JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMusikk

For cello åleine

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Bjørg Lewis spelar tre av Johann Sebastian Bachs (1685–1750) suitar for cello solo.

Bjørg Lewis spelar tre av Johann Sebastian Bachs (1685–1750) suitar for cello solo.

Foto: Andrew Redpath

Bjørg Lewis spelar tre av Johann Sebastian Bachs (1685–1750) suitar for cello solo.

Bjørg Lewis spelar tre av Johann Sebastian Bachs (1685–1750) suitar for cello solo.

Foto: Andrew Redpath

1407
20180817
1407
20180817

CD

Johann Sebastian Bach:

Cello Suites

Bjørg Lewis, cello. LAWO 2018

J.S. Bachs solomusikk for melodiinstrument sluttar aldri å fascinera. Betre enn nokon annan barokkomponist greier han å skapa ein illusjon av at det er to instrument som spelar. Dette oppnår han gjennom raffinert bruk av «løynd tostemmigheit» i komposisjonen som gjev inntrykk av at solisten akkompagnerer seg sjølv. På soloalbumet sitt spelar Bjørg Lewis tre av Bachs cellosuitar. Til liks med klaverpartitaane er desse samansette av eit forspel (preludium), fylgt av ei rekkje stiliserte barokkdansar med kontrasterande karakterar.

Korleis skal me skildra Lewis’ framføring? I fleire av dei raske satsane tykkjer eg at karakterane blir utydelege. Eg tenkjer til dømes på allemande-satsen frå Cellosuite nr. 3 i C-dur, BWV 1009, som ho spelar svært snøgt. Ja, det læt stundom hektisk, noko som òg svekkjer den løynde tostemmigheita i komposisjonane. Det blir nemleg ikkje tid til å markera kva som er meloditonar, og kva som er basstonar.

Betre fungerer satsane som går i langsamt eller moderat tempo, til dømes sarabande-satsen frå Cellosuite nr. 2 i d-moll, BWV 1008, der Lewis’ gravitetiske spel gjev musikken eigenart. Dette gjeld òg den doble menuett-satsen i same suite, der ho tek seg ordentleg tid til å leggja vekt på dei trykktunge slaga i takten, noko som skaper umiskjenneleg dansepreg.

Sjur Haga Bringeland

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

CD

Johann Sebastian Bach:

Cello Suites

Bjørg Lewis, cello. LAWO 2018

J.S. Bachs solomusikk for melodiinstrument sluttar aldri å fascinera. Betre enn nokon annan barokkomponist greier han å skapa ein illusjon av at det er to instrument som spelar. Dette oppnår han gjennom raffinert bruk av «løynd tostemmigheit» i komposisjonen som gjev inntrykk av at solisten akkompagnerer seg sjølv. På soloalbumet sitt spelar Bjørg Lewis tre av Bachs cellosuitar. Til liks med klaverpartitaane er desse samansette av eit forspel (preludium), fylgt av ei rekkje stiliserte barokkdansar med kontrasterande karakterar.

Korleis skal me skildra Lewis’ framføring? I fleire av dei raske satsane tykkjer eg at karakterane blir utydelege. Eg tenkjer til dømes på allemande-satsen frå Cellosuite nr. 3 i C-dur, BWV 1009, som ho spelar svært snøgt. Ja, det læt stundom hektisk, noko som òg svekkjer den løynde tostemmigheita i komposisjonane. Det blir nemleg ikkje tid til å markera kva som er meloditonar, og kva som er basstonar.

Betre fungerer satsane som går i langsamt eller moderat tempo, til dømes sarabande-satsen frå Cellosuite nr. 2 i d-moll, BWV 1008, der Lewis’ gravitetiske spel gjev musikken eigenart. Dette gjeld òg den doble menuett-satsen i same suite, der ho tek seg ordentleg tid til å leggja vekt på dei trykktunge slaga i takten, noko som skaper umiskjenneleg dansepreg.

Sjur Haga Bringeland

Emneknaggar

Fleire artiklar

Jonas Bals er fagleiar i LO og utdanna målarsvein og historikar. Han har skrive fleire bøker og er dessutan spaltist og bokmeldar.

Jonas Bals er fagleiar i LO og utdanna målarsvein og historikar. Han har skrive fleire bøker og er dessutan spaltist og bokmeldar.

Foto: Siw Pessar

BokMeldingar

Jonas Bals har skrive ei tjukk, viktig bok nummer to om fascisme. Men å skrive objektivt om si eiga tid er ei krevjande øving.

Torgeir E. Sæveraas
Jonas Bals er fagleiar i LO og utdanna målarsvein og historikar. Han har skrive fleire bøker og er dessutan spaltist og bokmeldar.

Jonas Bals er fagleiar i LO og utdanna målarsvein og historikar. Han har skrive fleire bøker og er dessutan spaltist og bokmeldar.

Foto: Siw Pessar

BokMeldingar

Jonas Bals har skrive ei tjukk, viktig bok nummer to om fascisme. Men å skrive objektivt om si eiga tid er ei krevjande øving.

Torgeir E. Sæveraas
«Kinship» er ei særs luftig utstilling.

«Kinship» er ei særs luftig utstilling.

Alle foto: Frank Furseth

KunstMeldingar

Glede er eit aktivt val

Kva vil det seie å leve eit fullverdig liv? Amerikanske Emilie Louise Gossiaux (f. 1989) utfordrar fordommane våre gjennom ei varm, uvanleg og sterk utstilling.

Eva Furseth
«Kinship» er ei særs luftig utstilling.

«Kinship» er ei særs luftig utstilling.

Alle foto: Frank Furseth

KunstMeldingar

Glede er eit aktivt val

Kva vil det seie å leve eit fullverdig liv? Amerikanske Emilie Louise Gossiaux (f. 1989) utfordrar fordommane våre gjennom ei varm, uvanleg og sterk utstilling.

Eva Furseth

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis