For cello åleine
Bjørg Lewis spelar tre av Johann Sebastian Bachs (1685–1750) suitar for cello solo.
Foto: Andrew Redpath
CD
Johann Sebastian Bach:
Cello Suites
Bjørg Lewis, cello. LAWO 2018
J.S. Bachs solomusikk for melodiinstrument sluttar aldri å fascinera. Betre enn nokon annan barokkomponist greier han å skapa ein illusjon av at det er to instrument som spelar. Dette oppnår han gjennom raffinert bruk av «løynd tostemmigheit» i komposisjonen som gjev inntrykk av at solisten akkompagnerer seg sjølv. På soloalbumet sitt spelar Bjørg Lewis tre av Bachs cellosuitar. Til liks med klaverpartitaane er desse samansette av eit forspel (preludium), fylgt av ei rekkje stiliserte barokkdansar med kontrasterande karakterar.
Korleis skal me skildra Lewis’ framføring? I fleire av dei raske satsane tykkjer eg at karakterane blir utydelege. Eg tenkjer til dømes på allemande-satsen frå Cellosuite nr. 3 i C-dur, BWV 1009, som ho spelar svært snøgt. Ja, det læt stundom hektisk, noko som òg svekkjer den løynde tostemmigheita i komposisjonane. Det blir nemleg ikkje tid til å markera kva som er meloditonar, og kva som er basstonar.
Betre fungerer satsane som går i langsamt eller moderat tempo, til dømes sarabande-satsen frå Cellosuite nr. 2 i d-moll, BWV 1008, der Lewis’ gravitetiske spel gjev musikken eigenart. Dette gjeld òg den doble menuett-satsen i same suite, der ho tek seg ordentleg tid til å leggja vekt på dei trykktunge slaga i takten, noko som skaper umiskjenneleg dansepreg.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
CD
Johann Sebastian Bach:
Cello Suites
Bjørg Lewis, cello. LAWO 2018
J.S. Bachs solomusikk for melodiinstrument sluttar aldri å fascinera. Betre enn nokon annan barokkomponist greier han å skapa ein illusjon av at det er to instrument som spelar. Dette oppnår han gjennom raffinert bruk av «løynd tostemmigheit» i komposisjonen som gjev inntrykk av at solisten akkompagnerer seg sjølv. På soloalbumet sitt spelar Bjørg Lewis tre av Bachs cellosuitar. Til liks med klaverpartitaane er desse samansette av eit forspel (preludium), fylgt av ei rekkje stiliserte barokkdansar med kontrasterande karakterar.
Korleis skal me skildra Lewis’ framføring? I fleire av dei raske satsane tykkjer eg at karakterane blir utydelege. Eg tenkjer til dømes på allemande-satsen frå Cellosuite nr. 3 i C-dur, BWV 1009, som ho spelar svært snøgt. Ja, det læt stundom hektisk, noko som òg svekkjer den løynde tostemmigheita i komposisjonane. Det blir nemleg ikkje tid til å markera kva som er meloditonar, og kva som er basstonar.
Betre fungerer satsane som går i langsamt eller moderat tempo, til dømes sarabande-satsen frå Cellosuite nr. 2 i d-moll, BWV 1008, der Lewis’ gravitetiske spel gjev musikken eigenart. Dette gjeld òg den doble menuett-satsen i same suite, der ho tek seg ordentleg tid til å leggja vekt på dei trykktunge slaga i takten, noko som skaper umiskjenneleg dansepreg.
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Keith Jarrett har med seg bassisten Gary Peacock og trommeslagaren Paul Motian.
Foto: Anne Colavito / Arne Reimer / Jimmy Katz / ECM
Peiskos på første klasse
Keith Jarrett byr på fleire perler frå Deer Head Inn.
Små-ulovleg: Godtet er smått, men er denne reklamen retta mot små eller store menneske? Det kan få alt å seie dersom ei ny forskrift vert vedteken.
Foto: Cornelius Poppe / NTB
«Om høyringsinnspela frå Helsedirektoratet vert inkluderte, risikerer ein å kriminalisere heilt vanleg mat.»
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
Teikning: May Linn Clement