JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMusikk

Fridom gjennom sjølvdisiplin

Knut Kvifte Nesheim vil ikkje låsa seg i etablerte stilistiske kategoriar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Knut Kvifte Nesheim er komponist, trommeslagar og vibrafonist.

Knut Kvifte Nesheim er komponist, trommeslagar og vibrafonist.

Pressefoto

Knut Kvifte Nesheim er komponist, trommeslagar og vibrafonist.

Knut Kvifte Nesheim er komponist, trommeslagar og vibrafonist.

Pressefoto

2232
20180810
2232
20180810

Samtidsmusikk

Knut Kvifte Nesheim:

Results

One Take Records

Denne plata er sett saman av sju spor musikk for solotrommesett. Mannen bak verket er Knut Kvifte Nesheim, som på nettsida si presenterer seg som trommeslagar, vibrafonist og komponist som arbeider med jazz, folkemusikk, improvisasjon og alt innimellom. Det er med andre ord tale om ein musikar som ikkje vil låsa seg i etablerte stilistiske kategoriar – noko han ikkje er åleine om for tida.

Det meste av musikk for soloslagverk som er laga i den vestlege verda (inkludert Noreg), kan vanlegvis kategoriserast som «samtidsmusikk» eller «moderne jazz» (eventuelt «frijazz»). Medan «samtidsversjonen» ofte er prega av ekstremt kontrollerte detaljar på mikronivået (oftast med utgangspunkt i eit svært komplisert partitur), er den «friimproviserte» versjonen helst prega av ekstatiske kaskadar av lyd, gjerne utan fast metrum (eller takt, som det heiter i kvardagsspråket).

Nesheim synest å vera sterkt medviten om desse to ytterpunkta og vel difor ein annan veg: I presentasjonen av prosjektet seier han ingenting om verken sjanger eller arbeidsmetode. I staden gjev han oss overraskande hint ved hjelp av den visuelle utforminga av LP-omslaget: På eit fotografi av ei einsleg flaske energidrykk er tittelen Results skriven loddrett (som i eit kryssord), medan titlane er skrivne vassrett, på tvers av platetittelen. Og titlane (som «Hard Work», «Goals» og «No Excuses») fylgjer opp heilskapskonseptet, der disiplin, målretting og kontroll synest å stå i høgsetet.

Men det visuelle og tekstlege er ikkje berre «image» eller «gimmick» som det heiter i den anglifiserte kunstterminologien. For alle spor på plata er prega av den same viljen til avgrensing og sjølvdisiplin. «Låtane» eller «satsane» (alt etter kva sosiomusikalsk utgangspunkt ein har) er korte, prega av nokre få klanglege idear og gjennomførte med utvalde delar av det uendelege arsenalet med lydvariasjonar i slagverkverda. Knut Kvifte Nesheim har funne improvisatorisk fridom gjennom disiplin meir enn ekstase.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Samtidsmusikk

Knut Kvifte Nesheim:

Results

One Take Records

Denne plata er sett saman av sju spor musikk for solotrommesett. Mannen bak verket er Knut Kvifte Nesheim, som på nettsida si presenterer seg som trommeslagar, vibrafonist og komponist som arbeider med jazz, folkemusikk, improvisasjon og alt innimellom. Det er med andre ord tale om ein musikar som ikkje vil låsa seg i etablerte stilistiske kategoriar – noko han ikkje er åleine om for tida.

Det meste av musikk for soloslagverk som er laga i den vestlege verda (inkludert Noreg), kan vanlegvis kategoriserast som «samtidsmusikk» eller «moderne jazz» (eventuelt «frijazz»). Medan «samtidsversjonen» ofte er prega av ekstremt kontrollerte detaljar på mikronivået (oftast med utgangspunkt i eit svært komplisert partitur), er den «friimproviserte» versjonen helst prega av ekstatiske kaskadar av lyd, gjerne utan fast metrum (eller takt, som det heiter i kvardagsspråket).

Nesheim synest å vera sterkt medviten om desse to ytterpunkta og vel difor ein annan veg: I presentasjonen av prosjektet seier han ingenting om verken sjanger eller arbeidsmetode. I staden gjev han oss overraskande hint ved hjelp av den visuelle utforminga av LP-omslaget: På eit fotografi av ei einsleg flaske energidrykk er tittelen Results skriven loddrett (som i eit kryssord), medan titlane er skrivne vassrett, på tvers av platetittelen. Og titlane (som «Hard Work», «Goals» og «No Excuses») fylgjer opp heilskapskonseptet, der disiplin, målretting og kontroll synest å stå i høgsetet.

Men det visuelle og tekstlege er ikkje berre «image» eller «gimmick» som det heiter i den anglifiserte kunstterminologien. For alle spor på plata er prega av den same viljen til avgrensing og sjølvdisiplin. «Låtane» eller «satsane» (alt etter kva sosiomusikalsk utgangspunkt ein har) er korte, prega av nokre få klanglege idear og gjennomførte med utvalde delar av det uendelege arsenalet med lydvariasjonar i slagverkverda. Knut Kvifte Nesheim har funne improvisatorisk fridom gjennom disiplin meir enn ekstase.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis