JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMusikk

Guro Heddeli i ny klangbunad

Tradisjonell song smeltar saman med nye musikkimpulsar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1659
20171027
1659
20171027

FOLKEMUSIKK

Ingebjørg Lognvik Reinholdt:

Songen om Guro

Ingebjørg Longvik Reinholdt, song; Sarah-Jane Summers, bratsj/fele; JuhanI Silvola, gitarar; Morten Kvam, kontrabass
Ta:lik

Denne plata sameinar to dominerande hovudtendensar i nyare norsk folkemusikk: den attendeskodande og den utprøvande. Det tekstlege utgangspunktet er dobbelt attendeskodande: Jørund Telnes’ diktsyklus om Guro Heddeli frå 1880, som er basert på forteljartradisjon i Telemark som omhandlar tida før svartedauden. Og syngemåten til Ingebjørg Longvik Reinholdt er basert på tradisjonell kveding.

Resten av det som kling frå plata, er derimot prega av heilt andre impulsar enn Telemarks stolte fortid. Kontrabassist Morten Kvam har bakgrunn frå jazz og blues, gitarist Juhani Silvolas dugleik i rock og pop skin tydeleg gjennom (sjølv om han her held seg til akustisk gitar), og Sarah-Jane Summers’ keltiskprega feletonar har eit heilt anna uttrykk enn hardingfelespelet i Telemark.

Så langt kan det sjå ut som om eg er i ferd med å skissera eit formidabelt stilbrot, men det gledelege er at det er det motsette som skjer: Den tradisjonelle syngemåten smeltar fint saman med dei tilførte impulsane. Og dette kjem av at alle utøvarar meistrar den vanskelege balansegangen det er å blanda ulike stilartar utan at det verkar stivt eller poserande. Det er ingenting her som kjennest framandt.

Teknikar Roar Nilsen har dessutan kledd produksjonen, som vart spela inn i Flatdal kyrkje, i eit varmt, men nøkternt lydbilete.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar og fast folkemusikkmeldar
i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

FOLKEMUSIKK

Ingebjørg Lognvik Reinholdt:

Songen om Guro

Ingebjørg Longvik Reinholdt, song; Sarah-Jane Summers, bratsj/fele; JuhanI Silvola, gitarar; Morten Kvam, kontrabass
Ta:lik

Denne plata sameinar to dominerande hovudtendensar i nyare norsk folkemusikk: den attendeskodande og den utprøvande. Det tekstlege utgangspunktet er dobbelt attendeskodande: Jørund Telnes’ diktsyklus om Guro Heddeli frå 1880, som er basert på forteljartradisjon i Telemark som omhandlar tida før svartedauden. Og syngemåten til Ingebjørg Longvik Reinholdt er basert på tradisjonell kveding.

Resten av det som kling frå plata, er derimot prega av heilt andre impulsar enn Telemarks stolte fortid. Kontrabassist Morten Kvam har bakgrunn frå jazz og blues, gitarist Juhani Silvolas dugleik i rock og pop skin tydeleg gjennom (sjølv om han her held seg til akustisk gitar), og Sarah-Jane Summers’ keltiskprega feletonar har eit heilt anna uttrykk enn hardingfelespelet i Telemark.

Så langt kan det sjå ut som om eg er i ferd med å skissera eit formidabelt stilbrot, men det gledelege er at det er det motsette som skjer: Den tradisjonelle syngemåten smeltar fint saman med dei tilførte impulsane. Og dette kjem av at alle utøvarar meistrar den vanskelege balansegangen det er å blanda ulike stilartar utan at det verkar stivt eller poserande. Det er ingenting her som kjennest framandt.

Teknikar Roar Nilsen har dessutan kledd produksjonen, som vart spela inn i Flatdal kyrkje, i eit varmt, men nøkternt lydbilete.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar og fast folkemusikkmeldar
i Dag og Tid.

Fleire artiklar

I den fyrste talen Keir Starmer heldt framfor Downing Street nr. 10, var han visjonær og energisk som få.

I den fyrste talen Keir Starmer heldt framfor Downing Street nr. 10, var han visjonær og energisk som få.

Foto: Toby Melville / Reuters / NTB

Samfunn

Røyster tel, valsystemet avgjer

Ikkje mange fleire britar røysta Labour i Storbritannia i år enn i 2019. Men røystene fordelte seg annleis. Det gav eit maktskifte.

Bernt Hagtvet
I den fyrste talen Keir Starmer heldt framfor Downing Street nr. 10, var han visjonær og energisk som få.

I den fyrste talen Keir Starmer heldt framfor Downing Street nr. 10, var han visjonær og energisk som få.

Foto: Toby Melville / Reuters / NTB

Samfunn

Røyster tel, valsystemet avgjer

Ikkje mange fleire britar røysta Labour i Storbritannia i år enn i 2019. Men røystene fordelte seg annleis. Det gav eit maktskifte.

Bernt Hagtvet
Slik er byen Roma teikna i Nürnberg-krønika.

Slik er byen Roma teikna i Nürnberg-krønika.

Foto: Terje Tøgard / Orfeus

BokMeldingar
Gjert Vestrheim

Ein milepåle i europeisk bokhistorie

Hartmann Schedels verdshistorie, som vart trykt i Nürnberg i 1493, er mor til alle salongbordbøker.

Jubileumsfeiring for Kristenretten på Moster i år.

Jubileumsfeiring for Kristenretten på Moster i år.

Foto: Silje Katrine Robinson / NTB

Ordskifte
Eivor Andersen Oftestad

Fordommar på leseglasa

Det finst sjølvsagt nestekjærleik både i andre kulturar enn den kristne og hos folk som «ikkje trur» at mennesket er skapt i Guds bilete.

Gunnar Stubseid.

Gunnar Stubseid.

Foto: Stubseid.no

MinneordSamfunn
Hallvard T. Bjørgum

Gunnar Stubseid

(1948­–2024)

Helene Uri har doktorgrad i språkvitskap og arbeidde i tolv år ved Universitetet i Oslo før ho sa opp for å skrive på heiltid.

Helene Uri har doktorgrad i språkvitskap og arbeidde i tolv år ved Universitetet i Oslo før ho sa opp for å skrive på heiltid.

Foto: Julie Pike / Gyldendal

LitteraturKultur

Djupdykk i den digitaliserte litteraturen

Er det rett at kvinnelege forfattarar nyttar fleire adjektiv enn mannlege kollegaer? Eller superlativ? Kva med bannord? Kven er «Den norske Hemingway»?

Jan H. Landro
Helene Uri har doktorgrad i språkvitskap og arbeidde i tolv år ved Universitetet i Oslo før ho sa opp for å skrive på heiltid.

Helene Uri har doktorgrad i språkvitskap og arbeidde i tolv år ved Universitetet i Oslo før ho sa opp for å skrive på heiltid.

Foto: Julie Pike / Gyldendal

LitteraturKultur

Djupdykk i den digitaliserte litteraturen

Er det rett at kvinnelege forfattarar nyttar fleire adjektiv enn mannlege kollegaer? Eller superlativ? Kva med bannord? Kven er «Den norske Hemingway»?

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis