JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMusikk

Heksejakthyl

Bad Witch er ei hektisk plate om dagens sosiopolitiske klima.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1723
20180713
1723
20180713

Rock

Nine Inch Nails:

Bad Witch

The Null Corporation

Vel er vi midt i badesesongen, men Bad Witch – det niande studioalbumet til det amerikanske industrirockebandet Nine Inch Nails – kan verke som ein problematisk tittel i vår #metoo-forsynte opplysningstid. Ved nærare ettertanke kjem ein fram til følgjande: Medan «heks» ofte vert brukt – feilaktig – som nedsetjande term for kvinner, er den vonde heksa her snarare Donald Trump og regjeringa hans, som ofte hevdar å bli utsett for «heksejakt».

Gildet startar med «Shit Mirror», ei svært industriell rockesak med forvrengd pumpebass, forvrengd surferockrytmikk og forvrengd hylevokal som ved første øyrekast fort kan forvekslast med det meste innan industriell rock frå siste halvdel av 90-åra. Det er knapt nyskapande – før ein abrupt dobbel heilpause like før det andre minuttet varslar om skifta som skal kome: Andresporet «Ahead of Ourselves» er eit hektisk vitnesbyrd om det sosiale mediestyrte, kakofoniske offentlege ordskiftet, og læt som ein industrirockvariant av James Browns dissonansdrivne funk. Instrumentalsporet «Play the Goddamned Part» startar som ein forvridd cover av New Orders «Blue Monday», tar snart ein ekskursjon ut i jazzterritoriet og endar opp i eit nordafrikansk postapokalyptisk ørkenlandskap.

Stundom læt frontmann Trent Reznor overraskande lik David Bowie når han messar fram repeterande verseliner marinerte i generell eksistensiell angst det er lett å kjenne seg att i. Med Bad Witch har industrirockeveteranane klart å finne seg sjølv på nytt – med mykje saksofon blanda inn i miksen.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Nine Inch Nails:

Bad Witch

The Null Corporation

Vel er vi midt i badesesongen, men Bad Witch – det niande studioalbumet til det amerikanske industrirockebandet Nine Inch Nails – kan verke som ein problematisk tittel i vår #metoo-forsynte opplysningstid. Ved nærare ettertanke kjem ein fram til følgjande: Medan «heks» ofte vert brukt – feilaktig – som nedsetjande term for kvinner, er den vonde heksa her snarare Donald Trump og regjeringa hans, som ofte hevdar å bli utsett for «heksejakt».

Gildet startar med «Shit Mirror», ei svært industriell rockesak med forvrengd pumpebass, forvrengd surferockrytmikk og forvrengd hylevokal som ved første øyrekast fort kan forvekslast med det meste innan industriell rock frå siste halvdel av 90-åra. Det er knapt nyskapande – før ein abrupt dobbel heilpause like før det andre minuttet varslar om skifta som skal kome: Andresporet «Ahead of Ourselves» er eit hektisk vitnesbyrd om det sosiale mediestyrte, kakofoniske offentlege ordskiftet, og læt som ein industrirockvariant av James Browns dissonansdrivne funk. Instrumentalsporet «Play the Goddamned Part» startar som ein forvridd cover av New Orders «Blue Monday», tar snart ein ekskursjon ut i jazzterritoriet og endar opp i eit nordafrikansk postapokalyptisk ørkenlandskap.

Stundom læt frontmann Trent Reznor overraskande lik David Bowie når han messar fram repeterande verseliner marinerte i generell eksistensiell angst det er lett å kjenne seg att i. Med Bad Witch har industrirockeveteranane klart å finne seg sjølv på nytt – med mykje saksofon blanda inn i miksen.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Foto: Maria Gros Vatne

FilmKultur
Mona Louise Dysvik Mørk

Frå draum til sorg

Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».

Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.

Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.

Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild

BokMeldingar
Oddmund Hagen

«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbelt­gjengeri»

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Kven har makt over kven?

Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis