JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMusikk

Heilstøypt samspel

Kvar minste detalj frå instrumenta står tydeleg fram.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1905
20180504
1905
20180504

Verdsmusikk

Sigurd Hole Trio:

Encounters

Sigurd Hole: kontrabass, Håkon Aase: fiolin/kantele, Jarle Vespestad: trommer
Elvesang

Norske jazzmusikarar som lèt seg inspirera av ulike slag folkemusikk, finst det mange av. Somme av dei spelar saman med folkemusikarar frå ulike delar av verda, og andre låner folkemelodiar som dei utformar på sitt eige vis. Men Sigurd Hole Trio har valt å gå ein annan veg: All musikken på plata er komponert av Hole og Aase, og det er ingen gjestemusikarar som representerer «det etniske».

Einskilde element, som ornamenterte fiolinfraseringar og Vespestads bruk av til dømes handtrommer, minner av og til om ein slags ubestemmeleg midtausteninspirert musikk. Men dette er likevel ikkje pastisj eller naiv eksotisme. Musikken står på eigne bein av fylgjande grunnar: Arrangement og lydproduksjon er klår og gjennomsiktig. Kvar minste detalj frå instrumenta står tydeleg fram, og musikarane overspelar aldri. Dette er stramt og edrueleg, men utan å verta stivt og strengt. Ofte er musikken basert på relativt enkle, repeterte figurar i strengeinstrumenta, over spartansk instrumentert, men rytmisk effektiv perkusjon. Trass i eit tilbakehalde uttrykk nyttar likevel musikarane potensialet frå instrumenta sine optimalt, som strykebass i høgt register, overtonar og tremolo. Men dei er heller ikkje redde for å sleppa til ei og anna smektande melodiføring.

Ofte er prosjekt av denne typen skjemde av ein krampaktig vilje til å vere eksotisk, der gjerne dei eksotiske signala (som ikkje-vestlege skalatypar, kvarttonar og danserytmar) vert overdrivne. Men slik er det ikkje her. Dette er førsteklasses samspel av virtuose musikarar som ikkje fell for freistinga til å briljera, men held roa gjennom heile plata.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast platemeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Verdsmusikk

Sigurd Hole Trio:

Encounters

Sigurd Hole: kontrabass, Håkon Aase: fiolin/kantele, Jarle Vespestad: trommer
Elvesang

Norske jazzmusikarar som lèt seg inspirera av ulike slag folkemusikk, finst det mange av. Somme av dei spelar saman med folkemusikarar frå ulike delar av verda, og andre låner folkemelodiar som dei utformar på sitt eige vis. Men Sigurd Hole Trio har valt å gå ein annan veg: All musikken på plata er komponert av Hole og Aase, og det er ingen gjestemusikarar som representerer «det etniske».

Einskilde element, som ornamenterte fiolinfraseringar og Vespestads bruk av til dømes handtrommer, minner av og til om ein slags ubestemmeleg midtausteninspirert musikk. Men dette er likevel ikkje pastisj eller naiv eksotisme. Musikken står på eigne bein av fylgjande grunnar: Arrangement og lydproduksjon er klår og gjennomsiktig. Kvar minste detalj frå instrumenta står tydeleg fram, og musikarane overspelar aldri. Dette er stramt og edrueleg, men utan å verta stivt og strengt. Ofte er musikken basert på relativt enkle, repeterte figurar i strengeinstrumenta, over spartansk instrumentert, men rytmisk effektiv perkusjon. Trass i eit tilbakehalde uttrykk nyttar likevel musikarane potensialet frå instrumenta sine optimalt, som strykebass i høgt register, overtonar og tremolo. Men dei er heller ikkje redde for å sleppa til ei og anna smektande melodiføring.

Ofte er prosjekt av denne typen skjemde av ein krampaktig vilje til å vere eksotisk, der gjerne dei eksotiske signala (som ikkje-vestlege skalatypar, kvarttonar og danserytmar) vert overdrivne. Men slik er det ikkje her. Dette er førsteklasses samspel av virtuose musikarar som ikkje fell for freistinga til å briljera, men held roa gjennom heile plata.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast platemeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis