Eld og ånd
Den svikne Dido drep seg. Seinantikk miniatyr frå kring 400.
CD
Ignaz
Holzbauer:
Tod der Dido
Sandrine Piau og Carmen Fuggis sopran; m.fl.; Barockorchester Stuttgart; dir.: Frieder Bernius. Carus 2018
Ho har ofte blitt gjenstand for musikkdramatikk, den tragiske soga frå Vergils (70–19 f.Kr.) romerske nasjonalepos Aeneiden om Karthagos dronning Dido, som tek livet av seg etter å ha blitt sviken av den trojanske helten Aeneas. På dette liveopptaket lyfter det dyktige Barockorchester Stuttgart fram det tyskspråklege syngespelet Tod der Dido av den lite kjende austerrikaren Ignaz Holzbauer (1711–1783), som jamvel den erkekritiske Mozart vedgjekk hadde «eld» og «ånd». Etter å ha høyrt verket kan eg seia meg samd med Mozart, og leggja til at Holzbauer òg syner dramatisk teft. Orkesteret spelar flott, og den franske sopranen Sandrine Piau er god som Dido. Det einaste svake ved innspelinga er den tyske sopranen Carmen Fuggis i rolla som Selene, Didos syster, som i ariane «svelgjer» så mykje av konsonantane at det somme stader er vanskeleg å oppfatta teksten.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
CD
Ignaz
Holzbauer:
Tod der Dido
Sandrine Piau og Carmen Fuggis sopran; m.fl.; Barockorchester Stuttgart; dir.: Frieder Bernius. Carus 2018
Ho har ofte blitt gjenstand for musikkdramatikk, den tragiske soga frå Vergils (70–19 f.Kr.) romerske nasjonalepos Aeneiden om Karthagos dronning Dido, som tek livet av seg etter å ha blitt sviken av den trojanske helten Aeneas. På dette liveopptaket lyfter det dyktige Barockorchester Stuttgart fram det tyskspråklege syngespelet Tod der Dido av den lite kjende austerrikaren Ignaz Holzbauer (1711–1783), som jamvel den erkekritiske Mozart vedgjekk hadde «eld» og «ånd». Etter å ha høyrt verket kan eg seia meg samd med Mozart, og leggja til at Holzbauer òg syner dramatisk teft. Orkesteret spelar flott, og den franske sopranen Sandrine Piau er god som Dido. Det einaste svake ved innspelinga er den tyske sopranen Carmen Fuggis i rolla som Selene, Didos syster, som i ariane «svelgjer» så mykje av konsonantane at det somme stader er vanskeleg å oppfatta teksten.
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Foto: Agnete Brun
Med den monumentale boka Sjøfareren Erika Fatland gitt oss eit uvant, og skremmande, perspektiv på europeisk kolonialisme.
Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.
Alle foto: Hallgeir Opedal
Turistinvasjonen har gjort Johan Jógvanson til den sintaste bonden på Færøyane.
Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.
Foto: Fredrik Varfjell / NTB
Kapitulasjon i klimapolitikken
Regjeringa veit ikkje om statsbudsjettet bidreg til å redusere eller å auke klimagassutsleppa. Derimot er det klart at det nasjonale klimamålet for 2030 ikkje blir nådd.
Foto: Gyldendal
Erfaringar av tap og nytt liv
Debutdikta til Anngjerd Rustand eig omhug for omverda og er skrivne med klårleik og vent, sanseleg nærvær.
Teikning: May Linn Clement
Intellektuell boms
«Stormeister Kaufman skriv at Steve Brandwein er den personen som har prega han mest.»