JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMusikk

Mellom det strenge og det frie

Ingebrigt Håker Flaten byr på fleire overraskingar på albumet Den signede dag.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ingebrigt Håker Flaten.

Ingebrigt Håker Flaten.

Pressefoto

Ingebrigt Håker Flaten.

Ingebrigt Håker Flaten.

Pressefoto

2739
20180223
2739
20180223

Folkemusikk/jazz

Ingebrigt Håker Flaten’s Village Songs:

Den signede dag

Ingebrigt Håker Flaten, bass; Gunnvor Fagerhaug Gustavsen, song; Andreas Bjørkås, fele; Daniel Dufour, trommer; Sterling Steffen, saksofon; Jonathan F. Horne, gitar; Bob Hoffnar, pedal steel; Joe McPhee, saksofon
Heilo/Grappa

«Religiøse folketonar» er eit utydeleg omgrep: oppfunne av nasjonalromantikarane, skriftfesta av folkemusikksamlarane, kanonisert gjennom koralbøkene og sidan popularisert gjennom møte med andre musikksjangrar, frå jazz til pop.

Folkemusikkrørsla har vore oppteken av å påpeika at fenomenet dreier seg om ein syngemåte meir enn særskilde melodiar (eller praksis meir enn objekt – for å tala meir akademisk). Samstundes har fleire av dei fremste nolevande utøvarane av denne delen av kulturarven vår, til dømes Sondre Bratland, Åsne Valland Nordli og Berit Opheim, markert seg som formidlarar gjennom samarbeid med musikarar med bakgrunn i klassisk, jazz og amerikansk tradisjonsmusikk – berre for å nemna dei mest utbreidde inspirasjonane.

Overraskande

Såleis skulle ein kunna tru at når ein norsk jazzbassist av internasjonalt format – jamvel busett i Austin i USA – vender attende til sin barndoms Oppdal for å laga plate basert på lokale salmemelodiar, vil det skje gjennom nostalgisk og pynteleg ærefrykt. Men her er det mange overraskingar:

Den første overraskinga er songaren Gunvor Fagerhaug Gustavsen, som – etter det eg kan sjå – platedebuterer her. Ho framfører melodiane på enkelt, men effektivt vis, utan kjenslevar posering, overdriven ornamentering eller andre forstyrrande verkemiddel som understrekar utøvaren meir enn teksten/melodien som skal formidlast.

Den andre overraskinga er at musikarane, med bakgrunn i frijazz og andre eksperimenterande uttrykk, frå veteranen Joe McPhee til kollegaar frå det hardtslåande bandet Young Mothers, har ei så fleksibel tilnærming til materialet: frå disiplinerte og velorganisert arrangement til meir ekstatiske og rytmisk lause utblåsingar.

Forfriskande

Den tredje overraskinga er at felespelaren Andreas Bjørkås, som er kombinert folkemusikar og klassisk fiolinist, går inn i denne konteksten på truverdig vis, for vanlegvis er det meir improviserande felespelarar som deltek i slike konstellasjonar. Men her tilfører Bjørkås ein fin balanse i uttrykket, mellom det tradisjonelle og det eksperimenterande.

Oppsummert: Det er forfriskande å høyra ei plate som nærmar seg fortidas tekstar, melodiar og framføringsmåtar på eit så usentimentalt vis – mellom det strenge og det frie.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast platemeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Folkemusikk/jazz

Ingebrigt Håker Flaten’s Village Songs:

Den signede dag

Ingebrigt Håker Flaten, bass; Gunnvor Fagerhaug Gustavsen, song; Andreas Bjørkås, fele; Daniel Dufour, trommer; Sterling Steffen, saksofon; Jonathan F. Horne, gitar; Bob Hoffnar, pedal steel; Joe McPhee, saksofon
Heilo/Grappa

«Religiøse folketonar» er eit utydeleg omgrep: oppfunne av nasjonalromantikarane, skriftfesta av folkemusikksamlarane, kanonisert gjennom koralbøkene og sidan popularisert gjennom møte med andre musikksjangrar, frå jazz til pop.

Folkemusikkrørsla har vore oppteken av å påpeika at fenomenet dreier seg om ein syngemåte meir enn særskilde melodiar (eller praksis meir enn objekt – for å tala meir akademisk). Samstundes har fleire av dei fremste nolevande utøvarane av denne delen av kulturarven vår, til dømes Sondre Bratland, Åsne Valland Nordli og Berit Opheim, markert seg som formidlarar gjennom samarbeid med musikarar med bakgrunn i klassisk, jazz og amerikansk tradisjonsmusikk – berre for å nemna dei mest utbreidde inspirasjonane.

Overraskande

Såleis skulle ein kunna tru at når ein norsk jazzbassist av internasjonalt format – jamvel busett i Austin i USA – vender attende til sin barndoms Oppdal for å laga plate basert på lokale salmemelodiar, vil det skje gjennom nostalgisk og pynteleg ærefrykt. Men her er det mange overraskingar:

Den første overraskinga er songaren Gunvor Fagerhaug Gustavsen, som – etter det eg kan sjå – platedebuterer her. Ho framfører melodiane på enkelt, men effektivt vis, utan kjenslevar posering, overdriven ornamentering eller andre forstyrrande verkemiddel som understrekar utøvaren meir enn teksten/melodien som skal formidlast.

Den andre overraskinga er at musikarane, med bakgrunn i frijazz og andre eksperimenterande uttrykk, frå veteranen Joe McPhee til kollegaar frå det hardtslåande bandet Young Mothers, har ei så fleksibel tilnærming til materialet: frå disiplinerte og velorganisert arrangement til meir ekstatiske og rytmisk lause utblåsingar.

Forfriskande

Den tredje overraskinga er at felespelaren Andreas Bjørkås, som er kombinert folkemusikar og klassisk fiolinist, går inn i denne konteksten på truverdig vis, for vanlegvis er det meir improviserande felespelarar som deltek i slike konstellasjonar. Men her tilfører Bjørkås ein fin balanse i uttrykket, mellom det tradisjonelle og det eksperimenterande.

Oppsummert: Det er forfriskande å høyra ei plate som nærmar seg fortidas tekstar, melodiar og framføringsmåtar på eit så usentimentalt vis – mellom det strenge og det frie.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast platemeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Foto: Erik Johansen / NTB

Ordskifte
PrebenAavitsland

Meir om seinfølgjer

Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Foto: Maria Jemeljanova / Fide

SjakkKunnskap
Atle Grønn

«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes
St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis