JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMusikk

John Abercrombie

John Abercrombie formidlar elegante og grasiøse frasar på gitaren, gjerne avløyst av råare og uventa tonesprang.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
John Abercrombi på scena under Bratislava Jazz Days i 2007.

John Abercrombi på scena under Bratislava Jazz Days i 2007.

Foto: Filip Drabek / Wikimedia

John Abercrombi på scena under Bratislava Jazz Days i 2007.

John Abercrombi på scena under Bratislava Jazz Days i 2007.

Foto: Filip Drabek / Wikimedia

3206
20180105

John
Abercrombie

Tilrådd lytting:

Timeless (ECM,1974)

Gateway (ECM, 1975)

Gateway 2 (ECM, 1977)

Eventyr (med Jan Garbarek, ECM 1980)

The Third Quartet (ECM, 2006)

3206
20180105

John
Abercrombie

Tilrådd lytting:

Timeless (ECM,1974)

Gateway (ECM, 1975)

Gateway 2 (ECM, 1977)

Eventyr (med Jan Garbarek, ECM 1980)

The Third Quartet (ECM, 2006)

Gitarmeisteren John Abercrombie skulle etter planen ha stått på scena på Victoria Nasjonal Jazzscene i Oslo i fjor haust. Eg hadde sett meg ut nett denne konserten alt tidleg i vår, klar for å reisa eins ærend for å endeleg få oppleva ein av mine absolutte favorittar innan moderne jazzgitar på scena. Slik ville ikkje lagnaden det. Abercrombie gjekk bort i august, 72 år gamal.

John Abercrombie (fødd 1944), frå New York, var ei sentral røyst i det nye, opne og klangbaserte jazzuttrykket som oppstod på 1970-talet kring det tyske plateselskapet ECM.

Tidlegare hadde Abercrombie fokusert på meir standard jazzuttrykk og spelt jazzblues og bebop i orgeltrio, men etter kvart som han vart ein del av den nye generasjonen ECM-artistar, utvida han paletten og gjorde innspelingar og konsertar med meir utforskande musikarar, som til dømes 12-strengsgitarist Ralph Towner, sitarspelar Collin Walcott, trompetist Don Cherry, perkusjonist Nana Vasconcelos og Jan Garbarek.

Særleg dei fyrste innspelingane frå midten av 1970-talet med jazzrocktrioen Gateway, saman med bassist Dave Holland og trommeslager Jack DeJohnette, begge kjende for samarbeid med Miles Davis, står sterkt i diskografien hans.

Elegante frasar

Musikken Abercrombie spelar, driv frå eksperimenterande og psykedeliske klangar i ein slags futuristisk Jimi Hendrix-inspirert stil, til meir trygge, velkjende og velspelte standardmelodiar, i tradisjonen etter folk som gitarlegendene Jim Hall og Wes Montgomery.

Eit sentralt element i Abercrombies spel er mykje luft mellom linjene, som om han stoggar og trekker pusten etter kvar frase, og lèt resten av lydbiletet – eller stilla – få vera i fred, til dess han har ei ny linje klar. Dette er ikkje sjølvsagt for improviserande gitaristar eller pianistar, då ein på desse instrumenta kan arbeide opp teknikk som gjer at ein godt kan rasa vidare, og spele så lange linjer over så lang tid ein berre kan og vil. Her har John Abercrombie meir til felles med blåsarar og songarar i måten han vel å byggja opp komposisjonen i augneblinken.

Stilskapar

Forutan å vera ein stilskapar innan gitarimprovisasjon er Abercrombie ein komponist med ei heilt eiga røyst. Sjekk i den samanhengen ut den særs velkomponerte låten «Sing Song», frå albumet Gateway 2. Han er eit godt døme på gitaristens særmerkte skrivemåte, som er både artikulert, nyansert og samstundes open og grenselaus i tolkingsmoglegheiter. Gateway-albuma viser også den makelause gåva han har til sensitivt og lyttande samspel, gjennom både lange friimproviserte strekk og meir gjennomkomponerte parti.

