Kvalitetsmesser
Stjerna i solistlaget: den russiske sopranen Julia Lezhneva.
Foto: Decca
CD
Jan Dismas Zelenka:
Missa Sancti Josephi
Julia Lezhneva, sopran; m.fl.; Kammerchor und Barockorchester Stuttgart; dir.:
Frieder Bernius. Carus 2018
Den jamt høge kvaliteten på Jan Dismas Zelenkas (1679–1745) messetonesetjingar imponerer meg for kvar nye komposisjon som kjem meg for øyro. Etter denne bøhmiske kontrabassisten, som var hoffkomponist hjå August den Sterke i Dresden, er det overlevert 30 store messer. Missa Sancti Josephi frå 1732, som Kammerchor und Barockorchester Stuttgart her spelar med god stilkjensle, var bokstaveleg talt ei hårsbreidd unna å bli offer for bombinga av Dresden i februar 1945: Originalpartituret, den einaste kjelda, er brunsvidd i kantane.
Stykket syner Zelenkas eigenart som komponist. På den eine sida har me den moderne «Laudamus te»-satsen («Me lovar deg»), som på rokokkomaner har lynsnare, rytmisk intrikate melodiar i kombinasjon med nesten banalt enkle bassliner. På den andre sida finst arkaiserande, gamalkatolsk vokalpolyfoni à la renessansekomponisten Palestrina, som er mest utprega i satsen «Qui tollis peccata mundi» («Du som tek bort verdas synder»).
Stjerna i solistlaget er sopranen Julia Lezhneva, som demonstrer songleg akrobatikk av fyrste klasse. Men den operaaktige vibratoen ho dei siste åra har lagt seg til, tener henne ikkje til fordel.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
CD
Jan Dismas Zelenka:
Missa Sancti Josephi
Julia Lezhneva, sopran; m.fl.; Kammerchor und Barockorchester Stuttgart; dir.:
Frieder Bernius. Carus 2018
Den jamt høge kvaliteten på Jan Dismas Zelenkas (1679–1745) messetonesetjingar imponerer meg for kvar nye komposisjon som kjem meg for øyro. Etter denne bøhmiske kontrabassisten, som var hoffkomponist hjå August den Sterke i Dresden, er det overlevert 30 store messer. Missa Sancti Josephi frå 1732, som Kammerchor und Barockorchester Stuttgart her spelar med god stilkjensle, var bokstaveleg talt ei hårsbreidd unna å bli offer for bombinga av Dresden i februar 1945: Originalpartituret, den einaste kjelda, er brunsvidd i kantane.
Stykket syner Zelenkas eigenart som komponist. På den eine sida har me den moderne «Laudamus te»-satsen («Me lovar deg»), som på rokokkomaner har lynsnare, rytmisk intrikate melodiar i kombinasjon med nesten banalt enkle bassliner. På den andre sida finst arkaiserande, gamalkatolsk vokalpolyfoni à la renessansekomponisten Palestrina, som er mest utprega i satsen «Qui tollis peccata mundi» («Du som tek bort verdas synder»).
Stjerna i solistlaget er sopranen Julia Lezhneva, som demonstrer songleg akrobatikk av fyrste klasse. Men den operaaktige vibratoen ho dei siste åra har lagt seg til, tener henne ikkje til fordel.
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Foto: Dag Aanderaa
Pyntesjuke og luksuslov
Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.
Miridae, ei bladtege med oval form.
Foto: via Wikimedia Commons
Levande innsikt om døyande insekt
Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Pengegaloppen i ferjetoppen
Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»
Teikning: May Linn Clement