Kammermusikk frå Lom
Vev er sterkast i dei vare og gjennomsiktige partia.
FOLKEMUSIKK
Aslak Brimi kvartett:
Vev
Ta:lik
Aslak Brimi er ein av våre fremste folkemusikkutøvarar på vanleg fele – noko som mellom anna resulterte i at han vart kåra til «årets folkemusikar» under Folkelarm 2016. Brimi har si musikalske grunnopplæring frå Lom spelemannslag og har systematisk arbeidd med å tileigna seg den eldre folkemusikken i regionen. Men samstundes er han, som så mange av unge folkemusikarar, oppteken av nyare samspelsformer.
Instrumentering
Det er inga overrasking at sambygdingen Bjørn Kåre Odde (fele/bratsj) er ein del av kvartetten. Men elles er instrumenteringa på denne plata nokså uvanleg: Gitarist Espen Wensaas, som like ofte spelar cister, tilfører eit barokkliknande preg, medan lyden av Svein Tore Werstad sin barytonsaksofon minner om jazz, sjølv om han i staden for å briljera med virtuose soloar, stor sett tek ansvar for basslinene.
Stilblanding
Mange av dei nye folkemusikkonstellasjonane dyrkar stilblanding, og mykje av inspirasjonen er henta frå Sverige, der jamming og gruppespel har ei lengre historie enn hjå oss. Opningssporet «Källmann» er eit typisk døme på dette, men frå neste spor, «Metakjelda» tek musikken ei anna retning: Dette er ein springleik Brimi har skrive til inspiratoren Ola Grøsland, og her ligg nyansane i frasering og samspel nærare klassisk musikk enn den feststemte folkemusikken.
Og det er nettopp i dei meir vare og gjennomsiktige partia musikken er på sitt sterkaste. Dette er kammermusikk så god som nokon.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast platemeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
FOLKEMUSIKK
Aslak Brimi kvartett:
Vev
Ta:lik
Aslak Brimi er ein av våre fremste folkemusikkutøvarar på vanleg fele – noko som mellom anna resulterte i at han vart kåra til «årets folkemusikar» under Folkelarm 2016. Brimi har si musikalske grunnopplæring frå Lom spelemannslag og har systematisk arbeidd med å tileigna seg den eldre folkemusikken i regionen. Men samstundes er han, som så mange av unge folkemusikarar, oppteken av nyare samspelsformer.
Instrumentering
Det er inga overrasking at sambygdingen Bjørn Kåre Odde (fele/bratsj) er ein del av kvartetten. Men elles er instrumenteringa på denne plata nokså uvanleg: Gitarist Espen Wensaas, som like ofte spelar cister, tilfører eit barokkliknande preg, medan lyden av Svein Tore Werstad sin barytonsaksofon minner om jazz, sjølv om han i staden for å briljera med virtuose soloar, stor sett tek ansvar for basslinene.
Stilblanding
Mange av dei nye folkemusikkonstellasjonane dyrkar stilblanding, og mykje av inspirasjonen er henta frå Sverige, der jamming og gruppespel har ei lengre historie enn hjå oss. Opningssporet «Källmann» er eit typisk døme på dette, men frå neste spor, «Metakjelda» tek musikken ei anna retning: Dette er ein springleik Brimi har skrive til inspiratoren Ola Grøsland, og her ligg nyansane i frasering og samspel nærare klassisk musikk enn den feststemte folkemusikken.
Og det er nettopp i dei meir vare og gjennomsiktige partia musikken er på sitt sterkaste. Dette er kammermusikk så god som nokon.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast platemeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.
Foto: Andreas Roksvåg
Syltynt
E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.
Eskil Skjeldal har skrive fleire bøker, både sakprosa og romanar.
Foto: Vegard Giskehaug
Der mørkeret bur
Eskil Skjeldal er ikkje redd for å gå dit det gjer mest vondt.
Foto: Terje Pedersen / NTB
Tendensiøs statistikk om senfølger
Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.
Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)
Foto: Javad Parsa / NTB
Bedre forhold for villreinen
Villreinen som lever i fjellområdene i Sør-Norge, sliter. Skal vi lykkes med å snu utviklingen, må vi finne løsninger sammen.
Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».
Foto: Ida Lødemel Tvedt
Krossveg i den georgiske draumen
TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.