I tillegg til å gje ut mange soloalbum for selskapet ECM har John Abercrombie òg vore sentral som gjestemusikar på ei mengd innspelingar. Her finst mykje storarta musisering å dykka ned i, frå over fire tiår.

Stein Urheim

Stein Urheim er musikar og fast skribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Gitarmeisteren John Abercrombie skulle etter planen ha stått på scena på Victoria Nasjonal Jazzscene i Oslo i fjor haust. Eg hadde sett meg ut nett denne konserten alt tidleg i vår, klar for å reisa eins ærend for å endeleg få oppleva ein av mine absolutte favorittar innan moderne jazzgitar på scena. Slik ville ikkje lagnaden det. Abercrombie gjekk bort i august, 72 år gamal.

John Abercrombie (fødd 1944), frå New York, var ei sentral røyst i det nye, opne og klangbaserte jazzuttrykket som oppstod på 1970-talet kring det tyske plateselskapet ECM.

Tidlegare hadde Abercrombie fokusert på meir standard jazzuttrykk og spelt jazzblues og bebop i orgeltrio, men etter kvart som han vart ein del av den nye generasjonen ECM-artistar, utvida han paletten og gjorde innspelingar og konsertar med meir utforskande musikarar, som til dømes 12-strengsgitarist Ralph Towner, sitarspelar Collin Walcott, trompetist Don Cherry, perkusjonist Nana Vasconcelos og Jan Garbarek.

Særleg dei fyrste innspelingane frå midten av 1970-talet med jazzrocktrioen Gateway, saman med bassist Dave Holland og trommeslager Jack DeJohnette, begge kjende for samarbeid med Miles Davis, står sterkt i diskografien hans.

Elegante frasar

Musikken Abercrombie spelar, driv frå eksperimenterande og psykedeliske klangar i ein slags futuristisk Jimi Hendrix-inspirert stil, til meir trygge, velkjende og velspelte standardmelodiar, i tradisjonen etter folk som gitarlegendene Jim Hall og Wes Montgomery.

Eit sentralt element i Abercrombies spel er mykje luft mellom linjene, som om han stoggar og trekker pusten etter kvar frase, og lèt resten av lydbiletet – eller stilla – få vera i fred, til dess han har ei ny linje klar. Dette er ikkje sjølvsagt for improviserande gitaristar eller pianistar, då ein på desse instrumenta kan arbeide opp teknikk som gjer at ein godt kan rasa vidare, og spele så lange linjer over så lang tid ein berre kan og vil. Her har John Abercrombie meir til felles med blåsarar og songarar i måten han vel å byggja opp komposisjonen i augneblinken.

Stilskapar

Forutan å vera ein stilskapar innan gitarimprovisasjon er Abercrombie ein komponist med ei heilt eiga røyst. Sjekk i den samanhengen ut den særs velkomponerte låten «Sing Song», frå albumet Gateway 2. Han er eit godt døme på gitaristens særmerkte skrivemåte, som er både artikulert, nyansert og samstundes open og grenselaus i tolkingsmoglegheiter. Gateway-albuma viser også den makelause gåva han har til sensitivt og lyttande samspel, gjennom både lange friimproviserte strekk og meir gjennomkomponerte parti.

I tillegg til å gje ut mange soloalbum for selskapet ECM har John Abercrombie òg vore sentral som gjestemusikar på ei mengd innspelingar. Her finst mykje storarta musisering å dykka ned i, frå over fire tiår.

Stein Urheim

Stein Urheim er musikar og fast skribent i Dag og Tid.

Eit sentralt element i Abercrombies spel er mykje luft mellom linjene.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Foto: Erik Johansen / NTB

Ordskifte
PrebenAavitsland

Meir om seinfølgjer

Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Foto: Maria Jemeljanova / Fide

SjakkKunnskap
Atle Grønn

«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes
St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis