TV-programmet Beat for beat.
Men det underlege er at denne tilsynelatande umoglege kombinasjonen verkar tillitsvekkande når det er Rysstad som syng. Røysta er mjuk og boybandaktig, men har samstundes varsame detaljar henta frå kvedinga, som føreslag og frasering, og dette tilfører den vesle motstanden som skal til for at dette prosjektet ikkje tippar heilt over i ein preglaus amerikanisert julemusikktradisjon. For idyllisk og svulstig er det rett som det er i Peter Nordahls handverksmessig solid utførte orkesterarrangement. Her er spart på verken harpe, fløyte eller klokkespel.
I løpet av tre kvarter syng Rysstad ti julesongar på norsk, svensk og engelsk. Her er kristeleg og verdsleg, gamalt og nytt i fin blanding – frå «Det hev ei rose sprunge» til Abbas «Happy new year». Men dessverre har det gått fort i svingane når CD-omslaget skulle lagast, for det er til dømes ikkje opplyst kven som syng duett med Rysstad på «Besvärjelse», og heller ikkje kven som har laga songane. Difor må ein andre stader for å finna ut at platetittelen er ei linje frå Aslak Dørums urbane og rocka julesong «Stjernesludd», som dei fleste kjenner i Dum dum boys-versjonen. Men jamvel denne songen toler denne silkemjuke framføringa.
Dette er ein frekk produksjon, slik han flørtar uhemma med dei kommersielle utgåvene av julemusikk, men plata er også sjarmerande og truverdig, takk vere Rysstads ærlege tilnærming til stoffet.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikkvitar, musikar og fast platemeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.
Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret
Kven har makt over kven?
Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.
The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkfilmen Strange Darling tuklar med tida for å trekke i gang tankane.
President Joe Biden (f. 1942) og statsminister Jonas Gahr Støre (f. 1960) stiller opp til familiefoto på Nato-toppmøtet i Washington i år.
Foto: Javad Parsa / NTB
Å fjerne Støre no vil vere ei panikkhandling som skaper fleire problem enn det løyser for Arbeidarpartiet.
Ein demonstrant med gassmaske protesterer i Tblisi 2. desember mot at den nye regjeringa vil leggja vekk EU-søknaden.
Foto: Irakli Gedenidze / Reuters / NTB
«Med unntak av presidenten har ikkje demonstrantane i Georgia stor tiltru til politikarane.»
Sveinung Rotevatn (V), som ser opp, talte ikkje under behandlinga av den nye abortlova 3. desember. Den som gjekk fram til talarstolen flest gonger, var Marian Hussein (SV).
Foto: Thomas Fure / AP / NTB
Mors liv i salen
Debatten vi fekk høyre då den nye abortlova blei behandla tysdag, strekte seg frå 10.00 til 14.30, frå 1915 til framtida og frå fosteret til den store verda.