Heksejakthyl
Bad Witch er ei hektisk plate om dagens sosiopolitiske klima.
Rock
Nine Inch Nails:
Bad Witch
The Null Corporation
Vel er vi midt i badesesongen, men Bad Witch – det niande studioalbumet til det amerikanske industrirockebandet Nine Inch Nails – kan verke som ein problematisk tittel i vår #metoo-forsynte opplysningstid. Ved nærare ettertanke kjem ein fram til følgjande: Medan «heks» ofte vert brukt – feilaktig – som nedsetjande term for kvinner, er den vonde heksa her snarare Donald Trump og regjeringa hans, som ofte hevdar å bli utsett for «heksejakt».
Gildet startar med «Shit Mirror», ei svært industriell rockesak med forvrengd pumpebass, forvrengd surferockrytmikk og forvrengd hylevokal som ved første øyrekast fort kan forvekslast med det meste innan industriell rock frå siste halvdel av 90-åra. Det er knapt nyskapande – før ein abrupt dobbel heilpause like før det andre minuttet varslar om skifta som skal kome: Andresporet «Ahead of Ourselves» er eit hektisk vitnesbyrd om det sosiale mediestyrte, kakofoniske offentlege ordskiftet, og læt som ein industrirockvariant av James Browns dissonansdrivne funk. Instrumentalsporet «Play the Goddamned Part» startar som ein forvridd cover av New Orders «Blue Monday», tar snart ein ekskursjon ut i jazzterritoriet og endar opp i eit nordafrikansk postapokalyptisk ørkenlandskap.
Stundom læt frontmann Trent Reznor overraskande lik David Bowie når han messar fram repeterande verseliner marinerte i generell eksistensiell angst det er lett å kjenne seg att i. Med Bad Witch har industrirockeveteranane klart å finne seg sjølv på nytt – med mykje saksofon blanda inn i miksen.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Nine Inch Nails:
Bad Witch
The Null Corporation
Vel er vi midt i badesesongen, men Bad Witch – det niande studioalbumet til det amerikanske industrirockebandet Nine Inch Nails – kan verke som ein problematisk tittel i vår #metoo-forsynte opplysningstid. Ved nærare ettertanke kjem ein fram til følgjande: Medan «heks» ofte vert brukt – feilaktig – som nedsetjande term for kvinner, er den vonde heksa her snarare Donald Trump og regjeringa hans, som ofte hevdar å bli utsett for «heksejakt».
Gildet startar med «Shit Mirror», ei svært industriell rockesak med forvrengd pumpebass, forvrengd surferockrytmikk og forvrengd hylevokal som ved første øyrekast fort kan forvekslast med det meste innan industriell rock frå siste halvdel av 90-åra. Det er knapt nyskapande – før ein abrupt dobbel heilpause like før det andre minuttet varslar om skifta som skal kome: Andresporet «Ahead of Ourselves» er eit hektisk vitnesbyrd om det sosiale mediestyrte, kakofoniske offentlege ordskiftet, og læt som ein industrirockvariant av James Browns dissonansdrivne funk. Instrumentalsporet «Play the Goddamned Part» startar som ein forvridd cover av New Orders «Blue Monday», tar snart ein ekskursjon ut i jazzterritoriet og endar opp i eit nordafrikansk postapokalyptisk ørkenlandskap.
Stundom læt frontmann Trent Reznor overraskande lik David Bowie når han messar fram repeterande verseliner marinerte i generell eksistensiell angst det er lett å kjenne seg att i. Med Bad Witch har industrirockeveteranane klart å finne seg sjølv på nytt – med mykje saksofon blanda inn i miksen.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.
Foto: Maria Gros Vatne
Frå draum til sorg
Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».
Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.
Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild
«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbeltgjengeri»
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.
Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret
Kven har makt over kven?
Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.
The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkfilmen Strange Darling tuklar med tida for å trekke i gang tankane.
Sveinung Rotevatn (V), som ser opp, talte ikkje under behandlinga av den nye abortlova 3. desember. Den som gjekk fram til talarstolen flest gonger, var Marian Hussein (SV).
Foto: Thomas Fure / AP / NTB
Mors liv i salen
Debatten vi fekk høyre då den nye abortlova blei behandla tysdag, strekte seg frå 10.00 til 14.30, frå 1915 til framtida og frå fosteret til den store verda.