Dansande
Det svingar når Concerto Copenhagen spelar «Brandenburgkonsertane».
Concerto Copenhagen spelar Bach på kopiar av instrument frå barokken.
Foto: Thomas Nielsen
CD
Johann Sebastian Bach:
The
Brandenburg Concertos
Concerto Copenhagen; dir.: Lars Ulrik Mortensen. CPO 2018
Six concerts avec plusieurs instruments kalla Bach komposisjonane han i eit sirleg skrive partitur dediserte til markgreven Christian Ludwig von Brandenburg-Schwedt i 1721. Om desse «seks konsertane med fleire instrument», som Bach-biografen Philipp Spitta i 1873 gav namnet «Brandenburgkonsertane», i det heile blei framførte den gongen, veit me ikkje. Dei er nemleg svært krevjande teknisk. Men i vår tid høyrer dei til Bachs oftast framførte og innspelte verk – det finst til dags dato sikkert over hundre plateinnspelingar. Når det no kjem nok ei innspeling, denne gongen med Concerto Copenhagen, er det difor legitimt å spørja: Kva er vitsen?
Dei fleste nyare innspelingane har vore så uinteressante at eg ikkje har funne grunn til å melda dei, ikkje nødvendigvis av di dei i seg sjølv er dårlege; problemet er at dei mest alltid kling til forveksling likt alt eksisterande tolkingar. Men plata til Concerto Copenhagen, tidlegmusikkensemblet som blir leia av cembalisten Lars Ulrik Mortensen, skil seg positivt ut: Det er lenge sidan eg har høyrt Brandenburgkonsertane bli spelte med så velvalde tempi.
Trenden har lenge vore å spela desse verka altfor snøgt og oppjaga, noko som øydelegg den dansane svingen som ofte ligg til grunn i Bachs barokke musikk. Men hjå københavnarane svingar det skikkeleg, både i dei satsane som faktisk er dansar, og i dei av den meir abstrakte typen. I tillegg spelar musikarane smakfulle ornament i repetisjonane – til dømes i «Menuetto»-satsen i Konsert nr. 1 i F-dur, BWV 1046, der timinga i overgangane mellom dei ulike danseavsnitta sit imponerande godt.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
CD
Johann Sebastian Bach:
The
Brandenburg Concertos
Concerto Copenhagen; dir.: Lars Ulrik Mortensen. CPO 2018
Six concerts avec plusieurs instruments kalla Bach komposisjonane han i eit sirleg skrive partitur dediserte til markgreven Christian Ludwig von Brandenburg-Schwedt i 1721. Om desse «seks konsertane med fleire instrument», som Bach-biografen Philipp Spitta i 1873 gav namnet «Brandenburgkonsertane», i det heile blei framførte den gongen, veit me ikkje. Dei er nemleg svært krevjande teknisk. Men i vår tid høyrer dei til Bachs oftast framførte og innspelte verk – det finst til dags dato sikkert over hundre plateinnspelingar. Når det no kjem nok ei innspeling, denne gongen med Concerto Copenhagen, er det difor legitimt å spørja: Kva er vitsen?
Dei fleste nyare innspelingane har vore så uinteressante at eg ikkje har funne grunn til å melda dei, ikkje nødvendigvis av di dei i seg sjølv er dårlege; problemet er at dei mest alltid kling til forveksling likt alt eksisterande tolkingar. Men plata til Concerto Copenhagen, tidlegmusikkensemblet som blir leia av cembalisten Lars Ulrik Mortensen, skil seg positivt ut: Det er lenge sidan eg har høyrt Brandenburgkonsertane bli spelte med så velvalde tempi.
Trenden har lenge vore å spela desse verka altfor snøgt og oppjaga, noko som øydelegg den dansane svingen som ofte ligg til grunn i Bachs barokke musikk. Men hjå københavnarane svingar det skikkeleg, både i dei satsane som faktisk er dansar, og i dei av den meir abstrakte typen. I tillegg spelar musikarane smakfulle ornament i repetisjonane – til dømes i «Menuetto»-satsen i Konsert nr. 1 i F-dur, BWV 1046, der timinga i overgangane mellom dei ulike danseavsnitta sit imponerande godt.
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.
Foto: Nina Djæff
Eit sandkorn i maskineriet
Ole Paus skriv mest om slektsbakgrunn og mindre om artistkarrieren i sjølvbiografien sin, men det forklarar likevel mennesket Ole Paus.
Eit hus i Ål kommune vart teke av jordskred under ekstremvêret "Hans" i august i fjor.
Foto: Frederik Ringnes / NTB
Husforsikring i hardt vêr
Kan klimaendringane føre til at også norske heimar blir umoglege å forsikre?
Folkerørsla for lokalsjukehusa demonstrerer mot helseføretakmodellen utanfor Stortinget i 2017.
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Vestre må avslutte konflikter og beklage
«Svært mange av de 300.000 som jobber i Helse-
vesenet, merker daglig følgene av Helseforetaks-
modellen som nå videreføres av Ap og Sp.»
Teikning: May Linn Clement
Tid for realitetsorientering
Valet av Donald Trump til president er ikkje noka tilfeldig ulukke, men ei fylgje av dårleg politisk handverk gjennom lang tid.
James Rebanks på Lillehammer sist veke.
Foto: Morten A. Strøksnes
Ein mann for alle årstider
LILLEHAMMER: Etter å ha skrive to svært populære bøker om landbruk og sauehald hamna James Rebanks i ei krise som førte han til eit dunvær på Helgeland.